Skip to main content

Τα συν και πλην των νέων λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ

Τι δείχνουν τα πρώτα συμπεράσματα από ΟΣΕΘ και εργαζόμενους του ΟΑΣΘ από την 15νθήμερη λειτουργία των νέων λεωφορειακών γραμμών

Ανάμεικτα είναι τα συμπεράσματα από το πρώτο δεκαπενθήμερο λειτουργίας των νέων λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ. Θετικά όσον αφορά τις δύο νέες γραμμές κορμού 2Κ και 3Κ, αλλά με προβλήματα όσον αφορά τις γραμμές Νο 33 και 39 καθώς και μια σειρά άλλες από τις οποίες αφαιρέθηκαν λεωφορεία προκειμένου να ενισχύσουν τις δύο βασικές γραμμές κορμού.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Κώστα Αμπατζά, «τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα τα οποία έχουμε συλλέξει για τη λειτουργία των δύο νέων λεωφορειακών γραμμών 2Κ και 3Κ είναι πολύ θετικά. Και οι δύο γραμμές έχουν στη διάθεσή τους τα λεωφορεία που προβλέπονται, 17 ανά γραμμή και η συχνότητα των δρομολογίων είναι περίπου στο χρόνο που υπολογίζαμε (σ.σ. γύρω στα 10 λεπτά)».

Ανάλογη εικόνα γι αυτές τις δύο γραμμές περιγράφει και ο πρόεδρος του Συνδικάτου των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης. «Σε αυτές τις δύο γραμμές τα πράγματα πάνε σχετικά καλά, κάποια μικροπροβλήματα που παρατηρούνται θα αντιμετωπιστούν και ίσως το επόμενο διάστημα, η κατάσταση γίνει ακόμη καλύτερη. Όμως, υπάρχουν προβλήματα σε άλλες γραμμές τα οποία προσπαθούμε να λύσουμε».

Τα προβλήματα

Σύμφωνα με τον κ. Τσερμενίδη τα προβλήματα είναι κυρίως τα εξής:

1. Η συχνότητα δρομολογίων στις γραμμές Νο 33 και Νο 39 έχει αραιώσει καθώς, διατηρείται ο ίδιος αριθμός λεωφορείων όπως πριν, όμως, κατά την αναδιάρθρωση το μήκος της διαδρομής τους έχει μεγαλώσει.

2. Οι επιβάτες από την περιοχή της Λ. Στρατού και της Δελφών δεν μπορούν πλέον να μεταβούν προς το ΙΚΕΑ καθώς έχει καταργηθεί η γραμμή Νο 3, ενώ οι Νο 33 και Νο 39 που περνούν από τη Δελφών δεν πηγαίνουν στο ΙΚΕΑ.

3. Από ορισμένες γραμμές οι οποίες διαθέτουν αρθρωτά λεωφορεία, όπως για παράδειγμα οι γραμμές Νο 14, Νο 10, Νο 12, Νο 5, Νο 6 κ.λπ. αφαιρέθηκαν οχήματα, κατά περίπτωση και ανάλογα με τις ανάγκες, προκειμένου να υποστηριχθούν οι δύο νέες βασικές γραμμές κορμού 2Κ και 3Κ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρείται αύξηση στο χρόνο διέλευσης των λεωφορείων στις γραμμές αυτές, κατά τις ώρες και ημέρες κατά τις οποίες αφαιρούνται τα λεωφορεία.

«Το πρόβλημα ήταν και παραμένει ένα: δεν φτάνουν τα λεωφορεία και βεβαίως, ακόμη και εάν αποκτούσαμε λεωφορεία με κάποιον τρόπο, δεν θα υπήρχαν οδηγοί για να τα οδηγήσουν», επισημαίνει ο κ. Τσερμενίδης. Παράλληλα, τονίζει ότι οι εργαζόμενοι προσπαθούν, σε συνεργασία με το Γραφείο Κίνησης του ΟΑΣΘ και με τον ΟΣΕΘ να λύσουν τα προβλήματα που παρατηρούνται, στο βαθμό βεβαίως που αυτό είναι εφικτό, με βάση τον διαθέσιμο αριθμό λεωφορείων.

Σύμφωνα με τον κ. Αμπατζά, «περισσότερο ασφαλή συμπεράσματα για τις νέες γραμμές οι οποίες άρχισαν να λειτουργούν από την 1η Νοεμβρίου θα έχουμε προς το τέλος του μήνα. Υπάρχουν θέματα, τα οποία τα καταγράφουμε και προσπαθούμε να τα λύσουμε». Σύμφωνα με τον ίδιο, «υπάρχει πράγματι ένα θέμα με την πρόσβαση των επιβατών από την περιοχή της Δελφών προς το ΙΚΕΑ, θα το λύσουμε το προσεχές διάστημα κάνοντας κάποιες αλλαγές, ενδεχομένως σε κάποια από τις άλλες γραμμές».