Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Το τραγικό παιχνίδι της μοίρας για αδελφό θύματος στα Τέμπη και η συγκλονιστική του διήγηση

Η διδαχή για την τραγωδία των Τεμπών από ένα τραγικά όμοιο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Αργεντινή, σε μια ιστορία που είχε να πει ο αδελφός του Βάιου ο οποίος ζει μόνιμα εκεί

Η ιστορία ενός τραγικού παιχνιδιού της μοίρας ξετυλίχθηκε σε αίθουσα του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, σε εκδήλωση που διοργάνωσαν η Αντιεξουσιαστική Κίνηση και ο Κοινωνικός Χώρος “Respiro di Liberta” αφιερωμένη στα 57 θύματα της τραγωδίας των Τεμπών.

Σε αυτή, μεταξύ άλλων, πήρε μέρος ο Βαγγέλης Βλάχος, αδελφός του 34χρονου Βάιου, που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

Ο Βαγγέλης Βλάχος ζει και εργάζεται στην Αργεντινή. Στην ομιλία του είπε πως ο αδελφός του επέστρεφε από το τριήμερο της Αποκριάς, μετά από την Καθαρή Δευτέρα. «Ήταν με την κοπέλα του στο βαγόνι 2, πίσω από το κυλικείο», είπε.

Έπειτα, ξετύλιξε ένα χρονικό το οποίο έδειχνε ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους. «Ο σιδηρόδρομος, τον καιρό του δυστυχήματος, ανήκε σε ιδιώτες», σημείωσε και υπογράμμισε: «Υπουργός Υποδομών ήταν ένας άνθρωπος με βαρύ πολιτικό επίθετο».

«Ένας διάσημος εισαγγελέας που έχει συνδέσει τον εαυτό του με πολλά σκάνδαλα αναλαμβάνει να ερευνήσει την υπόθεση. Αυτό ξεσηκώνει τις οικογένειες των θυμάτων», πρόσθεσε.

«Λίγα χρόνια αργότερα, μία μητέρα θύματος του τραγικού δυστυχήματος πολιτικοποιείται και εκλέγεται με το κόμμα που ήταν αντιπολίτευση τον καιρό του δυστυχήματος, ενός κόμματος που μετά γίνεται κυβέρνηση. Αφιερώνει την πολιτική της δράση στην εξασφάλιση της ασφαλείας του σιδηροδρόμου», συνέχισε και συμπλήρωσε: «Ο σιδηρόδρομος περνά και πάλι σε κρατικά χέρια».

«Τελικά, έξι χρόνια μετά, ο υπουργός Υποδομών πηγαίνει στη φυλακή. Οι συγγενείς των θυμάτων βρίσκονται σε απόγνωση κάθε φορά που κάποιος κατηγορούμενος αθωώνεται και πανηγυρίζουν όποτε κάποιος από αυτούς πηγαίνει στη φυλακή», συνέχισε τη διήγησή του.

Η παραπάνω ιστορία αφορά την τραγωδία του Όνσε. Πρόκειται για ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα με 51 νεκρούς και περισσότερους από 700 τραυματίες, που έγινε το 2012 στο Μπουένος Άιρες, την πρωτεύουσα της Αργεντινής.

Ο Βαγγέλης Βλάχος διηγήθηκε μία πραγματική ιστορία, πτυχές της οποίας βίωσε με έναν συνάδελφό του στην Αργεντινή, ο οποίος είχε χάσει τον αδελφό του στην τραγωδία του Όνσε.

«Μπορούμε να διδαχτούμε πάρα πολλά από παρόμοιες τραγωδίες, όπως αυτή στην Αργεντινή. Αν θέλετε να βοηθήσετε, τότε σας καλώ να το κάνετε με ανοικτά και όχι με δεμένα τα μάτια», είπε στο κοινό αφού διηγήθηκε όσα συνέβησαν μετά την τραγωδία στην Αργεντινή, την οποία έζησε ως πολίτης της χώρας ο Βαγγέλης Βλάχος. Δυστυχώς ωστόσο, 11 χρόνια μετά, έμελλε να εμπλακεί σε μία όμοια τραγωδία, με τον αδελφό του να βρίσκεται σε μία από τις μοιραίες αμαξοστοιχίες.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τον λόγο έλαβε ο συνταξιούχος μηχανοδηγός του ΟΣΕ, Δημήτρης Μπερμπεργιάννης.

Ο  κ. Μπερμπεργιάννης είπε ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ απαιτούσε ορισμένες προϋποθέσεις. «Βασική ήταν η μεγέθυνση της απαξίωσης του Οργανισμού», σημείωσε.

Έπειτα, απευθυνόμενος στον παραιτηθέντα υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, υπογράμμισε ότι «τα μέτρα ασφαλείας υπάρχουν για να προλαβαίνουν τα λάθη ενός εργαζομένου».

Αμέσως μετά έκανε τη σύνοψη των κακώς κειμένων του ελληνικού σιδηροδρόμου και μίλησε για «ρουσφετολογία» στην οποία, όπως κατήγγειλε, πρωταγωνιστούσε ο τέως υπουργός Υποδομών. «Μια ρουσφετολογία η οποία κατέληξε σε έγκλημα», είπε.  

«Από τον σταθμό εξόδου του Λιανοκλαδίου δεν δουλεύουν ούτε τα φωτόσημα ούτε η τηλεδιοίκηση, μετά από την κακοκαιρία Daniel», υποστήριξε, λέγοντας πως πρόσφατα ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ισχυρίστηκε ότι τα παραπάνω συστήματα λειτουργούν.

«Η Βόρεια Ελλάδα έχει απαξιωθεί. Κάποτε, σε μια μονή γραμμή στη Βόρεια Ελλάδα κυκλοφορούσαν 10 τρένα. Οι γραμμές αυτές είναι πλέον άγονες», είπε ακόμη.

«Το ελληνικό κράτος, εδώ και χρόνια, δεν θέλει τον σιδηρόδρομο»

«Μετά τη μεσημεριανή βλάβη στο στις 16:32 όπου καλώδιο υψηλής τάσης έπεσε στις ράγες και δεν μπορούσε να ξεκινήσει η αμαξοστοιχία τη διαδρομή της, έγραψα ένα άρθρο με θέμα τις παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου. Την ίδια ημέρα, στις 23:30, με ζήτησαν στο τηλέφωνο». Έτσι ξεκίνησε η διήγηση του Άρη Χατζηγεωργίου, δημοσιογράφου της Εφημερίδας των Συντακτών.

«Στο τηλέφωνο ήταν μία μητέρα. Μου είπε ότι η κόρη της βρίσκεται σε ένα τρένο το οποίο έχει σταματήσει στη μέση του πουθενά και στο σημείο υπάρχει φωτιά. Πάγωσα», πρόσθεσε.

«Λέω αυτήν την ιστορία γιατί είμαστε δημοσιογράφοι και η δουλειά μας ήταν να χτυπάμε τα καμπανάκια. Δυστυχώς, όμως, δεν αποτρέψαμε αυτό που έγινε στα Τέμπη», περιέγραψε.

Ο κ. Χατζηγεωργίου είπε ότι είναι σημαντικό οι πολίτες της Ελλάδας να καταλάβουν καλά το δυστύχημα στα Τέμπη και τα αίτιά του. «Οι αποζημιώσεις δεν έχουν ακόμη δοθεί στους συγγενείς των θυμάτων και τους τραυματίες του δυστυχήματος, παρά μόνον κάποιες προκαταβολές», ανέφερε ο δημοσιογράφος.

«Παρά τις επενδύσεις που έγιναν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, που φάνηκε να έγιναν με το ζόρι, επειδή η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να υπάρχει σιδηρόδρομος, το δίκτυο στη χώρα μας τελικά μίκρυνε», είπε, τονίζοντας πως «το ελληνικό κράτος, εδώ και χρόνια, δεν θέλει τον σιδηρόδρομο».