Skip to main content

Παπαγεωργίου: Αμείωτες οι παλινωδίες στην υπόθεση του Μετρό

Ειπώθηκε πως το έργο θα αποπερατωθεί το 2020 χωρίς να διευκρινίζεται εάν αυτό το χρονικό όριο αφορά απλώς την αποπεράτωση ή και την παράδοση του έργου

του Γιάννη Παπαγεωργίου*

Ποιες οδοί θα κλείσουν; Για πόσο καιρό; Ποιες άλλες κυκλοφοριακές δίοδοι θα προσδιοριστούν ως εναλλακτικές σε αυτές, που θα αποκλειστούν; Είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα που αντιμετωπίζουμε οι Θεσσαλονικείς.

«Ολημερίς το κτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν». Αυτή η φράση δεν είναι για το περίφημο «γιοφύρι της Άρτας» αλλά αποτυπώνει εμφατικά την πορεία ολοκλήρωσης του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2006 με προοπτική ολοκλήρωσης του έργου τον Οκτώβριο του 2012 (σύμφωνα με την σύμβαση). Μολαταύτα διανύουμε, ήδη, τον πέμπτο χρόνο καθυστέρησης με ορίζοντα το 2020 σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Και του αρμοδίου υπουργού, κ.Σπίρτζη. Παράλληλα, τα εργοτάξια, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τα χωροταξικά προβλήματα, που προκαλούν οι κατασκευαστικές δραστηριότητες απαξίωσαν την αγορά της Εγνατίας Οδού, που παρήκμασε πλήρως και δυσκόλεψε σε πλείστα όσα σημεία της πόλης την κυκλοφορία των πολιτών (π.χ. Σταθμός Βενιζέλου – Εγνατία, Οδός Δελφών κ.α.).

Πρόσφατα ο υπουργός Σπίρτζης απάντησε σε ερώτηση στη Βουλή για το Μετρό (ΑΠ Β-2523/23.10.2017 Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών) εγείροντας πλήθος ερωτημάτων για την πορεία ολοκλήρωσης του έργου.

Αρχικά, τονίζεται πως το έργο θα αποπερατωθεί το 2020 χωρίς να διευκρινίζεται, εάν αυτό το χρονικό όριο αφορά απλώς την αποπεράτωση ή και την παράδοση του Μετρό στο επιβατικό κοινό. Άλλωστε, χρειάζεται τουλάχιστον ένας χρόνος, σύμφωνα και με την ευρωπαική εμπειρία, δοκιμαστικής χρήσης πριν την παράδοση.

Όσον αφορά το κυκλοφοριακό κομφούζιο, που όλοι αντιμετωπίζουμε καθημερινά στο κέντρο της πόλης, στην συμβολή των Οδών Εγνατίας και Βενιζέλου ο υπουργός δεν είχε καμία συγκεκριμένη απάντηση, όπως και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., που απλώς ενημερώνει τους πολίτες....πως θα τους ενημερώσει εγκαίρως για τις δέουσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις!

Όσον αφορά τα χρήματα, που θα απαιτηθούν για την ολοκλήρωση του έργου γίνεται σαφές από την απάντηση, πως θα χρειαστούν περισσότερα χρήματα χωρίς να γνωρίζουν ακριβώς οι αρμόδιοι ακόμα πόσα θα είναι αυτά, αφού χρειάζονται συμπληρωματικές μελέτες πριν την υπογραφή επιπρόσθετης σύμβασης.

Τέλος, όπως προκύπτει από την υπουργική απάντηση, οι Σταθμοί «Βενιζέλου», «Αγίας Σοφίας», «Δημοκρατίας» και «Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού» θα ολοκληρωθούν και θα ενσωματωθούν ένα με δύο χρόνια μετά τον Νοέμβριο του 2020.

Είναι φανερό, λοιπόν, πως οι παλινωδίες συνεχίζονται αμείωτες λόγω ενός κακού σχεδιασμού και μίας κακής διαχείρισης από τις αρμόδιες διοικήσεις. Παράλληλα οι Θεσσαλονικείς ταλαιπωρούνται διαρκώς για ένα έργο, που δεν ξέρουν πότε θα χρησιμοποιήσουν. Απίστευτο και όμως, ελληνικό!

 

*Ο Γιάννης Παπαγεωργίου είναι οικονομολόγος και Πολιτικό Στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας