Skip to main content

Υποχώρησαν τα μεγέθη της Kleemann το 2010

Μείωση τόσο των κερδών όσο και του κύκλου εργασιών του κατέγραψε το 2010 ο όμιλος, γεγονός που αποδίδεται από τη διοίκηση στην αρνητική οικονομική συγκυρία και τις αυξημένες προβλέψεις.

Μείωση τόσο των κερδών όσο και του κύκλου εργασιών του κατέγραψε το 2010 ο όμιλος Kleemann, γεγονός που αποδίδεται από τη διοίκηση στην αρνητική οικονομική συγκυρία και τις αυξημένες προβλέψεις για επισφάλειες πελατών.

Ειδικότερα, τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ήταν 2,28 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 55,9% σε σχέση με το 2009, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 5,80 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 40,2%.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 8,95 εκατ. ευρώ, έναντι 12,89 εκατ. ευρώ το 2009. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το 2010 διαμορφώθηκε σε 90,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 5,1% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας προτίθεται να προτείνει στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μικτού μερίσματος 0,05 ευρώ ανά μετοχή που θα προέλθει από τα κέρδη προηγουμένων χρήσεων. Η μερισματική απόδοση, βάσει της τιμής της μετοχής στη λήξη της χρήσης, διαμορφώνεται στο 4,3%.

Σημειώνεται, δε, πως λαμβάνοντας υπόψη της την αρνητική οικονομική κατάσταση διεθνώς και ακολουθώντας μια συνετή πολιτική η μητρική εταιρεία προέβη σε αυξημένες προβλέψεις για επισφάλειες πελατών ύψους 2,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με 2,2 εκατ. ευρώ που ήταν το 2009 ενώ για τον όμιλο τα αντίστοιχα πόσα ανήλθαν σε 3,5 εκατ. ευρώ το 2010 από 2,6 εκατ. ευρώ το 2009, επηρεάζοντας τα οικονομικά μεγέθη.

Την ίδια στιγμή, επισημαίνεται,τα οικονομικά στοιχεία της μητρικής εταιρείας έχουν επιβαρυνθεί με 350.000 ευρώ εξαιτίας της απομείωσης της αξίας της θυγατρικής Moda Lift ABEE, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων έχουν επιβαρυνθεί από την έκτακτη εισφορά που επιβλήθηκε στις κερδοφόρες εταιρείες βάσει του Ν.3808/2009, ύψους περίπου 921.000 ευρώ για το όμιλο και περίπου 728.000 ευρώ για την μητρική εταιρεία.

Χωρίς την αφαίρεση των παραπάνω ποσών, τα κέρδη μετά φόρων του ομίλου θα ανέρχονταν σε 8,0 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία και ο όμιλος πέτυχαν την αύξηση των ρευστών διαθεσίμων τους κατά 4,2 εκατ. ευρώ και 5,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, γεγονός που τους επιτρέπει να προβούν σε περαιτέρω ενέργειες ενίσχυσης της θέσης τους στην αγορά.

Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 10,3 εκατ. ευρώ και της εταιρείας σε 6,8 εκατ. ευρώ, επιτρέποντας στον όμιλο να μειώσει το κόστος των τόκων τραπεζικών δανείων κατά περίπου 500.000 ευρώ και κατ΄ επέκταση να πετύχει τη μείωση των συνολικών χρηματοοικονομικών εξόδων του κατά περίπου 310.000 ευρώ σε σχέση με το 2009.

Όπως εκτιμά η διοίκηση της Kleemann, η βελτίωση της ρευστότητας εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και το 2011. Ο όμιλος είναι σε θέση να καλύπτει τις λειτουργικές του ανάγκες και επιπλέον να χρηματοδοτεί τη γεωγραφική αλλά και προϊοντική του ανάπτυξη.

Στο μεταξύ, και το 2011 το βάρος της στρατηγικής ανάπτυξης της Kleemann πέφτει στην περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειάς της. Όπως αναφέρεται, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, ο όμιλος συνεχίζει την θετική του πορεία στις αγορές του εξωτερικού και προσαρμόζει τη στρατηγική του στα δεδομένα της αγοράς, ιδρύοντας θυγατρικές εταιρείας και γραφεία αντιπροσώπευσης και πετυχαίνοντας την αύξηση της γεωγραφικής διασποράς του πελατολογίου του.

Ειδικότερα, το 2010 πραγματοποιήθηκε:

- H ίδρυση και έναρξη λειτουργίας της θυγατρικής Hong Kong Elevator Systems Limited στο Χονγκ-Κονγκ, με στόχο τη διείσδυση στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας και Ωκεανίας.

- Η απόκτηση του πλήρους ελέγχου της θυγατρικής εταιρείας Kleeman Liftovi Doo στη Σερβία, μετά την αποχώρηση του δεύτερου μετόχου Grossi Engineering Doο, κατόχου του 40% του μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής, ο οποίος αποχώρισε τον Μάρτιο του 2011.

- Η απόφαση της ίδρυσης θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία Kleeman Lifts UK LTD, με έδρα την Οξφόρδη.

- Η δημιουργία γραφείων αντιπροσώπευσης στην Γερμανία και τη Ρωσία. Σημειώνεται ότι η εταιρεία αύξησε πέρυσι τον αριθμό των πελατών της κατά 37% σε σχέση με το 2009, ενώ περίπου το 18% της αξίας των εξαγωγών του 2010 προήλθε από νέο πελατολόγιο.