Skip to main content

Γιατί έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key το πλοίο στη Βαλτιμόρη - Τα σενάρια που εξετάζονται

Αγωνία για 20 εργάτες που βρέθηκαν στο νερό μετά την κατάρρευση της γέφυρας - Τι έδειξε η ανάλυση των καρέ

Σοκ έχουν προκαλέσει οι εικόνες από τη στιγμή που το φορτηγό πλοίο Dali έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για έως και 20 άτομα - εργάτες - που βρίσκονταν πάνω της και βρέθηκαν στο νερό μετά την πρόσκρουση του πλοίου σε έναν από τους πυλώνες της.

 

Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, η πιθανότερη εξήγηση για την πορεία του πλοίου ήταν κάποια μηχανική βλάβη στο μήκους 300 μέτρων φορτηγό σημαίας Σιγκαπούρης.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους είναι λιγότερο πιθανή, καθώς αρκετοί θα ήταν αυτοί που ήταν σε υπηρεσία τη στιγμή της πρόσκρουσης στη γέφυρα. «Δεν υπάρχει χώρος για λάθη ενός ατόμου γιατί κάποιοι άλλοι που θα ήταν παρόντες θα φώναζαν "κάτι συμβαίνει εδώ"» πρόσθεσε ο Βρετανός ειδικός. Κατά τον ίδιο «η πιθανότερη αιτία του συμβάντος είναι κάποια βλάβη στη μηχανή του πλοίου ή στο σύστημα πλοήγησης».

 

Η ανάλυση των καρέ

Το βρετανικό κανάλι προχώρησε σε ανάλυση των καρέ πριν την πρόσκρουση του πλοίου αλλά και των δεδομένων από την κίνησή του, σημειώνοντας ότι το Dali φαίνεται να χάνει ισχύ στη μηχανή, να προσαρμόζει την πορεία του και να βγάζει καπνό πριν να χτυπήσει τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη.
 

Όπως φαίνεται στα στοπ καρέ από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.