Skip to main content

Τι αναζητούν οι Έλληνες στο διαδίκτυο - Αυξάνονται οι online αγορές

Ουραγός στη διείσδυση στο διαδίκτυο η χώρα μας με 71% - Πρωτιά για την Ολλανδία με 98% πρόσβαση. Αύξηση των αγορών μέσω διαδικτύου.

Ανάγνωση εφημερίδων και περιοδικών, αναζήτησή πληροφοριών για προϊόντα/υπηρεσίες και συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης προτιμούν να πραγματοποιούν, κατά κύριο λόγο, οι Έλληνες που ολοένα και περισσότερο διεισδύουν στον ‘μαγικό’ κόσμο του internet. 

Πλέον όπως προκύπτει από τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ επτά στους δέκα Έλληνες κάνουν χρήση του διαδικτύου με ευρυζωνική σύνδεση καταγράφοντας από το 2013 μέχρι και το 2017 αύξηση 15 ποσοστιαίων μονάδων. 

Αν και το internet έκανε την εμφάνιση του στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και αρχικά περιοριζόταν σε μία μικρή γκάμα ανθρώπων, που ζούσαν στα μεγάλα αστικά κέντρα, χρόνο με το χρόνο καταγράφει αυξητική τάση. Πλέον, τα ελληνικά νοικοκυριά που διαθέτουν πρόσβαση φτάνουν στο 71%, ποσοστό, ωστόσο, που υπολείπεται σημαντικά έναντι άλλων χωρών της Ευρώπης. Τα σκήπτρα κατέχει η Ολλανδία με ποσοστό που αγγίζει το 98%, ενώ Δανία και Λουξεμβούργο ακολουθούν κατά πόδας με 97%.

Αυξάνονται οι ηλεκτρονικές αγορές

Τα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να κρατούν την πρωτοκαθεδρία στις επιλογές των καταναλωτών, ωστόσο, το 2017, το 36,4% των Ελλήνων από 16 έως 74 ετών πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές. Ποσοστό που έχει αυξηθεί σημαντικά έναντι του 2013, οπότε άγγιζε το 27%.

Πάντως, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η ανάγνωση και μεταφόρτωση (download) εφημερίδων και περιοδικών φαίνεται να κερδίζει τους Έλληνες με ποσοστό που φτάνει στο 87,1% και ακολουθούν η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες με 82,1%, η αποστολή / λήψη emails με 75,2% και η συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης με 71,5%. Έπονται η αναζήτηση πληροφοριών ή και χρήση υπηρεσιών υγείας με 67,2% και η χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα με 40,2% Μικρότερο ποσοστό καταλαμβάνουν οι on line τραπεζικές συναλλαγές που είναι στο 35,9%.

Η «dream team» του ίντερνετ

Τα νοικοκυριά της Ολλανδίας σερφάρουν περισσότερο από όλα τα ευρωπαϊκά, με ποσοστό που φτάνει το 98% και ακολουθούν Δανία και Λουξεμβούργο με 97%. Σε απόσταση αναπνοής με 95% η Σουηδία, ενώ σχεδόν αντίστοιχα ποσοστά παρουσιάζουν το Ηνωμένο Βασίλειο και η Φιλανδία με 94%. Στο 89% βρίσκεται η διείσδυση στο διαδίκτυο για την Αυστρία και έπονται η Εσθονία και η Ιρλανδία με 88%. Γαλλία και Βέλγιο ακολουθούν με 86%.

Τα μικρότερα ποσοστά διείσδυσης στον ψηφιακό κόσμο καταγράφει η Βουλγαρία με 67%.