Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Η πλατφόρμα για το ηλεκτρονικό εμπόριο και πώς χάθηκε ένα... όνομα

Το συνέδριο για τα ακίνητα στη Βόρεια Ελλάδα, η αισιοδοξία του Παντελή Φιλιππίδη και πώς το emporikos.gr έγινε... galerius.gr.

Τα τελευταία δύο τρία χρόνια η ελληνική αγορά ακινήτων έχει πάρει και πάλι φόρα, που ούτε η πανδημία κατάφερε να ανακόψει. Στη Θεσσαλονίκη ζήτηση και τιμές κινούνται ανοδικά, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί καθώς στην πόλη γίνονται ή προγραμματίζονται αστικές παρεμβάσεις και έργα υποδομών μείζονος σημασίας που θα αναβαθμίσουν την περιοχή. Με αυτά τα δεδομένα το ενδιαφέρον του φετινού -5ου κατά σειράν- συνεδρίου Prodexpo North, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 9 Μαρτίου, στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλάς, με την οργανωτική ευθύνη του Simeon Tsomokos Group. Η θεματολογία του συνεδρίου καλύπτει όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων στο πεδίο των τεχνικών έργων και της αξιοποίησης ακινήτων στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Από την πορεία των έργων υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, την ανάδειξη της περιοχής σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, την εξέλιξη της σε τεχνολογικό κόμβο και το σχεδιασμό κλιματικά ουδέτερων πόλεων, μέχρι ειδικότερα ζητήματα για τη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, τις εν εξελίξει αναπλάσεις στο πολεοδομικό συγκρότημα, τις επενδύσεις σε χώρους φιλοξενίας, κατοικία και φοιτητικής στέγης, γραφείων και εμπορικών ακινήτων. Σύμφωνα με το μέχρι στιγμής πρόγραμμα στις ενότητες του συνεδρίου θα συμμετάσχουν πολιτικά πρόσωπα (οι υφυπουργοί Οικονομικών Απόστολος Βεζυρόπουλος και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ, Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης), αλλά και άνθρωποι της αγοράς, μεταξύ άλλων υψηλόβαθμα στελέχη των ομίλων Dimand, Fattal, Grivalia, Brown Hotels, Travelworks, Dimera, Fais, Trade Estates, Premia Properties, Prodea, Danos-BNP Paribas και Grekodom.

Αισιοδοξία Φιλιππίδη

Δεν χάνει την αισιοδοξία του για τη δημιουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου, στην οποία θα μπορούν να ενταχθούν με περιορισμένο κόστος οι εμπορικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, ο κ. Παντελής Φιλιππίδης. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκη παλεύει από την περσινή άνοιξη να δημιουργήσει μια πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι μικροί του τοπικού εμπορίου θα μπορέσουν να αποκτήσουν παρουσία στο Διαδίκτυο και να τονώσουν τις πωλήσεις τους. Όπως προγραμματίζει ο πρόεδρος στην πλατφόρμα, που βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας, θα ενταχθούν τα 140 καταστήματα που απαρτίζουν το Open Mall Galerius, που δημιουργούν τρίγωνο Δημητρίου Γούναρη, Αλεξάνδρου Σβώλου, Παύλου Μελά ο δήμος Θεσσαλονίκης και ο Εμπορικός Σύλλογος. Αν όλα πάνε καλά στα τέλη Μαρτίου θα έχει παραδοθεί προς χρήση η πλατφόρμα galerius.gr και αμέσως μετά –ή έστω λίγο αργότερα-  θα δοθεί η δυνατότητα να ενταχθούν και άλλες –πέραν των 140- επιχειρήσεις. Μέχρι τότε βέβαια πιθανόν η πανδημία να έχει υποχωρήσει, η εμπορική και καταναλωτική δραστηριότητα να έχουν επανέλθει αρκετά κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα κι επομένως η συγκεκριμένη δυνατότητα να είναι εν πολλοίς δώρο άδωρο. Όπως, όμως υποστηρίζει ο κ. Φιλιππίδης ο σχεδιασμός είναι μεσομακροπρόθεσμος, αφού το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει, άρα όσοι θέλουν να μείνουν στην αγορά οφείλουν να παρακολουθούν τις εξελίξεις.

Πώς το emporikos.gr έγινε galerius.gr

Μια μικρή, διδακτική ιστορία: Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, όταν την περασμένη Άνοιξη είχε ανακοινώσει την πρόθεση του να δημιουργήσει πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου για τους μικρούς της αγοράς, την είχε ονομάσει –για προφανείς λόγους- emporikos.gr. Σήμερα, όμως, δεν έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει αυτό το όνομα, επειδή το κατοχύρωσε η εταιρεία που αρχικά είχε αναλάβει το έργο, αλλά τελικά τα… έσπασε με τον ΕΣΘ και δεν του το παραχωρεί. Έτσι αντί για emporikos.gr θα προκύψει –εάν, όταν και όποτε προκύψει- galerius.gr. Μικρό το πρόβλημα εάν το έργο υλοποιηθεί και η πλατφόρμα προχωρήσει, αφού ως γνωστόν όπως «τα ράσα δεν κάνουν τον παπά». Κατ’ αναλογίαν ουδέν πρόβλημα, εάν η δημιουργία της πλατφόρμας σκαλώσει ξανά κι επομένως το όποιο όνομα μείνει αχρησιμοποίητο.