Skip to main content

Αλλάζει το διδακτικό ωράριο στα δημοτικά - Αγγλικά σε νηπιαγωγεία

Πολυτροπολογία του υπουργείου Παιδείας - Νέο μάθημα για νηπιαγωγεία και δημοτικά εισάγει το υπουργείο Παιδείας από το σχολικό έτος 2021-22.

Στην αναπροσαρμογή του ωραρίου διδασκαλίας για τα παιδιά του δημοτικού σχολείου και στην εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία προχωρά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μέσω τροπολογίας που κατέθεσε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και εντάσσεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών.

Σύμφωνα με αυτή, το ωράριο αναπροσαρμόζεται καθώς εντάσσονται σε αυτό τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους μαθητές. Δηλαδή, μαζί με τα μαθήματα που ήδη διδάσκονται (όπως π.χ. μαθηματικά, γλώσσα, ιστορία κλπ), οι μαθητές θα παρακολουθούν στα εργαστήρια και μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, ρομποτικής, επαγγελματικού προσανατολισμού, επιχειρηματικότητας, οδικής ασφάλειας και άλλων.

Η διάταξη προβλέπει ότι σκοπός της νέας αυτής διδακτικής ενότητας είναι «η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης». Έτσι, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα θα ενταχθούν οι εξής 14 θεματικές ενότητες:

  • Γνωρίζω το σώμα μου -Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
  • Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα
  • Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη
  • STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
  • Επιχειρηματικότητα
  • Αγωγή Σταδιοδρομία
  • Γνωριμία με Επαγγέλματα
  • Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
  • Διατροφή -Αυτομέριμνα
  • Οδική Ασφάλεια
  • Ανθρώπινα Δικαιώματα
  • Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση
  • Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά
  • Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

Πώς θα γίνεται η κατανομή του χρόνου

Στις ρυθμίσεις παρουσιάζεται αναλυτικά το ωράριο του διδακτικού προγράμματος, στο οποίο εντάσσονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Μένουν ως έχουν η ώρα προσέλευσης των μαθητών και έναρξης (στις 8:30) των μαθημάτων, όπως και η λήξη των μαθημάτων στις 13:00.

Αγγλικά από το νηπιαγωγείο

Η τροπολογία αναφέρει επίσης ότι εισάγεται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων της χώρας δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του νηπιαγωγού.

«Με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ορίζεται η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά στα εργαστήρια δεξιοτήτων, η διάταξη προβλέπει ότι σκοπός της νέας αυτής διδακτικής ενότητας είναι «η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης».

Στην εν λόγο τροπολογία και έπειτα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ορίζονται επίσης ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των θεματικών κύκλων της διδακτικής ενότητας και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων, ο αριθμός και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των θεματικών, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και οδηγίες για την οργάνωση και την υλοποίηση σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων για τους εκπαιδευτικούς.

Ρυθμίσεις έρχονται για τις οργανικές θέσεις σε κλάδους του εκπαιδευτικού προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ για το σχολικό έτος 2020-2021 η λήξη των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προβλέπεται να είναι η 25η Ιουνίου και του διδακτικού έτους η 30η Ιουνίου, καθώς και την αυτοδίκαιη παράταση των συμβάσεων εργασίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Το άρθρο 6 της πολυτροπολογίας συνιστά μεταβατική διάταξη των προϋποθέσεων ολοκλήρωσης της φοίτησης αποκλειστικά των ήδη φοιτούντων σπουδαστών των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και των ΕΠΑ.Σ. που εποπτεύονται από άλλα υπουργεία.

Επιπλέον, στην τροπολογία γίνεται λόγος και για «παροχή υπηρεσιών ταφής μουσουλμάνων» και συγκεκριμένα, δύναται να παρέχονται εντός των Περιφερειακών Ενότητων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου καθώς και για της Ρόδου, της Κω και της Αττικής υπηρεσίες ταφής για μουσουλμάνους, σύμφωνα με τα ισλαμικά έθιμα και τους κανόνες.

Το άρθρο 8 αποσαφηνίζει, ότι η απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η οποία εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας αφορά εκκλησιαστικά ιδρύματα προϋφιστάμενα της ημερομηνίας έναρξης ισχύος του νόμου (11.2.2014) και μη λυθέντα έως και την ημερομηνία αυτή, και όχι για προϋπάρξαντα εκκλησιαστικά ιδρύματα, που λειτούργησαν και λύθηκαν ήδη προ της έναρξης ισχύος του άρθρου αυτού.

Διαβάστε αναλυτικά την πολυτροπολογία εδώ.