Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ο Πικάσο συναντά τη Ρωσική Πρωτοπορία στο ΜΟΜus Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη

Σχέδια, χαρακτικά και κεραμικά βγαίνουν για πρώτη φορά εκτός Μάλαγας

Ο Pablo Picasso, ο ManRay, η MayaDeren, η AnnaAndreeva «συναντιούνται» με κάποιους από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της Ρωσικής Πρωτοπορίας, όπως ο Solomon Nikritin, η Liubov Popova, ηNadezhda Udaltsova και η Ksenia Ender, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του MOMus, στη Θεσσαλονίκη, το 2024.

Έργα της συλλογής Κωστάκη πρόκειται να εκτεθούν στην Ισπανία, και έργα από τη Μάλαγα, τη Βιέννη και τη Γενεύη πρόκειται να φιλοξενηθούν στο Μουσείο, ενώ παράλληλα προωθείται η διαθεματικότητα, με την περαιτέρω δραστηριοποίηση του Πειραματικού Εργαστηρίου Ήχου με επικεφαλής τον διεθνώς αναγνωρισμένο μουσικό και ερευνητή Andrey Smirnov.

Το MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη καθορίζει και αναπτύσσει τις εκθεσιακές του παραγωγές για το 2024 γύρω από τη σύνθεση των τεχνών, τη συνεργασία, τις ανταλλαγές και τη δικτύωση με μουσεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, έχοντας ως στόχο να γίνει πιο προσιτό και δημοφιλές το καλλιτεχνικό φαινόμενο της Ρωσικής Πρωτοπορίας, στο πλαίσιο των μεγάλων ευρωπαϊκών πρωτοποριών.

Η έκθεση με τίτλο «PabloPicasso: Εξορία και Νοσταλγία», εγκαινιάζεται στις 25 Ιουνίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 27 Οκτωβρίου 2024. Μέσα από την ιδιαίτερη σχέση του Pablo Picasso με τον κουρέα και φίλο του, εξόριστο αντιστασιακό Eugenio Arias, η έκθεση αναφέρεται στον πόλεμο και τα μεταπολεμικά χρόνια 1936-1952 (Ισπανικός εμφύλιος, σύνδεσμοι με τη Γαλλική Αντίσταση και το παράνομο κομμουνιστικό κόμμα της Ισπανίας) καθώς και σε ορισμένες πολιτικές παρεμβάσεις του Picasso μέσω του έργου του, των σχεδίων και της αλληλογραφίας του με τον Arias. Τα έργα της έκθεσης (σχέδια, χαρακτικά και κεραμικά) θα επιλεγούν από τις συλλογές του Museo Casa Natal de Picasso στη Μάλαγα της Ισπανίας και θα βρίσκονται σε άμεσο διάλογο με τα έργα από τη συλλογή και το αρχείο Κωστάκη που θα εκτίθενται το ίδιο διάστημα στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του MOMus, διευρύνοντας έτσι το πλαίσιο του μοντερνισμού και προς τις ευρωπαϊκές ιστορικές πρωτοπορίες παράλληλα με την συλλογή Κωστάκη και τη Ρωσική Πρωτοπορία.

Η επιμέλεια της έκθεσης είναι του Carlos Ferrer Barrera.