Skip to main content

Τι απέγιναν οι πρώτοι «ηγέτες» που εκπαίδευσε το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Συνεχίζεται το πρόγραμμα «Diploma in Leadership Skills: Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του Αύριο» που υλοποιεί το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 25 του μήνα οι συνεντεύξεις επιλογής υποψηφίων για τον όγδοο κύκλο του προγράμματος «Diploma in Leadership Skills: Παιδιά του Σήμερα, Ηγέτες του Αύριο» το οποίο υλοποιεί το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σε αυτόν τον κύκλο πρόκειται να συμμετάσχουν είκοσι μαθητές γυμνασίου και λυκείου από όλη τη Θεσσαλονίκη. Το πρόγραμμα το οποίο συνεχίζεται για όγδοη χρονιά, έχει στόχο αφενός να εντοπίσει εφήβους με ευρύτητα πνεύματος και αφετέρου να καλλιεργήσει τις δυνατότητές τους, έτσι ώστε να γίνουν μοχλοί αλλαγών στην επιστήμη, την πολιτική, τις επιχειρήσεις και την οικογένεια.

Το βραχύβιο του προγράμματος το οποίο ξεκίνησε να υλοποιείται τον Οκτώβριο του 2013, με τους πρώτους να αποφοιτούν το 2015, δεν επιτρέπει την εξαγωγή οριστικών συμπερασμάτων καθώς οι περισσότεροι από εκείνη τη φουρνιά δεν έχουν προλάβει ακόμη να ανοίξουν βηματισμό στον επαγγελματικό και κοινωνικό στίβο προκειμένου να δώσουν ικανά δείγματα γραφής. Ωστόσο, ορισμένα πρώτα συμπεράσματα από τους πρώτους επτά κύκλους υλοποίησης του προγράμματος έχουν ήδη αποτυπωθεί.

Με καλές σπουδές



Όπως εξηγεί στην Voria.gr η ψυχολόγος Πέγκυ Καραγιάννη, μέλος της επιστημονικής ομάδας του ΠΑΜΑΚ που υλοποιεί το πρόγραμμα, “όλα τα παιδιά τα οποία συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο του προγράμματος έχουν κάνει καλές σπουδές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σε Ιατρική, Νομική, σε σχολές του Πολυτεχνείου, δύο παιδιά σπουδάζουν σε αμερικανικά πανεπιστήμια οικονομικό μάνατζμεντ και πληροφορική, άλλος ένας στην Αγγλία σπουδάζει οικονομικά κ.ο.κ.”.  

Μάλιστα, όπως αναφέρει η κ. Καραγιάννη, πριν από λίγες ημέρες η ομάδα του προγράμματος ταχυδρόμησε σε όλα τα παιδιά τα οποία συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο, μια επιστολή την οποία είχαν γράψει τότε οι ίδιοι, για το πως φαντάζονταν τον εαυτό τους μετά κάποια χρόνια. “Ήταν ένα γράμμα προς τον μελλοντικό εαυτό τους. Οι επιστολές ήταν στα χέρια μας και είχαμε συμφωνήσει να τους τις επιστρέψουμε μετά πέντε ή δέκα χρόνια. Εμείς δεν γνωρίζουμε το περιεχόμενό τους και αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε πόσο μέσα έπεσαν τελικά τα παιδιά, στις εκτιμήσεις που έκαναν για το μέλλον τους”.

Το πρόγραμμα και οι στόχοι του

Περιγράφοντας τους στόχους του προγράμματος η κ. Καραγιάννη εξηγεί ότι “επιδίωξη είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση. Να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, τις δυνατότητές τους και να πιστέψουν σ’ αυτές καθώς και τα αδύνατα σημεία τους και να τα βελτιώσουν”.



Στο πρώτο στάδιο του προγράμματος το κάθε παιδί αναπτύσσει και παγιώνει ένα προσωπικό προφίλ αυτογνωσίας και επιτυχίας αποτελούμενο από τα δυνατά και αδύνατα σημεία του, τα εμπόδια αλλά και τους υποστηρικτικούς παράγοντες. Στο δεύτερο στάδιο εκπαιδεύεται βιωματικά σε συγκεκριμένες δεξιότητες όπως είναι η παρουσίαση σε κοινό, η πειθώ, η διαχείριση συγκρούσεων, ο συντονισμός ομάδας, η διαμεσολάβηση. Τέλος, στο τρίτο στάδιο, μέσα από ποικιλία ερεθισμάτων χρησιμοποιεί το προφίλ του για να ανταποκριθεί σε πολλές δράσεις, όπως δημόσιες ομιλίες ή η διοργάνωση International Master Class on Youth Leadership.

Οι δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος είναι κατά βάση βιωματικές και εκτός του συνηθισμένου σχολικού πλαισίου. “Έτσι διαμορφώνεται ένα ασφαλές περιβάλλον που επιτρέπει στα παιδιά να εκφραστούν ελεύθερα καθώς νιώθουν ότι δεν θα τους κρίνει κανείς. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να φτάσουν στο 100% των δυνατοτήτων τους” επισημαίνει η κ. Καραγιάννη.

Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν ανάληψη ηγετικών ρόλων σε τέσσερις τομείς: Οικογένεια – Επιχειρήσεις – Κοινωνία – Πολιτική, διδασκαλία μαθημάτων σε φοιτητές του πανεπιστημίου (π.χ. Ιατρικής), ασκήσεις προσομοίωσης εντός και εκτός Θεσσαλονίκης, αλληλεπίδραση με ηγέτες από διαφορετικούς τομείς (πολιτική, επιχειρήσεις, ακαδημαϊκούς).



Οι δράσεις γίνονται ένα δίωρο τη βδομάδα (Δευτέρα 18.00-20.00) το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις ασκήσεις, στα ελληνικά και στα αγγλικά. Σύμφωνα με την κ. Καραγιάννη, από έρευνες οι οποίες έχουν γίνει, έχει αποδειχθεί ότι όσα παιδιά κάνουν εξωσχολικές δράσεις για τουλάχιστον δύο χρόνια έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταλάβουν ηγετική θέση, επαγγελματική, κοινωνική, πολιτική κ.λπ., στο μέλλον.

Τα παιδιά τα οποία έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα έχουν συγκροτήσει έναν σύλλογο αποφοίτων μέσω του οποίου διατηρούν επαφή, ενώ τους παρέχεται και υποστήριξη, όπως για παράδειγμα επαφές με πανεπιστήμια, συστατικές επιστολές κ.λπ. Επίσης υπάρχει συνεργασία και με τους γονείς με τους οποίους γίνονται δύο συναντήσεις το χρόνο ή και περισσότερες εάν κριθεί αναγκαίο. Σημειώνεται ότι επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Dr. Anthony Montgomery.