Skip to main content

Ο έξυπνος τρόπος για να φθάσουν τα προϊόντα σας απευθείας στην Κίνα

Οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να φτάσουν εύκολα, κατευθείαν, στον Κινέζο καταναλωτή, με το Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Oι Έλληνες παραγωγοί έχουν τη δυνατότητα να φθάσουν απευθείας, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες και με μικρό κόστος, στον Κινέζο καταναλωτή. Ο τρόπος λέγεται Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Εμπόριο ή Cross Border eCommerce, μια αγορά που στην Κίνα ανέρχεται σε 449 δισ. δολάρια, δηλαδή αντιστοιχεί στο 12% των συνολικών λιανικών πωλήσεων και η οποία μέσα σε ένα χρόνο, μεταξύ 2013-2014, αυξήθηκε κατά 50%.

Οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν τις επτά ζώνες ελευθέρου εμπορίου που έχει δημιουργήσει η κινεζική κυβέρνηση και οι οποίες έως το τέλος του 2016 θα γίνουν 12, με στόχο του κινεζικού κράτους τέτοιες Free Trade Zones να αναπτυχθούν σε όλη την Κίνα.

Το νέο μοντέλο εισόδου στην αγορά της Κίνας μέσω των Free Trade Zones και του Cross Border eCommerce, παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στο ΕΒΕΘ ο κ. Γιώργος Φλωράς, εκπρόσωπος στην Ελλάδα της eCargo Enterprise Limited, μιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα το Hong Kong, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Αυστραλίας (ASX:ECG).

Με το Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, ακόμη και μία μέση ελληνική επιχείρηση μπορεί να φτάσει στους ενεργούς Κινέζους καταναλωτές, που το 2015 ξεπέρασαν τα 360 εκατομμύρια και προβλέπεται να φτάσουν τα 583 εκατομμύρια το 2020.

Με το Cross Border eCommerce, επειδή ο πωλητής πηγαίνει κατευθείας στον καταναλωτή (Β2C), γλυτώνει τους μεγάλους δασμούς, τους χρονοβόρους ελέγχους και τη μεγάλη γραφειοκρατία, την καταβολή ΦΠΑ, ενώ οι μικρού ύψους παραγγελίες είναι αφορολόγητες και, επιπλέον, δεν απαιτείται η τοποθέτηση ετικετών στη κινεζική γλώσσα.

Για να έχει τα παραπάνω οφέλη η ελληνική επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποια Ζώνη Ελευθέρου Εμπορίου, στην οποία φυλάσσεται το απόθεμα των εμπορευμάτων της.

«Πουλώντας σε ιδιώτης, η επιχείρηση δεν χρειάζεται άδεια και ετικέτα, είναι σαν να μπαίνει ένας Κινέζος σε κατάστημα στην Ελλάδα. Όμως τα προϊόντα αυτά πρέπει να έχουν τις προδιαγραφές εκείνων που πωλούνται σε ένα φυσικό κατάστημα στη Κίνα, καθώς μάλιστα γίνονται περιοδικοί έλεγχοι», εξήγησε ο κ. Φλωράς.

Τα προϊόντα που ζητάει σήμερα η Κίνα για πωλήσεις μέσω Cross Border είναι τρόφιμα, ποτά, παιδικές τροφές, παιδικά είδη, βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής και καλλυντικά.

Σαν παράδειγμα ο κ. Φλωράς ανέφερε ότι είδη γενικού εμπορίου, εάν εξαχθούν στην Κίνα με τον κλασικό τρόπο, επιβαρρύνονται με δασμό από 8% έως και 20% και με ΦΠΑ 17%. Στην περίπτωση του Διασυνοριακού Ηλεκτρονικού Εμπορίου, επιβαρύνονται μόνο με personal postal tax 10%, στην τιμή της πώλησης.

Εάν ο φόρος είναι κάτω από 50 RMB (γουάν), ποσό που αντιστοιχεί περίπου σε 7 ευρώ, τότε δεν καταβάλλεται.

Την εκδήλωση χαιρέτισε για το διοικητικό συμβούλιο του ΕΒΕΘ το μέλος Επιμελητηρίου κ. Όθων Πυλαρινός.