Τετάρτη 27 Μαΐου 2020
x

ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ - ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ

Το θέμα συζητήθηκε εκτάκτως στο δημοτικό συμβούλιο. Υπερ των πεζοδρομήσεων τάχθηκε ο Κ. Ζέρβας, αλλά μέσα σε μια βιώσιμη πόλη.

Το πράσινο φως για την διάλυση της σύμβασης με τον εργολάβο για την πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας, στο τμήμα από την Τσιμισκή έως τη Λεωφόρο Νίκης, άναψε το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης.

Το θέμα συζητήθηκε εκτάκτως στο δημοτικό συμβούλιο μετά από εισήγηση του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Μάκη Κυριζίδη και με τη συζήτηση να ξεκινά μετά τα μεσάνυχτα και να ολοκληρώνεται, μετά από ονομαστική ψηφοφορία, στις 2 τα ξημερώματα.

«Προφανώς θέλω πεζόδρομους, προφανώς και θα ήθελα, όχι μόνο η Αγ. Σοφίας, αλλά και πολλοί άλλοι δρόμοι, να γίνουν πεζόδρομοι αλλά όλα αυτά να είναι σε μια βιώσιμη πόλη. Σκεφτείτε τον άνθρωπο όμως που είναι στοιβαγμένος στον ΟΑΣΘ, που ψάχνει να βρει να παρκάρει, τα καταστήματα που θα είναι επί δύο χρόνια γιαπί. Αν όλα αυτά είναι βοήθεια στον άνθρωπο της πόλης, εγώ αυτά δεν τα καταλαβαίνω» τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Όπως εξήγησε, η διοίκηση έφερε εσπευσμένα το θέμα «για να προφυλάξουμε τον δήμο, από όποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει, τις οποίες θα μπορούσε να έχει αποφύγει ο Γιάννης Μπουτάρης εάν δεν υπέγραφε τη σύμβαση τον Αύγουστο.

«Σε μια δεύτερη φάση που θα υπάρχει ένα ΣΒΑΚ που όλοι θα πιστεύουμε, που θα υπάρχει ένας λειτουργικός ΟΑΣΘ και ένα μετρό, να σκεφτούμε και την Αγίας Σοφίας και όποια άλλη περιοχή για να την πεζοδρομήσουμε. Να μην γίνει όμως κάτι που θα επιβαρύνει το κέντρο της πόλης», τόνισε ο δήμαρχος.

«Δεν είμαστε κατά των πεζοδρομήσεων, αλλά θέλουμε όλα να γίνονται στην ώρα τους και να υπάρχουν κυκλοφοριακές μελέτες», υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μάκης Κυριζίδης. Όπως είπε ο κ. Κυριζίδης, «οι μοναδικές κάθοδοι στην πόλη θα είναι πλέον η Κομνηνών και η Ιων. Δραγούμη», κάνοντας λόγο για κυκλοφοριακή εμπλοκή. «Θα προκληθούν πάρα πολλά προβλήματα με την έλλειψη συγκοινωνιών και με έλλειψη σοβαρής μελέτης», σημείωσε. Ο κ. Κυριζίδης τόνισε ότι το έργο δεν είναι αναπτυξιακό και πως θα υλοποιηθεί μέσω δανείου (δείτε εδώ).

Σκληρή ήταν η τοποθέτηση της Κατερίνας Νοτοπούλου, η οποία χαρακτήρισε αντιπαραγωγική τη στάση της διοίκησης Ζέρβα. «Αυτή η διοίκηση φέρει ένα ψυχολογικό θέμα και ένα πρόβλημα ανάληψης ευθυνών. Μοιάζει ότι θυμίζει Μπουτάρη να θέλετε να το ξηλώσετε. Δήμαρχε είναι μια αντιπαραγωγική στάση για την πόλη», τόνισε χαρακτηριστικά. Χαρακτήρισε αξιοπερίεργο ότι σύμβουλοι της προηγούμενης διοίκησης που ψήφισαν υπέρ του έργου, τώρα να υπερψηφίζουν το σταμάτημά του. «Η εμμονή σας να χαρακτηρίζεται τα έργα που έγιναν, ως έργα Μπουτάρη, αδικεί την πόλη. Έχετε επιδοθεί στο να ξηλώνετε έργα, αντί να κάνετε τα δικά σας», τόνισε.  

«Να ξανασχεδιάσουμε το επόμενο κομμάτι της Αγίας Σοφίας και να φτιάξουμε έναν σύγχρονο πεζόδρομο», πρότεινε ο Σπύρος Βούγιας. Αν και σημείωσε ότι στη Θεσσαλονίκη γίνονται πεζόδρομοι και μετατρέπονται σε τραπεζόδρομους, χαρακτήρισε πετυχημένη την πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας.

Αντίθετος από την πρώτη στιγμή με την διαμόρφωση της Αγίας Σοφίας και με το κλείσιμο του δρόμου δήλωσε ο Βασίλης Γάκης, κάνοντας λόγο για παραλογισμό στην όλη υπόθεση. «Τι άλλαξε και τότε ήσασταν υπέρ και σήμερα κατά; Έπρεπε να περάσουν εννέα χρόνια, να ξοδευτούν χρήματα και τώρα να λέτε ότι ακυρώνετε το έργο», τόνισε. Ο κ. Γάκης υπενθύμισε πως μέλη της σημερινής διοίκησης ψήφισαν υπέρ του έργου και στην αρχή τοποθετούσαν και κατά την έναρξη της πεζοδρόμησης γλαστράκια στην Αγ. Σοφίας για να δείχνει πράσινη.

«Η ενέργεια του πρώην δημάρχου να υπογράψει τη σύμβαση πριν φύγει ήταν απαράδεκτη», σχολίασε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος. Υπενθύμισε ότι η Λαϊκή Συσπείρωση ήταν αντίθετη από την αρχή με το συγκεκριμένο έργο.

Για έωλη επιχειρηματολογία από την πλευρά της διοίκησης μίλησε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Θα έπρεπε να υπάρχουν εξηγήσεις και από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου για το σταμάτημα του έργου», σημείωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, ο οποίος ζήτησε ενημέρωση για το ύψος των αποζημιώσεων.

«Η σημερινή διοίκηση δεν θέλει το έργο. Εμείς είμαστε υπέρ των πεζοδρομήσεων και θα πρέπει να περιοριστεί η χρήση του ΙΧ στο κέντρο», ανέφερε από την πλευρά του ο Αντώνης Γαζάκης. Κάλεσε την δημοτική αρχή να καταθέσει αργότερα μια ολοκληρωμένη πρόταση.

Αντιδεοντολογικό να έχει υπογραφεί η σύμβαση πριν αναλάβει η νέα διοίκηση τόνισε ο Γιώργος Ρακκάς, ο οποίος επανέλαβε ότι από την αρχή ήταν κατά του έργου.

«Ο νόμος προβλέπει τη δυνατότητα για διάλυσης της σύμβασης» εξήγησε ο νομικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης κ. Χρυσικός. Όπως είπε, ο ανάδοχος έχει πλαφόν στο ζήτημα των αποζημιώσεων εφόσον δεν έχει ξεκινήσει εργασίες και αυτό είναι στο 5%.

Ο ανάδοχος αν και η σύμβαση είχε υπογραφεί στις 8 Αυγούστου δεν είχε ξεκινήσει ακόμα τις εργασίες καθώς δεν είχε ληφθεί απόφαση έγκρισης από το δημοτικό συμβούλιο για τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Ο εργολάβος, πάντως, μετά τη διάλυση της σύμβασης μπορεί να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια και να διεκδικήσει αποζημίωση. Σύμφωνα με τον κ. Κυριζίδη, το ύψος της αποζημίωσης, βάσει νόμου, μπορεί να αγγίξει μέχρι και το 5% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου».

Στην ονομαστική ψηφοφορία υπέρ της ακύρωσης του έργου ψήφισαν οι :

Σωκράτης Δημητριάδης, Χάρης Αηδονόπουλος, Μιχάλης Κούπκας, Μάκης  Κυριζίδης, Γιώργος Αβαρλής, Γιάννης Κουριαννίδης, Δήμητρα Ακριτίδου, Πέτρος Λεκάκης, Ιωάννα Σπανού, Στεφανία Τανιμανίδου,Ναταλία Βαρσάμη, Γιάννης  Νασιούλας, Γιώργος  Ρακκάς, Κωνσταντίνος Ιακώβου, Δημήτρης Δαγκλής, Μαρία Καραγιάννη, Νίκος Ζεϊμπέκης, Ιωάννα Κοσμοπούλου, Μιχάλης Κωνσταντινίδης,Σωτήρης Ζαριανόπουλος, Αλέξανδρος Μπαρμπουνάκης, Βασίλης Μωυσίδης, Στέλιος Λιακόπουλος, Δρόσος Τσαβλής.

Κατά της ακύρωσης ψήφισαν οι:
Σάκης Τζακόπουλος, Ανδρέας Κουράκης, Μιχάλης Τρεμόπουλος, Κατερίνα Νοτοπούλου, Έλλη Χρυσίδου και Μαρία ΠΑσχαλίδου.

Λευκό ψήφισαν οι:
Αντώνης Γαζάκης, Λευτέρης Αρβανίτης, Σταύρος Καλαϊτζίδης και Χριστίνα Αρχοντή.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ