Skip to main content

Και επίσημα υποψήφιος ο Τζακόπουλος - «Στον δήμο δεν υπάρχουν κόμματα, υπάρχει ένα κόμμα, η Θεσσαλονίκη»

Ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του για τη δημαρχία της Θεσσαλονίκης ο Σάκης Τζακόπουλος. Επίθεση στη διοίκηση Ζέρβα - Όλο το χρονοδιάγραμμα της υποψηφιότητάς του.

Την υποψηφιότητά του για τον δήμο Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε σήμερα σε συνάντησή του με δημοσιογράφους ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Σάκης Τζακόπουλος.

Ο κ. Τζακόπουλος επέκρινε τη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα και μάλιστα άφησε υπόνοιες για τη διαχείριση του δήμου, ενώ έδωσε και το χρονοδιάγραμμα της υποψηφιότητάς του και του αγώνα του για το διάστημα μέχρι τις εκλογές της 8ης Οκτωβρίου.

«Θα είμαι υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Θα διεκδικήσω την ψήφο των συμπολιτών μου στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου. Η Θεσσαλονίκη με τα συσσωρευμένα προβλήματα δεκαετιών έχει τελματώσει. Θα έλεγα καλύτερα έχει βαλτώσει στην ανυπαρξία και στην ανυποληψία. Ήρθε η ώρα να πιάσουμε το νήμα από την αρχή, να συγκρουστούμε με λανθασμένες νοοτροπίες και ξεπερασμένα στεγανά. Ήρθε η ώρα να δούμε γυμνή την αλήθεια και να λυτρωθούμε από τις αγκυλώσεις που μας κρατούσαν εγκλωβισμένους. Ήρθε η ώρα ,όλοι εμείς, οι Θεσσαλονικείς να γίνουμε πολίτες της πρωτοβουλίας και της δράσης. Στον ρόλο αυτό, θα πρέπει να το καταλάβουμε, δεν πρόκειται να μας αναπληρώσει κανείς», επισήμανε.

Ο κ. Τζακόπουλος έκανε έναν απολογισμό της παρουσίας του στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης από το 2019 μέχρι σήμερα.

«Έχουμε εννέα μήνες μπροστά μας για να συζητήσουμε για την πόλη. Η Θεσσαλονίκη είναι το κέντρο όσων καλών ή κακών βλέπουμε στη χώρα», σημείωσε και αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις του για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών και τη σύνδεση περιοχών μεταξύ τους και με σημαντικές υποδομές (Κοιμητήρια, ΚΤΕΛ κτλ.). Επίσης τόνισε ότι ενώ έχει καταθέσει πολλές προτάσεις στο δημοτικό συμβούλιο θεσμικά, ακόμη και μελέτες για τη βελτίωση περιοχών της Θεσσαλονίκης, με αναμόρφωση γειτονιών, για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, που το χαρακτήρισε το σημαντικότερο, αυτές δεν εισακούστηκαν.

«Να διεκδικήσουμε την αλλαγή. Να φύγουν τα χρωματιστά σημαιάκια από τα κόμματα. Να γίνει μια νέα αρχή. Είναι αναγκαίο οι ενεργοί πολίτες από τις γειτονιές να συμμετέχουν ενεργά στις δημοτικές εκλογές. Διαθέτω εμπειρία, γνώση πραγματικότητας και είμαι χρόνια στα κοινά, όμως δεν θέλω κάποια σύνδεση με τα κόμματα. Δεν έχω καμία δέσμευση σε κόμματα, πάρα μόνο σε όσους είναι κοντά μου. Στοχεύω στην κινητοποίηση των πολιτών για να αλλάξουμε τα πάντα. Είμαι σε ένα κόμμα και παραμένω πιστός σε αυτό. Δεν το κρύβω. Δεν κάνω πηδηματάκια από εδώ κι από εκεί. Εδώ μιλάμε όμως για το κόμμα Θεσσαλονίκη. Στις δημοτικές δεν υπάρχουν κόμματα υπάρχει ένα κόμμα, η Θεσσαλονίκη. Τα προβλήματα δεν έχουν χρώματα. Δεν μίλησα και δεν θα μιλήσω με κανένα κόμμα για την υποψηφιότητά μου για τη δημαρχία. Θέλω τους ενεργούς πολίτες να με στηρίξουν», δήλωσε ο κ. Τζακόπουλος.

Επίσης είπε ότι ήδη υπάρχει μια ομάδα στελεχών που γνωρίζει καλά τα προβλήματα της πόλης, με άτομα νέα, με άτομα από τις τοπικές κοινότητες, με εν ενεργεία δημοτικούς συμβούλους, με στελέχη φορέων, νυν και πρώην αυτοδιοικητικούς κ.ά.

Επίσης όταν του ζητήθηκε να κάνει ένα σχόλιο για τον δήμαρχο απάντησε: «Κανένα σχόλιο. Δεν υπάρχει δήμαρχος υπάρχει υποψήφιος δήμαρχος από τις 8 Οκτωβρίου 2022, που έσπευσε να ανακοινώσει ότι θα διεκδικήσει εκ νέου τη διοίκηση. Δε θέλω να βάλω βαθμό στη διοίκηση. Θα τον βάλει ο κόσμος».

Το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε είναι το εξής:

-Τον επόμενο μήνα θα δημοσιοποιήσει το σήμα και το όνομα του συνδυασμού.

-Ως τα τέλη Μαρτίου θα ανακοινώσει το 70% των 230 υποψηφίων της παράταξής του (πλήρες ψηφοδέλτιο και με την προσαύξηση του 150% που δίνει ως δυνατότητα ο νόμος).

-Αρχές Ιουνίου (αναλόγως και της ημερομηνίας διεξαγωγής των εθνικών εκλογών) θα πραγματοποιήσει την πρώτη μεγάλη προεκλογική συγκέντρωσή του, όπου θα παρουσιάσει τις αρχές και το βασικό πρόγραμμα του συνδυασμού.

Ο ίδιος χαρακτήρισε «μύθο» τις πολλές υποψηφιότητες για τον δήμο Θεσσαλονίκης και υπογράμμισε ότι «δεν έφταιγε η απλή αναλογική για τις πολλές υποψηφιότητες το 2019. Όταν δεν κατεβαίνει ο νυν δήμαρχος τότε εμφανίζονται ανεξαρτήτως συστήματος εκλογών πολλοί υποψήφιοι».

Ερωτηθείς για τις διεργασίες και τις συνεννοήσεις που γίνονται από αυτοδιοικητικά στελέχη της Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία μιας ισχυρής ενιαίας παράταξης απέναντι στον δήμαρχο σημείωσε ότι «είναι πολύ νωρίς για να ξέρω που θα καταλήξει η συζήτηση με τους υπόλοιπους. Εγώ κάνω τη δική μου προσπάθεια».

Ήταν δηκτικός προς τη διοίκηση Ζέρβα αναφερόμενος στις παιδικές χαρές (από τις 65, είπε, οι τρεις μόνο έχουν άδεια), στη διαχείριση του ελεύθερου χώρου (τραπεζοκαθίσματα) και επέμεινε στον προβληματικό τρόπο λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου και των νομικών προσώπων του δήμου, κάνοντας λόγο για ζητήματα αντισυνταγματικότητας, παραβάσεις καθήκοντος ακόμα και παραποιήσεις.

Ένα ακόμη θέμα που στάθηκε ο κ. Τζακόπουλος είναι η καθαριότητα, για την οποία τόνισε πως «η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από αυτή που παρέλαβε το 2019 ο δήμαρχος. Από τα 160 – 180 απορριμματοφόρα κυκλοφορούν τα 30 κι από τους 14 τράκτορες οι τρεις. Απαιτείται αναδιοργάνωση της υπηρεσίας, καθώς έχει 1.500 εργαζόμενους και στην καθημερινή αποκομιδή δεν εργάζονται πάνω από 300. Αν αναδιοργανωθεί η υπηρεσία δεν χρειάζεται να μπουν ιδιώτες στα σκουπίδια».

Για τα οικονομικά του δήμου σημείωσε ότι ακόμη δεν γνωρίζουν όσοι ρώτησαν εάν έχουν καταγραφεί οι ιδιοκτησίες του δήμου, έκανε λόγο για υστέρηση στον προϋπολογισμό, λόγω κακού υπολογισμού των ανταποδοτικών τελών, για ισχνή υλοποίηση του τεχνικού προγράμματος σε όλη τη διάρκεια της θητείας της νυν διοίκησης και υπογράμμισε ότι «με καλύτερη λογική λειτουργίας, το οικονομικό αντικείμενο του δήμου Θεσσαλονίκης είναι πολύ μεγάλο».

Ερωτηθείς για το μετρό είπε ότι αυτό που τον προβληματίζει είναι τι θα αποδώσει στην πόλη κυρίως κι όχι πότε θα ολοκληρωθεί: «Δεν υπάρχει ένας χώρος πάρκινγκ στους σταθμούς. Ο δήμος έπρεπε να βρει τους χώρους των πάρκινγκ. Έπρεπε να έχει βγει η μελέτη για την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών. Ο δήμος δεν έχει ευθύνες για την πορεία υλοποίησης του μετρό, όμως συμμετέχει και στον ΟΑΣΘ και στον ΟΣΕΘ και θα έπρεπε να έχει προνοήσει για όλα αυτά».

Για την πλατεία Ελευθερίας είπε ότι έπρεπε να συνεχιστεί το έργο, όπως είχε σχεδιαστεί με τη δημιουργία του πάρκου μνήμης κι όχι να πάει σε νέα μελέτη η διοίκηση του δήμου. «Το πάρκινγκ δεν είναι βιώσιμο. Με τις παλινωδίες τους έχασαν τη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το έργο και πρέπει γ'' αυτό να λογοδοτήσουν. Θεωρώ ότι είναι παράνομη η χωροθέτηση του πάρκινγκ. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης δεν απαντάει στο ερώτημα που καταθέσαμε αν είναι νόμιμο το σημερινό πάρκινγκ...».

Για την πλατεία Διοικητηρίου τόνισε ότι «έπρεπε να είναι τελειωμένη εδώ και ένα χρόνο μετά την υπογραφή σύμβασης του δήμου με την 'Εγνατία Οδός ΑΕ'. Ούτε μελέτη δεν υπάρχει ακόμη...».