Skip to main content

Zορπίδης: Τη μεγαλύτερη κρίση διανύει φέτος η αγορά της Θεσσαλονίκης

«Η αγορά της γειτονιά μας έχει απ’ όλα και μας συμφέρει», είναι το μήνυμα της διαφημιστικής καμπάνιας στήριξης της αγοράς που κήρυξε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Ζορπίδ
Τη μεγαλύτερη κρίση διέρχεται φέτος η αγορά της Θεσσαλονίκης και γι΄ αυτό απαιτούνται μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση και τους τοπικούς φορείς, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Μιχάλη Ζορπίδη, ο οποίος σε συνέντευξη που έδωσε ανήγγειλε την καμπάνια στήριξης της τοπικής αγοράς από το επιμελητήριο. Γνωστοποίησε ότι, αν και είναι πλεονασματικό κατά 601 νέες επιχειρήσεις το ισοζύγιο μεταξύ νέων εγγραφών 4.870 και διαγραφών4.269 στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης φέτος, το απέδωσε στην «ανάγκη επιχειρηματικότητας» και τόνισε ότι θετικά όσα μέτρα έλαβε η κυβέρνηση για τον Τειρεσία, αλλά δεν αρκούν απαιτούνται και άλλα άμεσα.

Το μήνυμα που στέλνει το ΕΕΘ προς όλους τους καταναλωτές μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας είναι: «Η αγορά της γειτονιά μας έχει απ’ όλα και μας συμφέρει» και έχει ως στόχο να αναδείξει το ρόλο των επαγγελματιών της γειτονιάς. Η καμπάνια θα διαρκέσει όλες τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Εκτοξεύοντας βολές προς κυβέρνηση και τοπικούς φορείς, υποστήριξε ότι σε μια εποχή έντονου ανταγωνισμού και οικονομικής κρίσης η αγορά χρειάζεται χρήμα και κυρίως νέες επενδύσεις. «Φτάσαμε σε ένα οριακό σημείο. Οι αλλαγές, οι πρωτοβουλίες, οι μεταρρυθμίσεις που έχουμε ζητήσει κατ’ επανάληψη στο παρελθόν πρέπει να υλοποιηθούν τώρα. Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τη ρύθμιση χρεών και την αλλαγή στη λειτουργία του Τειρεσία είναι θετικές, αλλά δεν αρκούν», υποστήριξε.

Κατά τη γνώμη του το ΕΣΠΑ πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα και να υλοποιηθεί με τις απλούστερες διαδικασίες.

Η εμπειρία του παρελθόντος έδειξε, όπως τόνισε, ότι η καμπάνια του επιμελητηρίου έχει αποτέλεσμα, αλλά στις παρούσες συνθήκες απαιτείται συλλογική προσπάθεια, για να στηριχτεί η αγορά. «Δυστυχώς δεν βλέπουμε κινήσεις από άλλους φορείς και κυρίως από την αυτοδιοίκηση». Διερωτήθηκε πού είναι να mini bus στο κέντρο της πόλης; Που είναι οι εκδηλώσεις που θα έδιναν ένα εορταστικό κλίμα στην αγορά; 
Κάνοντας το ψυχογράφημα του καταναλωτή ανέφερε ότι είναι «μαζεμένος». «Η ανεργία αυξάνεται, τα έξοδα για τη μέση οικογένεια τρέχουν, ενώ η συζήτηση για το ενδεχόμενο πτώχευσης της χώρας έχουν κάνει ακόμη χειρότερο το ήδη κακό κλίμα. Με απλά λόγια ο κόσμος φοβάται. Κρατά χρήματα για τις χειρότερες ημέρες που υποψιάζεται ότι έρχονται».

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε μέχρι και τις 11 Δεκεμβρίου, στο ΕΕΘ έγιναν 4.870 νέες εγγραφές, από τις οποίες οι 4.153 ήταν ατομικές. Οι διαγραφές ήταν 4.269, από τις οποίες οι 3.803 ήταν ατομικές. Το πλεόνασμα 601 επιχειρήσεων,  είναι μεγαλύτερο από αυτό του 2008. Το 2008 οι συνολικές εγγραφές ήταν 5.753, από τις οποίες οι ατομικές ήταν 4.833 και οι εταιρικές 920. Οι διαγραφές ήταν 5.193 από τις οποίες οι ατομικές ήταν 4.350 και οι εταιρικές 843. Το 2008 σημειώθηκε πλεόνασμα 560 νέων επιχειρήσεων.

Τη θετική διαφορά ο κ. Ζορπίδης την αποδίδει στη λεγόμενη «επιχειρηματικότητα ανάγκης». Μπροστά στο αδιέξοδο της ανεργίας, εξήγησε, πολλοί αποφασίζουν να ανοίξουν μια μικρή επιχείρηση με μοναδικό στόχο να εξασφαλίσουν ένα μεροκάματο. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο θέλει να στηρίξει αυτούς τους ανθρώπους, ώστε αυτές οι επιχειρήσεις να αντέξουν, να σταθούν όρθιες και γιατί όχι να μεγαλώσουν και αύριο να προσλάβουν και προσωπικό.

Στην προσπάθεια αυτή το ΕΕΘ τόνισε έχει επιστρατεύσει την αναπτυξιακή του εταιρία «Ο Σύμβουλος του Επαγγελματία», η οποία παρέχει δωρεάν επιστημονική στήριξη στα μέλη μας και τα βοηθά να κάνουν σωστά βήματα. Κάθε μήνα στην εταιρία απευθύνονται περισσότεροι από 750 επαγγελματίες.

Αν η Πολιτεία δώσει στα Επιμελητήρια νέες αρμοδιότητες στο κομμάτι της σύστασης και αδειοδότησης νέων επιχειρήσεων, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο να λειτουργήσει ως μια κάθετη δομή εξυπηρέτησης των 56.000 επαγγελματιών του νομού μας.

Ειδικότερα οι στόχοι της διαφημιστικής εκστρατείας, όπως ανέφερε ο κ. Ζορπίδης, είναι τρεις:
 
Πρώτον. Ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης να εμπιστευτεί τον επαγγελματία της γειτονιάς τους για τις αγορές του. Πράγματι, αν κάνετε μια βόλτα στη γειτονιά σας, θα διαπιστώσετε ότι μπορείτε να προμηθευτείτε τα πάντα. Το ΕΕΘ έρχεται να υπενθυμίσει τη σχέση αυτή και να τονίσει ότι ο επαγγελματίας της γειτονιάς είναι και φίλος, με τον οποίο ο καταναλωτής – πελάτης έχει και διαπροσωπική σχέση μαζί του. Ο επαγγελματίας της γειτονιάς δεν θα τον κοροϊδέψει τον γείτονα - πελάτη του, γιατί ξέρει ότι και αύριο θα τον βρει απέναντί του.

Δεύτερον. Η τόνωση της αυτοπεποίθησης του επαγγελματία. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης θέλει να δείξει ότι είναι δίπλα του, ότι τον βοηθά και τον ενισχύει. Το Επιμελητήριο δεν είναι ένας απρόσωπος φορέας, αντίθετα δίνει πρόσωπο στον επαγγελματία.
 
Τρίτον. Η στήριξη της ανάπτυξη του νομού. Αν πάνε καλά οι επαγγελματίες, θα πάει καλά το σύνολο του νομού. Ο καταναλωτής επιλέγοντας για τις αγορές του τους επαγγελματίες της γειτονιάς του, βοηθά αποφασιστικά την ανάπτυξη του νόμου, από την οποία ωφελείται και ο ίδιος.
 
Στο πλαίσιο των δράσεων υπέρ της αγοράς το Επαγγελματικό Επιμελητήριο στηρίζει οικονομικά και τη Γιορτή της Αγοράς που οργανώνει την Κυριακή ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.