Skip to main content

Εξάρχου: Το μετρό Θεσσαλονίκης σώθηκε λόγω της Άκτωρ

Το μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο μέχρι το 2020, εντός του χρονοδιαγράμματος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ

Περήφανος για τα μεγάλα έργα υποδομών που έχει «τρέξει» η Άκτωρ στα Βαλκάνια δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Εξάρχου, στο περιθώριο της παρουσίας του στη Θεσσαλονίκη για το Thessaloniki Regional Forum.

«Είμαστε περήφανοι για πολλά έργα που έχουμε κάνει. Ενθουσιάζομαι προσωπικά κάθε φορά που ταξιδεύω στη Βόρεια Μακεδονία, όπου ο δρόμος Demir Kapijia – Smokvica που φτιάξαμε, εκτός του ότι είναι εξαιρετικός, έχει κανείς τη δυνατότητα να δει τη διαφορά ενός έργου που είναι ευρωπαϊκού επιπέδου, καλά φτιαγμένο, με όλες τις προδιαγραφές που απαιτεί η ΕΕ και να πάει σε ένα έργο που έχουν κάνει οι Κινέζοι. Το δικό μας εξαιρετικό, ενώ η συνέχεια από τους Κινέζους λιγότερο ωραία. Αυτή η αντίθεση δείχνει πόσο καλό μπορεί να είναι ένα έργο, εφόσον είναι της Άκτωρ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Εξάρχου είπε ότι χρειάζεται μία ισορροπία σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών, καθώς «εάν όλα στηρίζονται στο ποιος δίνει τη χαμηλότερη προσφορά, τελικώς οι μεγάλες εταιρείες δεν δημιουργούνται και δεν αναπτύσσεται τεχνογνωσία. Δεν χρειάζονται υπερβολές, αλλά ενσωμάτωση της αυστηρής ευρωπαϊκής νομοθεσίας και της λιγότερο αυστηρής των βαλκανικών χωρών».

Ο ίδιος, αναφερόμενος σε ζητήματα διαφθοράς που τυχόν εντοπίζονται σε κράτη των Βαλκανίων ανέφερε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να είναι κανείς διαφανής και να πετύχει το ζητούμενο που είναι το value for money. «Σε ένα μεγάλο έργο στη Ρουμανία που παίρνει η Άκτωρ χρησιμοποιεί ντόπιες εταιρείες. Αυτές οι εταιρείες προοδευτικά θα αποκτήσουν το know how που απέκτησε η Άκτωρ όταν έκανε έργα με μεγάλες εταιρείες. Από αυτούς μάθαμε, μας πήρε 25 χρόνια, ελπίζω οι βαλκανικές εταιρείες να μάθουν πιο γρήγορα. Είναι βασικό να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός στα Βαλκάνια».

Ως τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα η εταιρεία στα Βαλκάνια ο διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ αναφέρθηκε σε δύο σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία, τα οποία «πιστεύουμε ότι είμαστε κοντά να πάρουμε» με συνολικό προϋπολογισμό 700-800 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο κατασκευάζει η κοινοπραξία Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi, είπε ότι είναι εντός χρονοδιαγράμματος και θα έχει ολοκληρωθεί το 2020. «Το μετρό της Θεσσαλονίκης διασώθηκε από την Άκτωρ. Θα ήταν η μεγαλύτερη καταστροφή των μετρό στην Ευρώπη. Η εταιρεία διακινδύνευσε εξαιρετικά αναλαμβάνοντας υποχρεώσεις της ΑΕΓΕΚ. Τελικά, βγήκε σε καλό και δεν χάσαμε πολλά χρήματα», ανέφερε.