Skip to main content

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ - Νέα απεργία την 1η Ιουνίου

Οι εργαζόμενοι δεσμεύτηκαν ότι δεν θα υπάρξει καμία απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις και ούτε στάσεις εργασίας σε ώρα μετακίνησης των μαθητών.

Σε δρόμο της κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους βρίσκονται οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, προχωρώντας σε νέα 24ωρη απεργία την Τετάρτη 1 Ιουνίου.

Οι εργαζόμενοι δεσμεύτηκαν ότι δεν θα υπάρξει καμία απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις και ούτε στάσεις εργασίας σε ώρα μετακίνησης των μαθητών.

Σημειώνεται ότι σήμερα υπάρχει στάση εργασίας, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 14:00.

Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε νωρίτερα στο ΕΚΘ, ο πρόεδρος του σωματείου, Γιάννης Δήμκας, ανέφερε ότι η υπομονή των εργαζομένων έχει εξαντληθεί.

Επισήμανε ότι η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας συμφωνήθηκε μεταξύ των εργαζομένων και της Διοίκησης τον περασμένο Δεκέμβριο, ωστόσο πέρασαν πέντε μήνες και ακόμη δεν έχει εγκριθεί από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών. «Σήμερα άκουσα τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών να ζητά ακόμη 4 εβδομάδες. Από τον Φεβρουάριο όμως ακούμε για αυτές τις 4 εβδομάδες και τελικά πέρασαν 5 μήνες», τόνισε.

Ο κ. Δήμκας εξέφρασε την απορία για ποιον λόγο δεν λύνεται το θέμα, και προχωρώντας τον συλλογισμό του ανέφερε ότι πιθανόν να θέλουν να εξωθήσουν τους εργαζόμενους όπως έγινε στο παρελθόν και ήρθε σαν ώριμο φρούτο η κρατικοποίηση, σε απεργίες έτσι ώστε να προχωρήσουν εκ νέου στην ιδιωτικοποίηση.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων αναφέρθηκε ακόμη στα δύο επιδόματα (ανθυγιεινά και ευθύνης) που έχουν κοπεί από τον περασμένο Απρίλιο γιατί δεν έχουν εκδοθεί οι ανάλογες ΚΥΑ.

Ο κ. Δήμκας επισήμανε ότι ένας ακόμη προβληματισμός είναι ότι παρά τις συνεχείς οχλήσεις τους κανείς δεν ανοίγει τα χαρτιά του για το ποιο θα είναι το μέλλον του Οργανισμού μετά την 31η Δεκεμβρίου του 2022, οπότε και λήγει το καθεστώς της εκκαθάρισης.

Αποχώρησαν 300 εργαζόμενοι

Ο πρόεδρος των εργαζομένων έκανε ακόμη λόγο για το σημαντικό ζήτημα της έλλειψης προσωπικού, καθώς, όπως είπε, μέσω της κινητικότητας αποχώρησαν 300 άτομα, κατά κύριο λόγο οδηγοί και τεχνίτες, με συνέπεια όπως είπε αυτή τη στιγμή στην πόλη να μην μπορούν να κυκλοφορούν πάνω από 320 λεωφορεία. Ανέφερε ότι σήμερα οι οδηγοί είναι 950 και χρειάζονται τουλάχιστον άλλοι 250 για να μπορούν να κυκλοφορούν 400 λεωφορεία.

Επισήμανε δε, μετά από σχετική ερώτηση της Voria.gr ότι λόγω της έλλειψης προσωπικού δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα και στη συντήρηση των λεωφορείων. «Σήμερα υπάρχουν βάρδιες που δουλεύουν με ένα άτομο. Για να πιάσεις να επισκευάσεις ένα τέτοιο όχημα χρειάζεται τουλάχιστον δύο άτομα, δεν είναι ένα ΙΧ. Οι συνάδελφοι υπερβάλλουν τον εαυτό τους», είπε.

Απαντώντας στο ερώτημα για το αν εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού δεν γίνεται σωστά οι συντηρήσεις και άρα μπορεί να προκύψουν ζητήματα ασφάλειας δήλωσε: «Δεν μπορώ να σας απαντήσω αν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, υποτίθεται ότι τα οχήματα περνάνε ΚΤΕΟ άρα είναι ασφαλή. Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του».

Από την πλευρά του ο Κώστας Ηλίου μέλος του σωματείου των εργαζομένων κατήγγειλε ότι με προφορικές εντολές ξηλώνονται μεταχειρισμένα ανταλλακτικά από παροπλισμένα λεωφορεία, αμφιβόλου ποιότητας και ασφάλειας και με αυτά επισκευάζονται οι βλάβες που προκύπτουν.

«Κάνεις δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι επισκευάζοντας χαλασμένα ανταλλακτικά με αλλά μεταχειρισμένα ότι γίνεται σωστά η δουλειά. Ποιος έχει δώσει αυτές τις προφορικές εντολές που αρνείται να τις δώσει γραπτά».

Μετά το πέρας της συνέντευξης τύπου οι εργαζόμενοι που είχαν συγκεντρωθεί στο ΕΚΘ προχώρησαν σε πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.