Skip to main content

Ο τραχανάς του κυκλοφοριακού απλώνεται και η εποχή Αγγελούδη αρχίζει δυναμικά...

Ο ποδηλατόδρομος της Νίκης, το Fly Over που θα φταίει για όλα τα δεινά, το... ευκολάκι της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας και οι επιλογές του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης για τα πρόσωπα της διοίκησης.

ποδηλατόδρομος της Λεωφόρου Νίκης είναι το νέο πεδίο αντιπαράθεσης στην πόλη. Έπαψε και ποτέ να είναι; Όταν κατέβηκε από το πεζοδρόμιο στο δρόμο, το καλοκαίρι του 2020, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Κάμφθηκαν, λειτούργησε και έμεινε. Κι αυτό χάρη στην αποφασιστικότητα του απερχόμενου σήμερα δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα. Του... εχθρού του ποδηλάτου, του "υποκριτή", του "πολέμιου" της βιώσιμης κινητικότητας. Τι; Δεν τα άκουσε όλα αυτά ο κ. Ζέρβας; Πλέον πρέπει να επιστρέψει στο πεζοδρόμιο ο ποδηλατόδρομος, για να ανοίξει ο δρόμος της παλιάς παραλίας και να αυξηθεί η χωρητικότητά του σε ΙΧ, λόγω κατασκευής του Fly Over και υπό τον κίνδυνο να δημιουργείται μποτιλιάρισμα. Έτσι υποστηρίζουν κάποιοι από τους αρμόδιους. Οι άλλοι και κυρίως εκείνοι που έρχονται στα πράγματα, μαζί με τους υποστηρικτές του ποδηλάτου, δεν αρνούνται την επιστροφή, αλλά τονίζουν ότι αυτή πρέπει να γίνει αφού ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης της παλιάς παραλίας με το ξύλινο ντεκ. Το οποίο σημειωτέον αν και όλα έχουν προχωρήσει, δεν άρχισε καν να υλοποιείται. Σπύρος Βούγιας και Πρόδρομος Νικηφορίδης, εκ των επιφανών στελεχών του νέου δημάρχου, Στέλιου Αγγελούδη, πήραν ξεκάθαρη θέση. Το μεν Fly Over αρχίζει να κατασκευάζεται ενδεχομένως από αυτή την εβδομάδα, τα δε μέτρα για να μη φρακάρει το πολεοδομικό συγκρότημα πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα. Διάθεση συνεννόησης δεν βλέπω και ανησυχώ...

-Από την άλλη, το Fly Over νομίζω ότι βολεύει τη διοίκηση Αγγελούδη. Ένα πρόβλημα λιγότερο με το οποίο έχει να ασχοληθεί στην πενταετία. Και ποιο πρόβλημα; Το κυκλοφοριακό. Όχι, δεν θα λυθεί στη θητεία του νέου δημάρχου, αλλά υπάρχει εξιλαστήριο θύμα: Το Fly Over βέβαια. Τα ρίχνουμε όλα στην κατασκευή του και στις επιπτώσεις του και τελειώσαμε. Δεν λέω ότι θα κάνει αυτό η νέα διοίκηση του δήμου, αλλά βάζω ιδέες... Ευκολάκι. Αν αποδώσουν όμως τα μέτρα και ξαφνικά βελτιωθεί η κατάσταση, παρά την κατασκευή του Fly Over; Όνειρα; Πιθανώς. Εκείνο για το οποίο είμαι βέβαιος είναι ότι αυτό το νέο έργο θα αποτελέσει την εύκολη απάντηση σε κάθε δεινό στις κυκλοφοριακές συνθήκες στη Θεσσαλονίκη. Φανταστείτε τώρα με ανοιχτά εργοτάξια στην περιφερειακή οδό να μπλοκάρουν στις ώρες αιχμής τα αυτοκίνητα, όπως γίνεται σήμερα. Ποιος θα θυμάται ότι κάθε μέρα, μα κάθε μέρα η περιφερειακή οδός φρακάρει από το παραμικρό ή ακόμα και χωρίς ατύχημα ή συμβάν, ειδικά τα απομεσήμερα; Κανένας. Τα εργοτάξια θα φταίνε. Επίσης, τις πρώτες επιπτώσεις προτού καν αρχίσει το έργο τις έχουμε ήδη. Είναι η αύξηση της αστυνόμευσης στην πόλη, που περιορίζει την παράνομη στάθμευση. Να δείτε που σε λίγο όλοι θα διαμαρτύρονται για την... αστυνομοκρατία στους δρόμους και για την ελλιπή αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, επειδή τα όργανα της τάξης αντί να ασχολούνται με τους εγκληματίες κόβουν κλήσεις στους αθώους μικροπαραβάτες των δρόμων... Είμαστε όμως μια ωραία ατμόσφαιρα είμαστε...

-Τα συζητούσα αυτές τις μέρες με έναν συγκοινωνιολόγο, που αρνείται πεισματικά να εμπλακεί και να πει επωνύμως την άποψή του, ο οποίος μου έλεγε ένα σενάριο όχι εξωπραγματικό. Χωρίς μετρό, με ανοιχτά τα εργοτάξια του Fly Over, με το κλείσιμο του πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας, με εργοτάξιο στην παλιά παραλία για το ντεκ, με εργοτάξιο στην οδό Λαγκαδά για τη διάνοιξή της και με εργοτάξια στην Εθνικής Αντιστάσεως στην Καλαμαριά για την ανάπλαση των συνοικιών Βότση και Κηφισιάς δεν χρειάζεται τίποτα άλλο για να γίνει της κακομοίρας στη Θεσσαλονίκη. Βάλτε τώρα μέσα και την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας από Τσιμισκή μέχρι Λεωφόρο Νίκης και έδεσε το γλυκό. Αλήθεια, με αυτό το τελευταίο που δεν το λες και δύσκολο έργο, σκέφτηκε κάποιος ότι έχει κάποιες μικρολεπτομέρειες ως προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί; Κάτι παρεμβάσεις κυκλοφοριακές στο κέντρο της πόλης; Κάτι με τις πιάτσες των ταξί, με αλλαγές στη φορά δρόμων, όπως η Καρόλου Ντηλ; Τι να πω; Να μην τα θυμόμαστε καλά; Ξέρω όμως ότι τα θυμούνται στο επιτελείο Αγγελούδη εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, όπως ο Γιώργος Δημαρέλος, οπότε υπάρχει μια σχετική ασφάλεια ότι θα ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προτού αρχίσει το κατά τα άλλα "εύκολο" έργο.

-Ωστόσο, νομίζω ότι για τον κ. Αγγελούδη άλλη είναι η κορυφαία προτεραιότητα τώρα. Να είναι έτοιμος να διοικήσει από την πρώτη μέρα του νέου έτους. Κι αυτό προϋποθέτει να έχει στελεχώσει τη διοίκησή του. Να επιλέξει δηλαδή τα πρόσωπα και τις αρμοδιότητές τους, προκειμένου να αρχίσει άμεσα το έργο του στον δήμο Θεσσαλονίκης. Κι αυτό δεν είναι η πιο εύκολη άσκηση. Αντιθέτως, αποτελεί πρόκληση για κάθε νέο δήμαρχο, ο οποίος θέλει να κάνει την καλύτερη δυνατή εκκίνηση στα καθήκοντά του και να βάλει τις βάσεις για μια επιτυχημένη πενταετία. Η ομάδα που θα κάνει τις σχετικές εισηγήσεις ήδη εργάζεται όπως με πληροφορούν, κάποιες πρώτες συζητήσεις και προσεγγίσεις έγιναν και τις τελικές αποφάσεις θα τις λάβει ο νεοεκλεγμένος δήμαρχος. Το ευχάριστο, όπως με πληροφορούν είναι αφενός ότι υπάρχει διάθεση ενεργού συμμετοχής όλων των εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων, αφετέρου ότι για τον επικεφαλής υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές αξίας. Σε τέτοιες συνθήκες όμως πάντα προκύπτουν προσωπικές πικρίες από τις τελικές επιλογές, οπότε και ο κ. Αγγελούδης αναμένεται να χρησιμοποιήσει το γνωστό σε όλους rotation. Του το επιτρέπει και η διάρκεια της θητείας, που είναι πενταετής και άρα επαρκής για να ικανοποιηθούν σε βάθος χρόνου και οι όποιες προσωπικές φιλοδοξίες. Ονόματα δεν δίνω προς το παρόν, διότι είναι νωρίς και με διαβεβαιώνουν πως οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί για κανέναν.