Skip to main content

Κερδίζουν έδαφος οι online αγορές σε σούπερ μάρκετ - Στα 306 εκατ. ο τζίρος το 2023

Οι τιμές στο 14% των 38.000 κωδικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 20% πέρυσι - Ανεβαίνει η ζήτηση της ιδιωτικής ετικέτας, η Δευτέρα πιο δημοφιλής μέρα για e-ψώνια

Συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κλάδο των super market με τους καταναλωτές να δαπανούν online το 2023 306 εκατ. ευρώ, δηλαδή 15% περισσότερα από το 2022 [Πίνακας 1].

Ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως eFood Market & Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά [Πίνακας 2]. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και της μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.

Image
Image
Image

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσιοποίησε σήμερα η Convert Group, «η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το διακαναλικό εμπόριο προϊόντων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, η οποία δημιουργεί αξία παγκοσμίως σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές».

Όσον αφορά στον πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πωλήσεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023 όπως αυτή των βουτύρου και μαργαρίνης με 8% και φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7% [Πίνακας 4].

Image

 

Σύμφωνα με την έρευνα, μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από €30 σε €100. Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από €77 τον Ιούνιο σε €89 τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. [Πίνακας 5].

Image

 

Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023 [Πίνακας 6].  

Image

 

Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται τη συγκεκριμένη ημέρα ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των super market είναι κλειστά [Πίνακας 7].

Image

 

Το ετήσιο report της Convert Group για τον κλάδο του Online Super Μarket δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/resources/reports-ebooks. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, βραβεύεται για 6 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας και ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ευρώπης για το 2021 ενώ απασχολεί 60 άτομα επιστημονικό προσωπικό, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts στα γραφεία της στην Ελλάδα και το Λονδίνο.