Παρασκευή 24 Μαΐου 2019
x

ΕΞΥΠΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ 11Ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Στη διάρκεια των τριήμερων εργασιών του Συνεδρίου παρουσιάζονται περισσότερες από 200 πρωτότυπες εργασίες μαθητών και συμμετέχουν 2000 μαθητές.

Έξυπνη γεωργία και εφαρμογές που χρησιμοποιεί κανείς στην καθημερινότητά του παρουσιάζονται σήμερα τρίτη ημέρα του 11ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, στο οποίο συμμετέχουν μαθητές από όλες τις βαθμίδες των σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας.

Μαθητές δημοτικού εκτυπώνουν σε τρεις διαστάσεις (3ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας), ενώ άλλοι πάλι δημιουργούν ηλεκτρονικά παιχνίδια για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο (1ο Δημοτικό Σχολείο Καλοχωρίου).

Εντυπωσιάζουν και οι μαθητές από τη Γουμένισσα (1ο Δημοτικό Σχολείο Γουμένισσας) με τον ρομποτικό μηχανισμό για τις εργασίες στο αμπέλι. Πρόκειται για κατασκευή με ρομποτικούς μηχανισμούς οι οποίοι θα πραγματοποιούν εργασίες σε αμπέλι στην περιοχή της Γουμένισσας. Για την κατασκευή του μοντέλου θα χρησιμοποιηθούν αισθητήρες και μοτέρ LegoWeDo. Ο προγραμματισμός των ρομποτικών λειτουργιών θα πραγματοποιηθεί με το λογισμικό Scratch στο οποίο θα υλοποιηθεί ένας πίνακας ελέγχου λειτουργιών και χειρισμού των αισθητήρων και των κινητήρων. Οι αυτοματισμοί θα υλοποιηθούν με την ενσωμάτωση των αισθητήρων απόστασης και κλίσης επάνω σε κατασκευές που σχετίζονται με την εκτέλεση αμπελουργικών εργασιών.

Οι μαθητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουδανιών παρουσιάζουν το School Escape. Η εργασία αφορά στη δημιουργία εφαρμογής με τη βοήθεια του Scratch με την οποία οι μαθητές ελέγχουν τις γνώσεις των χρηστών πάνω στην ύλη των μαθημάτων της Ε'  τάξης. Οι ερωτήσεις είναι κατανεμημένες σε θεματικές ενότητες. Ενδεικτικές ενότητες είναι τα Αγγλικά, τα Μαθηματικά, η Ιστορία, η Αγωγή του Πολίτη κλπ. Ο χρήστης της εφαρμογής μπορεί να επιλέξει να εξεταστεί σε όλες τις ενότητες της, η ακόμη και να επιλέξει ξεχωριστά κάποια ενότητα που επιθυμεί. Και στις δύο περιπτώσεις ο παίκτης πρέπει να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις της ενότητας.

Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Πυλαίας παρουσιάζουν εργασία για έλεγχο χώρου στάθμευσης από ένα Robot Lego EV3 Mindstorms. Το ρομπότ ανοίγει  και κλείνει την μπάρα εισοδου/εξόδου ενός χώρου στάθμευσης και μετρά τα αυτοκίνητα που βρίσκονται κάθε στιγμή στο εσωτερικό του. Χρησιμοποιούνται αισθητήρες αφής και αισθητήρας υπερήχων. Το λογισμικό προγραμματισμού είναι το LEGOMINDSTORMSEducationEV3.

«Σκουπίδια με ταυτότητα» παρουσιάζουν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς –Άγιος Παντελεήμονας, το Αιγαίο SOS  το 31ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, αλλά και εφαρμογές που χρησιμοποιεί κανείς στην καθημερινότητά του όπως το «κράνος με σύστημα τηλεειδοποίησης» το 4ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας. Το projec tυλοποιήθηκε από ομάδα μαθητών της ΣΤ’ τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής.

Στόχος ήταν η δημιουργία ενός κράνους που προσφέρει επιπλέον ασφάλεια πέραν της συμβατικής και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επικοινωνίας του ποδηλάτη με το περιβάλλον του (οδηγοί, πεζοί). Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ένας αυτοματισμός με τη χρήση του μικροελεγκτή BBCmicro:bit. Η κατασκευή περιλαμβάνει χειριστήρια σε τιμόνι ποδηλάτου και οθόνη για την απεικόνιση των σημάτων σε κράνος. Για τον προγραμματισμό του μικροελεγκτή, χρησιμοποιήθηκε το περιβάλλον MakeCode, όπου κάθε εντολή αντιπροσωπεύεται με ένα πλακίδιο. Οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες σχετικά με τα θέματα οδικής ασφάλειας  και διερεύνησαν τρόπους βελτίωσης  με τη χρήση ρομποτικής και αυτοματισμών.

Στη διάρκεια των τριήμερων εργασιών του Συνεδρίου παρουσιάζονται περισσότερες από 200 πρωτότυπες εργασίες μαθητών και συμμετέχουν 2000 μαθητές.

Στις παράλληλες δράσεις του συνεδρίου λειτουργούν για πρώτη φορά Δωμάτια Απόδρασης (Escape Rooms) στο χώρο του Νόησις που διεξάγεται το Συνέδριο, γίνεται επίδειξη με drones, και δύο εργαστήρια με θεματικές : Διεισδύοντας σε έναν web server και απεικόνιση και αλληλεπίδραση δεδομένων μεγάλου όγκου.

Το Συνέδριο διοργανώνεται στο Νόησις από την Περιφρειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ