Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022
x

ΑΡΣΙΣ: 2.553 ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΑ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Από τα 2.553 παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της ΑΡΣΙΣ, τα 1.075 είναι ασυνόδευτα ανήλικα αγόρια και τα 94 ασυνόδευτα ανήλικα κορίτσια.

Με συνολικά 2.553 παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες σε όλη την Ελλάδα, από 4 μέχρι 17 ετών, έκλεισε η πρώτη χρονιά του προγράμματος με τίτλο «Όλα τα παιδιά στην Εκπαίδευση (All Children in Education – ACE)» που υλοποιεί η ΑΡΣΙΣ - Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων.

Από τα 2.553 παιδιά, τα 1.075 είναι ασυνόδευτα ανήλικα αγόρια και τα 94 ασυνόδευτα ανήλικα κορίτσια, αναφέρεται στην ανακοίνωση της οργάνωσης. Τα περισσότερα από τα αγόρια που συμμετείχαν στον εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία των 16-17 ετών (810), από τα οποία η συντριπτική πλειοψηφία (756) είναι ασυνόδευτα ανήλικα.

Αντιθέτως, στα κορίτσια η ηλικιακή κατηγορία που υπερτερεί στο πρόγραμμα εκπαίδευσης αρχίζει από τα 6 και φτάνει μέχρι τα 12 (350), ενώ τα περισσότερα ασυνόδευτα κορίτσια (50) είναι μεταξύ 16 και 17 ετών.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021 και υλοποιείται από τις ομάδες της ΑΡΣΙΣ που δραστηριοποιούνται στα Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης (HCAC) σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κω, Σάμο, αλλά και με Μονάδες Εκπαιδευτικής Παρέμβασης σε Έβρο, Λέρο και Κρήτη.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ACE εφαρμόζεται με την υποστήριξη και τη χρηματοδότηση της UNICEF, στο πλαίσιο μνημονίου συνεργασίας με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, καθώς και με την στήριξη του Υπουργείου Παιδείας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στόχος του προγράμματος είναι η διευκόλυνση της πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, η υποστήριξη της προετοιμασίας τους για το σχολείο και η επιτυχημένη μετάβαση και συμπερίληψή τους στην τυπική εκπαίδευση.

Τρεις είναι οι βασικοί άξονες του προγράμματος αυτού:

• Σχολική Προετοιμασία: Εκπαιδευτική υποστήριξη παιδιών σε καθημερινή βάση, τα οποία δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης αλλά προετοιμάζονται γνωστικά, αλλά και σε επίπεδο δεξιοτήτων, από τις διεπιστημονικές ομάδες των Κέντρων.

• Σχολική Ένταξη: Συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών για την εγγραφή του παιδιού στο σχολείο, επικοινωνία με τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) για τις διαδικασίες που ακολουθούνται, υποστήριξη του παιδιού στο στάδιο προσαρμογής του στο σχολικό περιβάλλον και συνεχής αμφίδρομη επικοινωνία με το σχολείο κατόπιν της εγγραφής.

• Σχολική Υποστήριξη: Απογευματινή ενισχυτική διδασκαλία των παιδιών που έχουν ήδη ενταχθεί στην τυπική εκπαίδευση, καθώς και διάφορα εργαστήρια και ομαδικές δραστηριότητες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, από τη σύνταξη βιογραφικού και τον επαγγελματικό προσανατολισμό μέχρι την ατομική υγιεινή και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, καθώς και ενημέρωση σχετικά με ζητήματα όπως οι έμφυλες διακρίσεις και η ψυχική υγεία.

Επίσης το πρόγραμμα περιλαμβάνει εργαστήρια και δραστηριότητες για την ανάπτυξη κοινωνικών και ατομικών δεξιοτήτων, καθώς και για τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.

Επιπρόσθετα, οι ομάδες της ΑΡΣΙΣ, συμμετέχοντας ή διοργανώνοντας (σε) εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης, ήλθαν σε επαφή με την εκάστοτε τοπική κοινωνία, με βασική προτεραιότητα την ενημέρωση για τα θεμελιώδη δικαιώματα, όπως το δικαίωμα στην εκπαίδευση.

Παράλληλα, οι ομάδες Εργασίας στο Δρόμο (StreetWork) εντόπισαν και ενημέρωσαν οικογένειες αλλά και άστεγα παιδιά, με στόχο την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μέρος του οποίου αποτελεί και το Κινητό Σχολείο (Mobile School).

Επιπλέον, εντοπίστηκαν και παιδιά για τα οποία υπάρχουν ενδείξεις κακοποίησης και παραμέλησης.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ