Skip to main content

SOS στον τουρισμό της Πιερίας για το Flyover - Νέα Αγχίαλο αντί για αεροδρόμιο Μακεδονία δείχνουν οι φορείς

Σύσκεψη φορέων για να μη χαθεί το στοίχημα ενίσχυσης του αεροπορικού τουρισμού προς την περιοχή και να μην σκιάσει τον τουρισμό το  Flyοver

Εναλλακτική δίοδο για την Πιερία, προκειμένου τα έργα για το Flyοver να μην επηρεάσουν αρνητικά τον τουρισμό της περιοχής και παράλληλα να μη χαθεί το στοίχημα για την ενίσχυση του αεροπορικού τουρισμού που έχει θέσει ως στόχο, αναζητά η Ένωση Ξενοδόχων του νομού. Ως λύση στο πρόβλημα που έχει ανακύψει προτείνεται η ανάπτυξη του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου Μαγνησίας προς όφελος της Πιερίας, διευκολύνοντας τόσο τους τουρίστες, όσο και τους κατοίκους της περιοχής στα ταξίδια τους.

Όπως εξήγησε μιλώντας στη Voria.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Ηρακλής Τσιτλακίδης, «με εγκατεστημένο εργοτάξιο περίπου στο 50-60% του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης, ο χρόνος που χρειάζονται οι κάτοικοι της Πιερίας για να φτάσουν στο αεροδρόμιο Μακεδονία φτάνει ακόμα και τα 80 έως 90 λεπτά, όταν πριν από την έναρξη του Flyοver δεν ξεπερνούσε τα 55 με 60 λεπτά. Ο χρόνος των σημερινών 90 λεπτών δεν θα είναι τίποτε σε σχέση με τον χρόνο που θα απαιτείται για να φτάσει κάποιος προς το αεροδρόμιο Μακεδονία όταν ξεκινήσει η θερινή σεζόν».

Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει ο κ. Τσιτλακίδης, σχεδιάζεται η διακοπή κυκλοφορίας στην υπογειοποίηση της Κατερίνης, γεγονός, που θα δημιουργήσει πρόσθετες καθυστερήσεις.

Για τον λόγο αυτό σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιηθεί η τοπική κοινωνία και να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων, χθες, πραγματοποιήθηκε συνάντηση φορέων, αλλά και βουλευτών της περιοχής, μετά από κάλεσμα που απηύθυνε η Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας, προκειμένου να συζητηθεί η κατασκευή του Flyοver, οι εργασίες της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, αλλά και η ανάπτυξη του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου προς όφελος της Πιερίας.

Στη σύσκεψη εκφράστηκε από τους συμμετέχοντες ο προβληματισμός ως προς τις επιπτώσεις που θα σημειωθούν στο νόμο Πιερίας, ενώ αποφασίστηκε το επόμενο διάστημα να υπάρξουν συντονισμένες ενέργειες και συναντήσεις, προκειμένου να επιτευχθεί μια κοινά αποδεκτή λύση.

Επιστολές από τουριστικούς πράκτορες

Σύμφωνα με τον κ. Τσιτλακίδη, σήμερα το 70% του τουρισμού στην Πιερία φτάνει οδικώς και το 25% με 30% αεροπορικώς. Ωστόσο στόχος είναι η αύξηση του ποσοστού των τουριστών που φτάνουν στην περιοχή αεροπορικώς και δη από τη Βρετανία. «Το έργο του Flyοver, θα διαρκέσει μέχρι το 2027, δεν θέλουμε να χάσουμε την ευκαιρία ενίσχυσης του αεροπορικού τουρισμού στην περιοχή μας. Επειδή , λοιπόν η "συγκοινωνιακή πενία τέχνας κατεργάζεται" βάζουμε στο τραπέζι το θέμα της ενίσχυσης του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, το οποίο ανήκει στην ΥΠΑ, ήδη εκτελούνται πτήσεις, έχει διαθέσιμες χρονοθυρίδες (airport slots) και συνδέεται μέσω ΠΑΘΕ με την Πιερία. Όσο για τις χιλιομετρικές αποστάσεις, η Λεπτοκαρυά ενδεικτικά απέχει την ίδια σχεδόν απόσταση από τα δύο αεροδρόμια που μας ενδιαφέρουν, το Μακεδονία και της Ν.Αγχιάλου», αναφέρει ο κ. Τσιτλακίδης επισημαίνοντας, πάντως, πως «το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη σπουδαιότητα του αεροδρομίου Μακεδονία, ωστόσο, μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική λύση και να συμβάλει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση που δημιουργείται από την κατασκευή του Flyοver».

Είναι χαρακτηριστικό πως η χιλιομετρική απόσταση από το αεροδρόμιο Μακεδονία για την Λεπτοκαρυά είναι 127 χλμ, ενώ από το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου είναι 123. Αντίστοιχα από το αεροδρόμιο Μακεδονία για τον Πλαταμώνα η απόσταση είναι 144 χλμ, ενώ από το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου 113 χλμ.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως ήδη σε επιστολές τους μεγάλοι tour operators, οι οποίοι συνεργάζονται επί μακρόν με ξενοδοχεία της Πιερίας, επισημαίνουν το ζήτημα της κατασκευής του υπέργειου αυτοκινητοδρόμου στη Θεσσαλονίκη και των καθυστερήσεων που καταγράφονται λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

«Πρέπει να προβούμε έγκαιρα στην εύρεση λύσεων. Μόνο με συνέργειες και συνεργασία μπορούν να δοθούν λύσεις στο πρόβλημα που έχει ανακύψει. Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου μπορεί να αποτελέσει πύλη εισόδου των τουριστών προς την Πιερία. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε προτείνει τη δημιουργία πακέτων,Fly, Hotel and Drive” προκειμένου οι τουρίστες που θέλουν να επισκεφτούν την περιοχή μας να μην βρεθούν αντιμέτωποι με καθυστερήσεις και ταλαιπωρία» σημειώνει ο κ.Τσιτλακίδης, λέγοντας πως επειδή «οι εξελίξεις ήδη διαδραματίζονται και προβλέπουν ότι θα μας επηρεάσουν δραματικά, η τοπική κοινωνία θα πρέπει να μείνει ενωμένη, δια των θεσμικών της εκπροσώπων και να σχεδιάσει τις κινήσεις της».

«Πολύφερνη» νύμφη το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου

Στο μεταξύ, εκτός από τις τουριστικές περιοχές (πέραν της Πιερίας, μεταξύ άλλων τη Μαγνησία, την Εύβοια) που μπορεί να εξυπηρετήσει το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, συζητήσεις υπάρχουν, από πλευράς κυβερνητικών στελεχών και για τη λειτουργία του ως cargo αεροδρόμιο, χωρίς ωστόσο να παραγκωνίζεται η τουριστική του δραστηριότητα.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστου Τριαντόπουλου, «το αεροδρόμιο μπορεί να λειτουργεί συνδυαστικά. Είναι δίπλα στη Εθνική Οδό, έχει όλες τις υποδομές, είναι σε καίριο σημείο».