Skip to main content

Τελευταία ημέρα στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής - Τι θα δούμε

Το 11o Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώνεται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας - ΝΟΗΣΙΣ με περισσότερους από 2400 μαθητές.

Πυξίδα για άτομα με προβλήματα όρασης, δημιουργία τρισδιάστατου μοντέλου της θρυλικής Αργούς, δουλεύοντας με τη Γενιά Ζ, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, λεξικό αρχαίων ελληνικών μεταφρασμένων στα νεοελληνικά και αγγλικά είναι κάποια από αυτά που παρουσιάζονται σήμερα, τελευταία μέρα του Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής.

Η πυξίδα για άτομα με προβλήματα όρασης αποτελεί ιδέα των μαθητών του 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης και επιτρέπει την αύξηση της ανεξαρτησίας των ατόμων με προβλήματα όρασης. Για την κίνησή τους στην πόλη οι άνθρωποι με αναπηρία όρασης μαθαίνουν και εξοικειώνονται σε θέματα ρυμοτομίας, για να αποκτήσουν την αντίληψη του χώρου και των στοιχείων του περιβάλλοντος, τα οποία χρησιμοποιούν ως σημάδια πορείας τους στην κίνηση. Ωστόσο στο περιβάλλον μιας παραλίας, όπου ιδιαίτερα στη χώρα μας οι άνθρωποι απολαμβάνουν το μπάνιο στη θάλασσα το καλοκαίρι, το πρόβλημα της οπτικής αντίληψης του χώρου αποτελεί εμπόδιο στον εντοπισμό του σημείου προορισμού, δηλαδή της βάσης του λουόμενου στην ακτή, κατά την έξοδό του από το νερό, χωρίς τη συνοδεία άλλου ατόμου. Το ρομπότ προσανατολισμού της παρούσας εργασίας, βοηθάει το άτομο με προβλήματα όρασης κατά την έξοδό του από το νερό, καθώς εντοπίζει το σημείο προορισμού στην ακτή και το οδηγεί σε αυτό.

Αντίστοιχα, οι μαθητές και οι μαθήτριες από τις ομάδες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Υπολογιστικής Σκέψης του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης υλοποίησαν τη φετινή σχολική χρονιά ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που είχε ως τίτλο «Τα ρομπότ στο Μάτι του Κυκλώνα» αξιοποιώντας δύο διαφορετικές πλατφόρμες της LEGO (WEDO 2.0 & EV3 MINDSTORMS), έναν πρότυπο μετεωρολογικό σταθμό βασισμένο στον υπολογιστή μικρού μεγέθους RaspberryPi και το περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών για φορητές συσκευές MITAppinventor. Στο πλαίσιο αυτό, διερευνήθηκαν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στις νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας μελετώντας συγκεκριμένα φυσικά φαινόμενα (κυκλώνες, τσουνάμι), αναζητήθηκαν τρόποι έγκαιρης πρόγνωσης και προειδοποίησης των αρμόδιων αρχών, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν απαραίτητα μέτρα προστασίας ευαισθητοποιώντας όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου. Αυτό επιτεύχθηκε με την αξιοποίηση παράλληλα των δυνατοτήτων που προσφέρει η σύγχρονη μετεωρολογία, η ρομποτική τεχνολογία και οι έξυπνες φορητές συσκευές για την προστασία των νησιών.

Τέλος, το 2ο Γενικό Λύκειο Σερρών παρουσιάζει το ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο το οποίο κάνει χρήση του αισθητήρα δαχτυλικών αποτυπωμάτων (fingerprintscanner). O αισθητήρας δαχτυλικού αποτυπώματος έχει ποικίλες χρήσεις στην τεχνολογική καθημερινότητα. «Εμείς αποφασίσαμε να το συνδυάσουμε με μια οθόνη LED, η οποία θα εμφανίζει το όνομα του ατόμου που θα τοποθετεί το δάχτυλό του στον αισθητήρα προυποθέτωντας ότι το δαχτυλικό αποτύπωμα του ατόμου θα υπάρχει σε μια βάση δεδομένων. Σε αντίθετη περίπτωση θα εμφανίζεται ένα ανάλογο μήνυμα στην οθόνη. Ουσιαστικά,η εργασία μας ειναιενα ηλεκτρονικό ‘‘παρουσιολόγιο’’, το οποίο θα μπορεί να ενημερώνει μία βάση δεδομένων στο δίκτυο αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά παρουσιολόγιαπροσθέτωντας μία νότα τεχνολογίας και προόδου στην σχολική καθημερινότητα», αναφέρουν τα παιδιά.

Το 11o Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώνεται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας - ΝΟΗΣΙΣ με περισσότερους από 2400 μαθητές- εισηγητές από 127 σχολικές μονάδες. Με την καθοδήγηση 340 εκπαιδευτικών τους, παρουσιάζουν 210 καινοτόμες εργασίες με αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, την ρομποτική, αυτοματισμούς και ερευνητικά project.