Skip to main content

Πατουλίδου: Ορατό το αποτύπωμα του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης - Αισιοδοξία για «εκρηκτικό 2024»

Με βάση τις προκρατήσεις το 2024 θα κινηθεί σε εκρηκτικά επίπεδα, πολύ πάνω από 2019, είπε ο Απόστολος Τζιτζικώστας

Οι δράσεις που ανέπτυξε ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης μέσα στο 2023, αλλά και ο αντίκτυπος που είχαν αυτές στην τουριστική ανάπτυξη όλης της περιφερειακής ενότητας, παρουσιάστηκαν σήμερα σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του MOMus, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των φορέων του κλάδου.

Ως μία από τις πλέον σημαντικές προσπάθειες συνέργειας για έναν ενιαίο τρόπο προβολής της Θεσσαλονίκης ως προορισμού χαρακτήρισε τον Οργανισμό η πρόεδρός του και αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου. Όπως είπε, άρχισε από το μηδέν το 2017 και πλέον έφτασε να αποδίδει καρπούς. «Από τότε ενώσαμε δυνάμεις με την περιφέρεια, τον δήμο, το ΕΒΕΘ, το περιφερειακό ταμείο ανάπτυξης και με επαγγελματίες της πόλης. Αναλάβαμε τη διαφήμιση του τόπου με καινοτόμες καμπάνιες αξιοποιώντας την τεχνολογία», είπε, προσθέτοντας ότι με τα βίντεο που δημιουργήθηκαν, η Θεσσαλονίκη ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο.

Η κ. Πατουλίδου τόνισε πως από κοινού διαμορφώθηκε η τουριστική ταυτότητα της πόλης, η οποία περιλαμβάνει ότι τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, την ιστορία, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία της και χαράχτηκε η στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη όλου του νομού. «Το αποτύπωμα Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης είναι ορατό», υπογράμμισε και ανέφερε ενδεικτικά το νέο ιστορικό ρεκόρ που καταγράφηκε στο αεροδρόμιο Μακεδονία, με τις αφίξεις να έχουν αυξηθεί το 2023 κατά 28,7%, αλλά και τη σημαντική αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που έφτασαν τις 67 την περσινή χρονιά. «Ένας κοιμισμένος γίγαντας ξύπνησε», είπε χαρακτηριστικά για τον κλάδο που από τα έξι κρουαζιερόπλοια το 2019 έχει ήδη 79 προγραμματισμένες αφίξεις για τη φετινή χρονιά.

Ο πρόεδρος του ΟΤΘ τόνισε ότι για πρώτη φορά πέρσι υπήρξε συνεχής ροή τουριστών με τις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία να φτάνουν τις 2,5 εκ. έναντι 2.125.433 το 2022, με τους Τούρκους τουρίστες να αυξάνονται εντυπωσιακά σε ποσοστό 116%.

Η κ. Πατουλίδου τόνισε την καλή συνεργασία με τα γραφεία εξωτερικού του ΕΟΤ, αλλά και τους δήμους που μπήκαν κάτω από την ομπρέλα του Οργανισμού.

«Νέο μότο μας είναι ότι το ήθος είναι αυτό που γεννά πλούτο», ανέφερε και κάλεσε τους πολίτες να αγαπήσουν τον κοινόχρηστο χώρο που είναι και η βιτρίνα της πόλης.

Αισιόδοξα τα μηνύματα για το 2024

Χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό χαρακτήρισε το 2023 η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία στο βιντεοσκοπημένο της μήνυμα ανέφερε πως τα μηνύματα για το 2024 είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Για τη Θεσσαλονίκη είπε ότι αποτελεί δυναμικά αναπτυσσόμενο προορισμό, με εξαιρετικά πλούσια προσφορά και ιστορία και διεθνώς αναγνωρισμένη γαστρονομική παράδοση. Αυτά, σημείωσε, είναι στοιχεία που αξιοποιεί ο Οργανισμός Τουρισμού, με τον οποίο το υπουργείο επιδιώκει συνεργασία, ώστε να αναπτυχθεί το τουριστικό κεφάλαιο της περιοχής.

Πολύτιμο εργαλείο τουριστικής ανάπτυξης χαρακτήρισε τον ΟΤΘ η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, που συμμετείχε με διαδικτυακή σύνδεση. Η κ. Ράπτη αναφέρθηκε στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη και τη διαχείριση των προορισμών και στα 16 εκ. ευρώ που θα διατεθούν για τον σκοπό αυτό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και τόνισε ότι οι καλές επιδόσεις του 2023 και η περαιτέρω ανάπτυξη που προμηνύεται για το 2024 είναι αποτέλεσμα μεθοδευμένης δουλειάς και στοχευμένης στρατηγικής.

«Ήταν μία χρονιά πολύ σημαντική για τον τουρισμό με απτά αποτελέσματα, η οποία όμως είναι μόνο η αρχή. Δεν είναι το ταβάνι, είναι η βάση πάνω στην οποία θα χτίσουμε», σημείωσε από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας. Τόνισε, μάλιστα, ότι με βάση τις προκρατήσεις το 2024 θα κινηθεί σε εκρηκτικά επίπεδα, πολύ πάνω από 2019. «Άρα το στοίχημα τώρα είναι να δούμε πώς σε συνεργασία θα μπορέσουμε να υποδεχτούμε όλους αυτούς τους τουρίστες και πώς αυτοί θα φύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις», είπε.

Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι ελάχιστοι οργανισμοί τουρισμού σε όλη την Ελλάδα έχουν να επιδείξουν τόσο σημαντικό έργο, το οποίο αποδεικνύεται από τις διακρίσεις που έχει αποσπάσει αλλά κυρίως από αποτέλεσμα που βιώνουμε όλοι καθημερινά στην πόλη και συνεχάρη τη Βούλα Πατουλίδου για όσα έχει προσφέρει.

«Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης ενισχύει τις δράσεις της περιφέρειας σε όλη την Κεντρική Μακεδονία», σημείωσε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Βίκυ Χατζηβασιλείου, τονίζοντας την αξία των συνεργασιών. «Ένας είναι ο κοινός διαιρέτης, η αγάπη μας για τον τόπο και η θέλησή μας να τον κάνουμε καλύτερο. Έχουμε τις δυνατότητες και θα τα καταφέρουμε», τόνισε.

Χαιρετισμό απηύθυναν ο αναπληρωτής διευθυντής του Γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Γιάννης Παπαγεωργίου, ο οποίος τόνισε πως η κυβέρνηση έχει ως προτεραιότητα τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα και θέλει να δώσει έμφαση στα έργα που έχουν δρομολογηθεί, καθώς και ο τουριστικός πράκτορας, Στέφανος Χατζημανώλης, ως εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, δηλώνοντας πως «θα είμαστε δίπλα σας με θετικό πνεύμα και για να συζητήσουμε κάθε δυνατή βοήθεια».

Οι δράσεις του ΟΤΘ

Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης ανέπτυξε την στρατηγική προβολής της Θεσσαλονίκης ως βιώσιμου τουριστικού προορισμού και προορισμού μοναδικών εμπειριών μία σειρά δράσεων. Ανέπτυξε στρατηγική στοχευμένης προβολής σε συγκεκριμένες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ, την Ιταλία, τις Κάτω Χώρες, τη Γερμανία, την Αυστρία, τη Σερβία, όπου μάλιστα υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας με τον Οργανισμό Τουρισμού Βελιγραδίου, την Ισπανία, τις ΗΠΑ, τη Ρουμανία, την Πολωνία και τη Σουηδία

Δημιούργησε το λεύκωμα «Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης: Μωσαϊκό Πολιτισμών» με την ομότιμη καθηγήτρια Ιστορίας, Μαρία Ευθυμίου και παρουσίασε την «Έξυπνη Τουριστική Κάρτα της Θεσσαλονίκης». Με στόχο την άμεση διασύνδεση της ακαδημαϊκής κοινότητας με την αγορά τουρισμού υπέγραψε σύμφωνο συνεργασίας με τον Σύλλογο Αποφοίτων του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Τουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη του ΑΠΘ.

Επίσης, επένδυσε στην διαδικτυακή προβολή του προορισμού δημιουργώντας ψηφιακές καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στοχεύοντας σε 20 χώρες που συνδέονται με τη Θεσσαλονίκη και αποτελούν αγορές στόχους.

Μέσα στο 2023 ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης υποδέχθηκε τους δήμους Παύλου Μελά και Λαγκαδά καθώς και το Business Travel.