Skip to main content

Μαρίνα Πυλαίας: Τα επόμενα βήματα μετά το «πράσινο φως» από Κουντουρά

Η μεγάλη μαρίνα της Θεσσαλονίκης μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Έργο 40 εκ. ευρώ που αλλάζει το παραλιακό μέτωπο. Τι λέει ο δήμαρχος στη Voria.gr

Επί ένα χρόνο πάλευε ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, την υπογραφή της υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, για την προώθηση της κατασκευής του μεγαλύτερου project για το δήμο και την παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης, της μαρίνας της Πυλαίας, στην περιοχή μεταξύ του Hondos Center (Florida 2) και του αεροδρομίου. Τελικά την πήρε, με αποτέλεσμα το σχέδιο για ένα από τα σημαντικότερα έργα στο παραλιακό μέτωπο να μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Η κ. Κουντουρά υπέγραψε το σχέδιο σύμβασης για την κατασκευή της μαρίνας, που είχε παρουσιάσει η Voria.gr τον προηγούμενο Μάιο, έπειτα από ένα χρόνο και πλέον το σχέδιο επεξεργάζεται ο δήμος, ώστε να προσδιοριστούν οι υποχρεώσεις δήμου και υπουργείου και τα δικαιώματά τους.

Όπως τόνισε στη Voria.gr ο κ. Καϊτεζίδης, «είναι μια σημαντική εξέλιξη, δεδομένου ότι πλέον μπορούμε να προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα. Μας πήρε μεγάλο χρονικό διάστημα για να ξεπεράσουμε τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και να πάρουμε όλες τις υπογραφές από δεκάδες υπηρεσίες, όμως με την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης από την υπουργό, το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό σχέδιο για το δήμο και όλη τη Θεσσαλονίκη δρομολογείται. Μιλάμε για ένα project περίπου 40 εκ. ευρώ. Μιλάμε για τη μαρίνα όχι του δήμου μας, αλλά της Θεσσαλονίκης, καθώς όμοιά της δεν υπάρχει στην περιοχή και δύσκολα θα υπάρξει. Συζητούμε για μια μαρίνα σκαφών, που θα μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και mega yaught».

Σύμφωνα με τον δήμαρχο μετά την επεξεργασία του σχεδίου σύμβασης, το τελικό κείμενο θα εισαχθεί προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο και ακολούθως θα γίνουν δυο βήματα:

1. Παραχώρηση στο υπουργείο Τουρισμού ενός στρέμματος δίπλα στο σχεδιαζόμενο πάρκινγκ της μαρίνας.

2. Διεθνής διαγωνισμός για την διερεύνηση επενδυτικού ενδιαφέροντος, προκειμένου να βρεθούν τα κεφάλαια κατασκευής και να οριστικοποιηθεί η αξιοποίηση της μαρίνας.

Όλα αυτά προφανώς θα απαιτήσουν χρόνο. Άλλωστε, κανείς δεν περιμένει ένα τόσο μεγάλο έργο να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη...

Ο δήμος για να φτάσει στο σημερινό επίπεδο το σχέδιό του χρειάστηκε να ξεπεράσει τη γραφειοκρατία οχτώ υπουργείων και 30 υπηρεσιών.

Η μαρίνα θα έχει δυναμικότητα 440 σκαφών, εκ των οποίων τα εννέα προβλέπεται να είναι τα λεγόμενα «mega yachts», που είναι και τα μεγαλύτερα ιδιωτικά σκάφη παγκοσμίως. Σχεδιάστηκε να διαθέτει τρεις πλωτούς προβλήτες, τις πλέον σύγχρονες υποδομές εξυπηρέτησης των σκαφών που θα ελλιμενίζονται, μεταξύ των οποίων και επτά κτήρια (τέσσερα μονώροφα και τρία διώροφα) συνολικής δομήσιμης επιφάνειας 5.547 τ.μ., με πολύ συγκεκριμένες χρήσεις, κυματοθραύστη, ακόμη και ελικοδρόμιο.

Στο συνολικό project περιλαμβάνεται και μια γενναία ανάπλαση της χερσαίας ζώνης σε ένα χώρο 39 στρεμμάτων, που θα περιλαμβάνει πάρκινγκ 270 θέσεων, εγκαταστάσεις αθλοπαιδιών και χώρους πρασίνου.