Skip to main content

Δυναμική είσοδος της BEAT στη Θεσσαλονίκη - Τι λένε οι οδηγοί ταξί

Η εφαρμογή BEAT μπαίνει δυναμικά στην αγορά της Θεσσαλονίκης με έναν στόλο 250 ταξί - Ποιες είναι οι επιφυλάξεις των οδηγών ταξί.

Ταξί μέσω της εφαρμογής BEAT μπορούν πλέον να καλούν κάτοικοι και τουρίστες στη Θεσσαλονίκη καθώς η γνωστή εταιρεία έκανε δυναμική είσοδο στην αγορά της πόλης έχοντας φέρει ήδη στον στόλο της περίπου 250 ταξί, δηλαδή λίγο παραπάνω από το 1/10 του δυναμικού της πόλης.

Για τον Βασίλη Ντάνια, γενικό διευθυντή της Beat στην Ελλάδα, αυτό δεν είναι αρκετό. Μιλώντας στη Voria.gr, ο κ. Ντάνιας ανέφερε ότι θέλει τουλάχιστoν να διπλασιάσει τον στόλο της BEAT στην πόλη καθώς, όπως λέει, η ζήτηση είναι μεγάλη και αυξάνεται συνεχώς. «Οι χρήστες μάς λένε επιτέλους ήρθε η BEAT και στη Θεσσαλονίκη», σημείωσε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας πως στόχος είναι ο στόλος να αυξάνεται αναλογικά με τη ζήτηση προκειμένου ο χρόνος που θα απαιτείται για την εξυπηρέτηση του κάθε πελάτη (ο χρόνος δηλαδή που απαιτείται ώστε να φτάσει στο ταξί στο σημείο παραλαβής του ατόμου) να μην ξεπερνάει τα τρία λεπτά.

Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να καλέσει ένα ταξί, χωρίς να πληρώσει τα 2 ευρώ της κλήσης, και έπειτα να τον αξιολογήσει. Εκτός της Αθήνας, έχει επεκταθεί και στο εξωτερικό και κυρίως σε χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Επένδυση 3 εκ. ευρώ

Οι διαθέσεις της εταιρείας για την επέλασή της και στη Θεσσαλονίκη έγιναν αντιληπτές ήδη από τις πρώτες πληροφορίες που διέρρευσαν για επένδυση μεγάλου ποσού στην οποία θα προχωρούσε στην πόλη. Η είσοδός της ωστόσο στην αγορά της πόλης συνοδεύτηκε και από αρκετές προκλήσεις καθώς, όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας στην Ελλάδα, υπήρχε ήδη η Taxiway, που είναι ένας δυνατός παίκτης, η πόλη δεν διαθέτει πολύ μεγάλο αριθμό ταξί, ενώ οι οδηγοί κλήθηκαν από τους συνεταιρισμούς ραδιοταξί με τους οποίους συνεργάζονται να διαλέξουν μεταξύ ραδιοταξί και BEAT.

Η εταιρεία προσπάθησε να αντιμετωπίσει κάποιες από τις δυσκολίες αυτές επενδύοντας 3 εκ. ευρώ στις δραστηριότητες της στην πόλη. Μέρος αυτού έχει επενδυθεί στο κέντρο εξυπηρέτησης οδηγών, το οποίο δημιούργησε και εγκαινίασε η εταιρεία στις αρχές του μήνα ενώ άλλο μέρος σε οικονομικά κίνητρα για τους οδηγούς. Όπως εξηγεί ο κ. Ντάνιας, τα οικονομικά αυτά κίνητρα βοηθούν στην κάλυψη του κόστους «κενών» χρόνων καθώς μέχρι να αυξηθεί ο στόλος τα ταξί της BEAT οι οδηγοί μπορεί να κάνουν περισσότερη ώρα μέχρι να φτάσουν στον πελάτη που θα παραλάβουν.

Αντιδράσεις οδηγών ταξί

Η είσοδος ωστόσο της εφαρμογής στην αγορά της πόλης δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό σε πολλούς οδηγούς ταξί. Ο εκπρόσωπός τους, πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, ανέφερε μιλώντας στη Voria πως είναι πολύ επιφυλακτικός απέναντι στην κίνηση αυτή. Ο ίδιος επικεντρώθηκε στην κατάργηση των δύο ευρώ χαρακτηρίζοντας την ως μια κίνηση αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς η πόλη εδώ και χρόνια έχει θέσει αυτό το ποσό ως τίμημα για την προσφορά της πρόσθετης αυτής υπηρεσίας. Στο επιχείρημα αυτό, ο κ. Ντάνιας απαντά πως αθέμιτος ανταγωνισμός θα ήταν αν αυτοί που προσέφεραν την κατάργηση της επιβάρυνσης των 2 ευρώ δεν ήταν οδηγοί ταξί και άρα δεν είχαν τις ίδιες φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις με τους ανταγωνιστές τους. Μάλιστα ο ίδιος υποστηρίζει ότι το τίμημα των δύο ευρώ λειτουργεί αρνητικά στη ζήτηση.

Ο κ. Λεοντιάδης τόνισε ακόμα πως οι οδηγοί καλούνται να επιλέξουν αν θα συνεργάζονται με τα ραδιοταξί, τα οποία -όπως επισήμανε- λειτουργούν από τους ίδιους τους οδηγούς με σκοπό να μοιράζεται η «πίτα» δίνοντας μια συνδρομή ή αν θα δουλέψουν για έναν εργοδότη στον οποίο θα δίνουν το 10% - 12% του τζίρου τους. Όπως είπε, υπάρχει κίνδυνος το πελατολόγιο να πάει σε μεγάλα κεφάλαια και ο «ταξιτζής να γίνει υπάλληλος». Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε πως μπορεί το BEAT να επενδύει στην καινοτομία ωστόσο και τα ραδιοταξί προσπαθούν και έχουν κάνει κινήσεις επενδύοντας στην τεχνολογία με εφαρμογές στο κινητό, όπως το Taxi 18300, μια εκ των οποίων επιτρέπει επίσης την αξιολόγηση των οδηγών.

Ο πρόεδρός του «Ερμή» έθιξε και ένα ακόμα θέμα λέγοντας πως ο ίδιος φοβάται πως αν αλλάξει ο νόμος, που πέρασε το 2018 (4530/2018) και ο οποίος δεν επιτρέπει σε μη επαγγελματίες οδηγούς να χρησιμοποιούν υπηρεσίες όπως το BEAT ή το UBER, το BEAΤ θα εντάξει απευθείας και ερασιτέχνες στον στόλο του. Ο κ. Ντάνιας δεν αρνήθηκε κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, είπε πως «αν αλλάξει κάτι και είναι νόμιμο, δεν θα μπορέσουμε παρά να ακολουθήσουμε». Διευκρίνισε όμως πως σε καμία περίπτωση δεν είναι υπέρ απότομων αλλαγών αλλά υπέρ αλλαγών οι οποίες και θα εξυπηρετούν τον πελάτη αλλά και δεν θα καταστρέφουν ανθρώπους που έχουν δανειστεί προκειμένου να αποκτήσουν την άδεια ενός ταξί. «Δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια και τα αφτιά στις εξελίξεις και να μην αλλάζουμε τίποτα» σημείωσε.

Επόμενα βήματα

Σύμφωνα με τον ίδιο, στα επόμενα σχέδια της εταιρείας είναι να εξισορροπήσει τη ζήτηση και την προσφορά ώστε και οι πελάτες να μένουν ευχαριστημένοι αλλά και οι οδηγοί να αυξάνουν τα κέρδη τους ενώ δήλωσε πως σύντομα θα υπάρχει μια ανακοίνωση που θα αφορά τις πλατφόρμες BEAT και Hive, για την ενοικίαση ηλεκτρονικών πατινιών, οι οποίες ανήκουν στον ίδιο όμιλο.

Η Beat ιδρύθηκε το 2011 και είναι μέρος του Free Now Group, της κοινοπραξίας των BMW και Daimler για την αστική κινητικότητα.