Skip to main content

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πράσινο φως από ΚΑΣ για τα αρχαία της Βενιζέλου

Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό και του δήμου - Παρέμβαση κατά της προτεινόμενης λύσης έκανε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Ομόφωνα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στη σημερινή του συνεδρίαση ενέκρινε την τεχνική λύση που παρουσίασε η Αττικό Μετρό ΑΕ  για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης με τη διατήρηση των αρχαιότητων κατά χώραν.

Η παρουσίαση από πλευράς της Αττικό Μετρό έγινε από τον διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης, κ. Γιώργο Κωνσταντινίδη, παρουσία του προέδρου κ. Γιάννη Μυλόπουλου και του διεθύνοντα συμβούλου κ. Θεόδωρου Παπαδόπουλου.

Από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης, παρόντες στη διάρκεια της παρουσίασης ήταν ο δήμαρχος κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο δημοτικός σύμβουλος και αρχιτεκτονας κ. Ανδρέας Κουράκης, και ο νομικός και στενός συνεργάτης του δημάρχου κ. Τέλης Σοφαλίδης, ενώ προβληματισμό για πτυχές της προτεινόμενης λύσης εξέφρασε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Πάρις Μπίλιας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η τεχνική λύση που επεξεργάστηκε η Αττικό Μετρό λόγω των επεκτάσεων προς βορρά και νότο του σκάμματος του σταθμού διευρύνει και τον αρχαιολογικό χώρο και είναι πολύ διαφορετική, σύμφωνα με πληροφορίες, από τη λύση που είχε σχεδιάσει η ομάδα Αλεξοπούλου.

Το κόστος του σταθμού θα μπορέσει να υπολογισθεί με ακρίβεια, όπως είπε ο κ. Μυλόπουλος, μόνο μετά την εκπόνηση της μελέτης εφαρμογής.

Η δήλωση Μυλόπουλου

Δήλωση στη Voria.gr για την απόφαση του ΚΑΣ, έκανε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννης Μυλόπουλος:

"Η ομόφωνη έγκριση από πλευράς του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) της πρότασης που υποβάλαμε για την τεχνική λύση του σταθμού «Βενιζέλου» με ταυτόχρονη ανάδειξη των αρχαιοτήτων κατά χώρα, ανοίγει μια νέα εποχή για τη Θεσσαλονίκη, καθώς συμβάλλει τόσο στην επίλυση του χρόνιου συγκοινωνιακού της προβλήματός της, όσο και στην ανάδειξη του πολιτισμού της. Σήμερα γυρίζουμε την πλάτη σε ένα παρελθόν άγονων αντιπαραθέσεων, παλινοδιών και καθυστερήσεων για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη και εργαζόμαστε για την ολοκλήρωση και υλοποίησή του”.