Skip to main content

Συνήγορος του Πολίτη: Ψηλά στις καταγγελίες των Θεσσαλονικέων το Flyover

Ενστάσεις για κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά ζητήματα αλλά και αιτήματα τη βελτίωση των συγκοινωνιών

Το πολυσυζητημένο έργο του Flyover βρίσκεται ψηλά στις καταγγελίες των πολιτών της Θεσσαλονίκης στο γραφείο του Συνηγόρου Πολίτη, το οποίο έχει εγκατασταθεί από τον Μάρτιο του 2023 στην πόλη, σημείωσε, σε σημερινή του συνάντηση με δημοσιογράφους, ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποττάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Ποττάκη, οι πολίτες προχωρούν σε καταγγελίες σε σχέση με παρεμβάσεις χωροταξικού χαρακτήρα λόγω των εργασιών της ταχείας υπερυψωμένης οδού, ενώ παράλληλα υπάρχουν ενστάσεις για το κυκλοφοριακό ζήτημα το οποίο έχει προκληθεί μετά από την έναρξη των εργασιών, αλλά και για αιτήματα για τη βελτίωση των συγκοινωνιών.

Επιπλέον, στο γραφείο του Συνηγόρου του Πολίτη στη Θεσσαλονίκη φτάνουν ερωτήματα πολιτών για τις συνέπειες του έργου σε περιβαλλοντικό επίπεδο. «Παρακολουθούμε την πιστή και ορθή εφαρμογή όλων των αδειών που έχουν χορηγηθεί», είπε ο κ. Ποττάκης.

Άλλα ερωτήματα πολιτών αναφέρονται σε ζητήματα ενδεχόμενης κακοδιαχείρισης των χρηματοδοτικών πόρων, κάποια από αυτά θέτουν ζητήματα διαφάνειας, ενώ άλλα αφορούν στην τήρηση του πλάνου διαχείρισης του έργου, σύμφωνα πάντοτε με όσα είπε στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποττάκης.

«Ένας σημαντικός προβληματισμός των πολιτών έγκειται στη μη πλήρη ή μη επαρκή ενημέρωσή τους γύρω από το έργο και τις παραμέτρους του», είπε επιπλέον ο ίδιος και εξήγησε πως οι άνθρωποι του Συνηγόρου του Πολίτη έχουν ήδη επικοινωνήσει με τους αρμόδιους για όλα τα παραπάνω ζητήματα.

«Εμείς εξετάζουμε τις καταγγελίες των πολιτών και φτιάχνουμε έναν φάκελο. Η έρευνά μας επεκτείνεται στους όρους νομιμότητας του έργου, αλλά και της σκοπιμότητάς του. Στο πλαίσιο αυτό, επικοινωνούμε με τους αρμόδιους φορείς και τις υπηρεσίες και αναμένουμε τις απαντήσεις τους», ξεκαθάρισε σχετικά ο Συνήγορος του Πολίτη και ξεκαθάρισε πως
«τους αφήνουμε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, περίπου ενός μήνα για να μας απαντήσουν. Εάν δεν είναι πλήρεις οι απαντήσεις τους, θα επιμείνουμε στα ερωτήματά μας».

Ο κ. Ποττάκης, επίσης, σημείωσε ανεπίσημα ότι η πρώτη εικόνα σε σχέση με τον αριθμό των καταγγελιών των πολιτών της Βορείου Ελλάδος στο γραφείο του Συνηγόρου στη Θεσσαλονίκη είναι περίπου ο ίδιος με εκείνον που ίσχυε πριν εγκατασταθεί στην πόλη το παράρτημα της συγκεκριμένης ανεξάρτητης αρχής. Από τη Βόρεια Ελλάδα προέρχεται το 1/3 από τις συνολικές καταγγελίες των πολιτών της Ελλάδας.

«Οι κατηγορίες που φαίνεται να απασχολούν τους Θεσσαλονικείς είναι ίδιες με εκείνες που απασχολούν τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας», είπε μάλιστα.

Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Ποττάκης, περίπου 4 στις 10 καταγγελίες τις οποίες λαμβάνει πανελλαδικά ο Συνήγορος του Πολίτη δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Συνηγόρου, ενώ ξεκαθάρισε πως καθημερινά ερευνώνται ζητήματα οικονομικής κακοδιαχείρισης.

Ο Συνήγορος του Πολίτη είναι μία από τις πέντε συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές της Ελλάδας και αποτελεί κοινοβουλευτικό θεσμό. Έχει ελεγκτικό χαρακτήρα και ο εκπρόσωπός του αποφασίζεται από τη Βουλή. Ο κ. Ποττάκης βρίσκεται στη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη από το 2016.