Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Αποδόθηκαν στον δήμο οι εγκαταστάσεις του παλιού Ντεπώ

Μετά από εξήντα χρόνια η παλιά συνοικία της πόλης, το Ντεπώ, ετοιμάζεται να ενσωματώσει και πάλι στις λειτουργίες της το σημείο αναφοράς της.

Μετά από εξήντα χρόνια η παλιά συνοικία της πόλης, το Ντεπώ που πήρε το όνομά της από την αποθήκη των τραμ ετοιμάζεται να ενσωματώσει και πάλι στις λειτουργίες της το σημείο αναφοράς της, που της χάρισε και το όνομά της.

Συγκεκριμένα σήμερα, παρουσία του αντιδημάρχου Αστικού Περιβάλλοντος, Ανδρέα Κουράκη, του Διευθυντή της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Εφαρμογών Βορείου Ελλάδος, Ιωάννη Καγκελίδη, και του Αστυνομικού Διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικών Εφαρμογών εκπροσώπων της Ελληνικής Αστυνομίας, Δημητρίου Κορμπάκη, αποδόθηκαν στον δήμο Θεσσαλονίκης το κτήριο και οι εγκαταστάσεις της αποθήκης όπου επί περίπου έξι δεκαετίες στεγαζόταν η υποδιεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών Βορείου Ελλάδος της ΕΛΑΣ.

Με την οριστική απομάκρυνση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από τον χώρο -όπου είχε εγκατασταθεί μεταπολεμικά μετά το ξήλωμα του δικτύου των τραμ- αποδίδονται στον δήμο Θεσσαλονίκης συνολικά 10.000 τμ. Επιπλέον ικανοποιείται το πάγιο αίτημα των κατοίκων καθώς σφραγίζονται οι αποθήκες καυσίμων της υπηρεσίας της ΕΛΑΣ που λειτουργούσαν εκεί και διανοίγονται νέες προοπτικές για τη χρήση του συγκροτήματος.

Ήδη στο ένα τρίτο του ιστορικού συγκροτήματος το οποίο έχει χαρακτηρισθεί διατηρητέο από το Υπουργείο Πολιτισμού από το 1994 και έχει ορισθεί ως χώρος σχολείου από το 1985 λειτουργούν από τη δεκαετία του 1960 σχολικά συγκροτήματα της Θεσσαλονίκης, ενώ σήμερα στεγάζονται το 14ο γυμνάσιο και λύκειο Θεσσαλονίκης.

Image
Θεσσαλονίκη: Αποδόθηκαν στον δήμο οι εγκαταστάσεις του παλιού Ντεπώ

Η απόδοση του ιστορικού χώρου στην πόλη, παράλληλα με την εξυγίανσή του με την σφράγιση των αποθηκών καυσίμων, δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσουν καθοριστικά πλέον οι ενέργειες ολοκλήρωσης των σχετικών μελετών, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα η πόλη να εντάξει στις λειτουργίες της έναν πρότυπο χώρο που θα συνδυάζει χρήσεις εκπαίδευσης αλλά και πολιτισμού, σημείωσε ο κ. Κουράκης και πρόσθεσε: «Ο χρόνος στον οποίο συμβαίνει η ευτυχής αυτή κατάληξη των ενεργειών του Δήμου Θεσσαλονίκης συμπίπτει με τη συμπλήρωση εκατόν εικοσιπέντε χρόνων από την έναρξη της πρώτης λειτουργίας του τραμ στη Θεσσαλονίκη. Στις έξι δεκαετίες της λειτουργίας του κατάφερε να γίνει ένα μέσο μεταφοράς συνδεδεμένο με την ιστορία της πόλης, συνδέοντας παλιές και σύγχρονες γειτονιές, μεταφέροντας τους κατοίκους από τις περιοχές κατοικίας στις περιοχές εργασίας και σε χώρους αναψυχής. Εξήντα χρόνια μετά την παύση λειτουργίας των τραμ, η δρομολογούμενη αποκατάσταση των κτιρίων του παλιού Ντεπώ θα χαρίσει στην πόλη ακόμη ένα σημαντικό μνημείο της νεώτερης ιστορίας της στον ιστορικό άξονα της οδού Βασιλίσσης Όλγας. Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 1888 ξεκίνησε η λειτουργία του ιππήλατου λεωφορείου και 20 χρόνια αργότερα στις 14 Ιουνίου του 1908 λειτούργησε το ηλεκτροκίνητο τραμ, κάνοντας τη διαδρομή ΝΤΕΠΩ – Πλατεία Ελευθερίας».