Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Τα έργα ανάπλασης στην Κωνσταντινουπόλεως – Γιατί αντιδρούν επαγγελματίες της περιοχής

Η φιλοσοφία της ανάπλασης και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης - Γιατί διαμαρτύρονται οι επαγγελματίες, τι απαντά ο αρμόδιος αντιδήμαρχος

Με εντατικούς ρυθμούς τρέχουν από τις αρχές Φεβρουαρίου οι εργασίες της ανάπλασης στην Κωνσταντινουπόλεως στο τμήμα από τις οδούς Κρίτωνος και Κλεάνθους και των παρακείμενων δρόμων γυρω από το Ιπποκράτειο νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη..

Η περιοχή έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο και ήδη είναι ορατές οι πρώτες αλλαγές. Ένα μεγάλο τμήμα του πεζοδρομίου απέναντι από την πύλη του νοσοκομείου έχει ανακατασκευαστεί και διαπλατυνθεί, έχει δημιουργηθεί διαχωριστική νησίδα για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας (ένα ανά κατεύθυνση) έχει κατασκευαστεί μια τριγωνική νησίδα, ένας δημόσιος χώρος στάθμευσης, ενώ έχουν γίνει και άλλες παρεμβάσεις που προβλέπονται στο σχεδιασμό. 

Η φιλοσοφία της ανάπλασης θέτει ως προτεραιότητα τον πεζό, την ασφαλή κίνηση μέσα σε ένα αστικό περιβάλλον με περισσότερο πράσινο, ελεύθερους χώρους και μικρότερη όχληση από την κυκλοφορία των οχημάτων.

Στόχος είναι με την ολοκλήρωση του έργου μια από τις πλέον επιβαρυμένες περιοχές της πόλης να αλλάξει ολιστικά εικόνα. 

Αυτοψία Αγγελούδη

Χθες, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης  επισκέφθηκε το εργοτάξιο της ανάπλασης, τονίζοντας πως πρόκειται για ένα έργο με έντονο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που αναμένεται να αλλάξει την εικόνα της περιοχής και να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Ο δήμαρχος υπογράμμισε ιδιαίτερα πως με το έργο προβλέπεται η κατασκευή νέας διάβασης για την ασφαλή διέλευση πεζών προς το Νοσοκομείο και εξασφαλίζεται το δικαίωμα στην προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ. Μάλιστα, ανέφερε πως λόγω των έκτακτων κυκλοφοριακών συνθηκών έχει δοθεί εντολή στον ανάδοχο να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την ελαχιστοποίηση των συνεπειών κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου αλλά και την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωσή του.

Οι αντιδράσεις των επαγγελματιών 

Παρά το γεγονός ότι οι εργασίες «τρέχουν» αρκετοί από τους επαγγελματίες που διατηρούν καταστήματα δηλώνουν δυσαρεστημένοι καθώς, όπως λένε, πάρα το γεγονός ότι είναι άμεσα ενδιαφερόμενοι κανείς δεν φρόντισε να ζητήσει τη γνώμη τους για τον σχεδιασμό

Στην περιοχή δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια φούρνοι, φαρμακεία, καταστήματα εστίασης, καφέ, ανθοπωλεία, με τους ιδιοκτήτες τους να αντιδρούν επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την διευκόλυνση λειτουργίας των επιχειρήσεών τους. 

Ήδη γνωστό ανθοπωλείο που μετρά πάνω από τρεις δεκαετίες ζωής στην γειτονιά, ετοιμάζεται να μετακινηθεί σε άλλο χώρο στον ίδιο μεν δρόμο, αλλά πέρα από τη ζώνη των έργων, προκειμένου να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία του. 

Οι καταστηματάρχες σημειώνουν πως δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη δημιουργία θέσεων φορτοεκφόρτωσης και αναρωτιούνται πού θα σταματούν τα φορτηγά προκειμένου να γίνεται η τροφοδοσία. 

Σημειώνουν δε ότι με την αφαίρεση των χώρων στάθμευσης κανείς δεν θα μπορεί να παρκάρει και σε συνδυασμό με την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, δεν υπάρχει σημείο να σταματήσει κάποιος κατά μήκος του δρόμου με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χάσουν την πελατεία τους. 

Οι ιδιοκτήτες υπογραμμίζουν ότι σε αυτές τις δύσκολες εποχές με την τεράστια αύξηση του κόστους λειτουργίας η περαιτέρω πτώση της κίνησης εξαιτίας της ανάπλασης θα είναι καταστροφική, προσθέτοντας πως ήδη εξαιτίας των εν εξελίξει έργων υπάρχει σημαντική πτώση στον τζίρο τους. 

Image

Πρόδρομος Νικηφορίδης: «Τρέχουμε» προκειμένου η ανάπλαση να ολοκληρωθεί νωρίτερα

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης, δηλώνει στην Voria.gr ότι κατανοεί σε ένα βαθμό τις ανησυχίες των καταστηματαρχών, ωστόσο υπογραμμίζει ότι το αποτέλεσμα θα βελτιώσει συνολικά την εικόνα μιας περιοχής που για χρόνια ήταν επιβαρυμένη την οποία μάλιστα ο ίδιος περιγράφει ως «ζούγκλα».

«Για τις αντιδράσεις των περιοίκων θέλω να σας θυμίσω πως όταν κάναμε τα έργα για την ανάπλαση της Νέας Παραλίας, έγιναν ενστάσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας από ανθρώπους που υποστήριζαν ότι με το έργο θα έχαναν αξία τα ακίνητά τους. Ο κόσμος φοβάται το άγνωστο και αυτό που δεν ελέγχει. Στην Κωνσταντινουπόλεως υπήρχε μια κατάσταση μπάχαλου. Ως απάντηση, η διοίκηση Μπουτάρη είχε κάνει μια μελέτη, το θέμα προχώρησε επί διοίκησης Ζέρβα, έγινε ο διαγωνισμός, βγήκε ανάδοχος και οι εργασίες ξεκίνησαν. Είναι ένα έργο που πάει να βάλει μια τάξη στην πόλη, δεν μπορεί να υπάρχουν συνθήκες ζούγκλας. Είναι δεδομένο ότι θα μειωθούν οι θέσεις σταθμεύσεις γιατί δίνουμε χώρο στους πεζούς. Δίνουμε δυνατότητες που δεν υπήρχαν πριν. Καλά τα αυτοκίνητα και πρέπει να βρούμε χώρους παρκινγκ αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και τους πεζούς, τα άτομα με αναπηρίες, τους ηλικιωμένους. Δεν γίνεται να έχουμε πάντα το αυτοκίνητο ως προτεραιότητα», υπογραμμίζει ο κ. Νικηφορίδης. 

Αναφορικά με το πρόβλημα στις φορτοεκφορτώσεις ο κ. Νικηφορίδης, διαβεβαιώνει πως ο σχεδιασμός προβλέπει ότι θα δημιουργηθούν θέσεις φορτοεκφόρτωσης. «Πάμε να βάλουμε μια τάξη, η Θεσσαλονίκη το χρειάζεται και πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι εργαζόμαστε για το γενικό καλό»,  επισημαίνει. 

Ερωτηθείς για το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και την ολοκλήρωση της ανάπλασης ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων απαντά πως το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ως διάρκεια τους 15 μήνες. «Το έργο ξεκίνησε αρχές Φεβρουαρίου άρα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα είναι έτοιμο Απρίλιο με Μάρτιο του 2025. Πρόθεσή μας όμως είναι το έργο να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Το ιδανικό θα ήταν να τελειώσει στο τέλος του 2024. Θα το παλέψουμε», είπε.

Image

Τα βασικά στοιχεία της ανάπλασης 

Οι μεγαλύτερες παρεμβάσεις αφορούν στην οδό Κωνσταντινουπόλεως, από την Κρίτωνος μέχρι την Κλεάνθους, όπου θα καταργηθούν οι βοηθητικές οδοί εκατέρωθεν της εισόδου του Ιπποκράτειου με σκοπό την ενοποίηση του δημόσιου χώρου από την περίφραξή του μέχρι τη λωρίδα οχημάτων επί της Κωνσταντινουπόλεως.

Θα κατασκευαστεί νέα διαχωριστική νησίδα κυκλοφορίας και δύο αμφίδρομες λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα.

Θα μετατοπιστεί η διάβαση πεζών και θα εγκατασταθεί νέος φωτεινός σηματοδότης, θα μετατοπιστούν οι στάσεις του ΟΑΣΘ, θα χωροθετηθούν 10 θέσεις για ταξί, θα καταργηθούν οι θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, θα δημιουργηθούν δύο θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ, θέσεις για δίκυκλα και δύο θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

Στο πλαίσιο της ανάπλασης θα εγκατασταθούν παγκάκια κατά μήκος της νέας περίφραξης του νοσοκομείου, στο πλαίσιο κατασκευής της οποίας θα επεκταθούν τα πεζοδρόμια και θα φυτευτούν πολλά νέα δέντρα.

Στην οδό Σόλωνος θα χωροθετηθούν δύο μεγάλοι κοινόχρηστοι χώροι. Ο ένας θα είναι τριγωνική ρυθμιστική νησίδα στη συμβολή της οδού με την Κωνσταντινουπόλεως μέχρι τη Μιαούλη και ο δεύτερος θα εντοπίζεται μεταξύ των μη απαλλοτριωμένων ιδιοκτησιών επί της Μιαούλη και της Κλεάνθους.

Ταυτόχρονα η οδός Βαρώνου Χιρς θα μονοδρομηθεί και στις οδούς Μιαούλη από την Κωνσταντινουπόλεως έως τη Γαριβάλδη και Κλεάνθους, από Κωνσταντινουπόλεως μέχρι Σόλωνος θα γίνει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.
Υπογειοποείται το δίκτυο φωτισμού και εγκαθίστανται νέα φωτιστικά τύπου LED, αλλά και ενδοδαπέδια φωτιστικά στις διαβάσεις πεζών και τις ράμπες ΑμεΑ που θα συγχρονίζονται με τους φωτεινούς σηματοδότες.

Image