Skip to main content

«Thessaloniki is open for business»: Η πόλη μπαίνει δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας

Με συμμετοχή 60 ομιλητών και 12 μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας το Posidonia Sea Tourism Forum στη Θεσσαλονίκη - Αύξηση επισκεπτών κατά 47,8% στην πόλη στο α' τρίμηνο

Οι προοπτικές της Θεσσαλονίκης και η δυναμική που έχει αποκτήσει για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας συζητήθηκε στην έναρξη των εργασιών του Posidonia Sea Tourism Forum, τη μεγαλύτερη διεθνή εκδήλωση του κλάδου στη Μεσόγειο, που για πρώτη φορά φιλοξενείται στην πόλη.

Οι ομιλητές του διεθνούς συνεδρίου που έχει ως κεντρικό θέμα «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί» τόνισαν ότι η Θεσσαλονίκη συγκαταλέγεται ήδη στους παγκόσμιους προορισμούς και έχει όλες τις προϋποθέσεις να αναπτύξει περισσότερο τον κλάδο. «Η Θεσσαλονίκη είναι στον χάρτη και μπορεί να έχει μεγαλύτερη ώθηση. Αποσκοπούμε στην εδραίωση της παρουσίας μας στην Ανατολική Μεσόγειο και είμαστε χαρούμενοι που η Θεσσαλονίκη μάς δίνει αυτή τη δυνατότητα», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της διεθνούς ένωσης εταιρειών κρουαζιέρας CLIA, Pierfrancesco Vago, τονίζοντας πως τα οφέλη από την κρουαζιέρα κατανέμονται ευρύτερα.

Αναφερόμενος γενικά στις προοπτικές της Ελλάδας, ο κ. Vago επισήμανε ότι πρέπει να γίνουν υποδομές στα λιμάνια και σε μικρότερους προορισμούς, καθώς αν αναπτυχθεί το home porting θα υπάρχει πιο μακρόχρονη προοπτική. Τόνισε επίσης την ανάγκη να βρεθεί λύση για τη διευκόλυνση των συνοριακών ελέγχων και την έκδοση βίζας και κάλεσε τις αρχές να συνδράμουν δίνοντας πόρους στα λιμάνια, ώστε να διεκπεραιώνουν καλύτερα τα ζητήματα αυτά.

Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε στον χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας. Όπως είπε, το λιμάνι βρίσκεται στα 3 λεπτά με τα πόδια από το κέντρο, ενώ σε απόσταση μίας ώρας μπορεί ο επισκέπτης να βρεθεί σε σημεία μεγάλης αρχαιολογικής αξίας, όπως η Αμφίπολη και η Βεργίνα, αλλά και σε φυσικές ομορφιές, όπως ο Όλυμπος και οι ακτές της Χαλκιδικής και της Πιερίας. «Thessaloniki is open for business», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως οι εταιρείες που θα επιλέξουν τη Θεσσαλονίκη θα καταλάβουν ότι έκαναν την καλύτερη επιχειρηματική επιλογή. Ο κ. Τζιτζικώστας ανακοίνωσε πως πρότεινε το διεθνές αυτό συνέδριο να γίνεται έναν χρόνο στην Αθήνα κι έναν στη Θεσσαλονίκη, κάτι που θα στηρίξει η στηρίξει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στα θετικά αποτελέσματα που είχαν οι προσπάθειες ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, που περιελάμβανε τη δημιουργία του brand name «Do something great», η προβολή της μακεδονικής κουζίνας και η ανάπτυξη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας. Ειδικά για την κρουαζιέρα είπε πως πέρσι οι 61 αφίξεις ήταν ρεκόρ. «Φέτος στοιχεία μας επιτρέπουν να είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι», είπε και πρόσθεσε πως «αυτό δεν είναι το ταβάνι. Είναι η βάση, το ξεκίνημα».

Στην αισιοδοξία που έχουν δημιουργήσει οι προκρατήσεις αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, επισημαίνοντας ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2023 καταγράφηκε αύξηση επισκεπτών κατά 47,8%. Ο δήμαρχος επισήμανε πως η πόλη είναι φυσική είσοδος των Βαλκανίων, έχει πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και μοναδική ταυτότητα, τονίζοντας πως στόχος είναι να γίνει η πόλη 12μηνος προορισμός. «Με τη βοήθειά σας θα το πετύχουμε», είπε απευθυνόμενος στους συνέδρους και υπογράμμισε πως ανατέλλει μία νέα εποχή για τη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι ιδανική πόλη για να ζει κανείς, να δημιουργεί, να εργάζεται και να περνάει καλά.

Από την πλευρά του, ο εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, έκανε λόγο για μία συναρπαστική πόλη, που προσφέρει στους επισκέπτες μοναδική πολιτιστική και γαστρονομική εμπειρία. Για τη φετινή περίοδο, όπως είπε, αναμένονται περίπου 70 προσεγγίσεις πλοίων, εκ των οποίων οι μισές είναι home porting και πρόσθεσε πως το λιμάνι βελτιώνει τις υποδομές του για να αναπτύξει περισσότερο το τουριστικό προϊόν.

Στο συνέδριο συμμετέχουν 60 διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι ομιλητές, ενώ στην έκθεση που πραγματοποιείται παράλληλα παίρνουν μέρος 12 εταιρείες κρουαζιέρας και 46 εκθέτες από 20 χώρες του κόσμου, όχι μόνο τουριστικά πρακτορεία, αλλά και επιχειρήσεις συναφείς με τον κλάδο. Όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια AE, Θόδωρος Βώκος, η διοργάνωση του συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη δείχνει και την προσήλωση της εταιρείας στην ανάδειξη νέων προορισμών.

Δείτε τις φωτογραφίες:

Image
Image

 

Image

 

Image
Image
Image