Για την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλεξάντερ Ζινέλ, από το βήμα του 3ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία έχει στη διάθεσή της «συνολικά 4 χρόνια, δηλαδή 48 μήνες για την παράδοση των έργων», τα οποία ξεκίνησαν στις αρχές του 2018, «με μικρή καθυστέρηση λόγω καιρικών συνθηκών, κατορθώνοντας να τις ολοκληρώσουμε 6 μήνες πριν τη λήξη της προθεσμίας».
Ήδη, από το 2018, έχουν παραδοθεί τα αεροδρόμια Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου, ενώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το αεροδρόμιο του Ακτίου. Ταυτόχρονα, η πρόοδος των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» έχει φτάσει στο 30% και η παράδοσή του εκτιμάται ότι θα γίνει το 2021.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον κ. Ζινέλ η εξέλιξη έργων στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece έχει ως εξής:
-Αεροδρόμιο Καβάλας 100%
-Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης 30%. Η παράδοση θα γίνει το 2021
-Αεροδρόμιο Κέρκυρας 55%. Η παράδοση θα γίνει το 2021
-Αεροδρόμιο Ακτίου 95%. Η παράδοση θα γίνει το 2019
-Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς 60%. Η παράδοση θα γίνει το 2019
-Αεροδρόμιο Ζακύνθου έχει ολοκληρωθεί στο 100%
-Αεροδρόμιο Χανίων έχει ολοκληρωθεί στο 100%
-Αεροδρόμιο Σκιάθου 80%. Η παράδοση θα γίνει το 2019 (ώς το τέλος του Ιουνίου)
-Αεροδρόμιο Μυτιλήνης 60%. Η παράδοση θα γίνει το 2020
Αεροδρόμιο Σάμου 75%. Η παράδοση θα γίνει το 2019
-Αεροδρόμιο Σαντορίνης 30%. Η παράδοση θα γίνει το 2021
-Αεροδρόμιο Ρόδου 70%. Η παράδοση θα γίνει το 2020.
Κάνοντας αναφορά στα επίπεδα επιβατικής κίνησης του 2018, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece είπε ότι συνολικά στα ελληνικά αεροδρόμια διακινήθηκαν 64,1 εκατ. επιβάτες.
Ειδικότερα, στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport η επιβατική κίνηση άγγιξε τους 29,9 εκατομμύρια επιβάτες, στο αεροδρόμιο της Αθήνας τους 24,1 εκατομμύρια επιβάτες και στα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια τους 10,1 εκατ. επιβάτες.
Καταλήγοντας, ο κ. Ζινέλ τόνισε ότι στόχος της Fraport Greece δεν είναι η οικοδόμηση υποδομών που να εξυπηρετούν το μέλλον της Ελλάδας, αλλά η οικοδόμηση έργων που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε δημόσιο τομέα και τουρισμό.