Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ταφόπλακα για τις επιχειρήσεις η απεργία στο λιμάνι

Εταιρείες δίνουν αναγκαστική άδεια στους εργαζομένους τους ελλείψει αντικειμένου. Επιπλέον κόστος για αποστολή εμπορευμάτων μέσω Πειραιά.

Σε ταφόπλακα για πολλές παραγωγικές επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας εξελίσσεται η απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς, ήδη, αρκετές εξ αυτών (τροφίμων, χημικών και άλλες) δίνουν αναγκαστική άδεια στους εργαζομένους τους ελλείψει αντικειμένου αφού δεν μπορούν να παραλάβουν πρώτες ύλες.

Υπολογίζεται ότι περίπου 4.500 κοντέινερς έχουν εγκλωβιστεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης λόγω των κινητοποιήσεων, ενώ αρκετοί ξένοι πελάτες του ΟΛΘ έχουν στραφεί σε ανταγωνιστικά λιμάνια, όπως το Δυρράχιο, το Μπουργκάς και λιμάνια στην Τουρκία.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης, με δηλώσεις του σήμερα, εξέφρασε τη μεγάλη αγωνία των βορειοελλαδικών επιχειρήσεων για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο λιμάνι και η οποία αναγκάζει αρκετές εξαγωγικές επιχειρήσεις να στέλνουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό μέσω του λιμανιού του Πειραιά, πληρώνοντας επιπλέον κόστος 600 – 1000 ευρώ ανα κοντέινερ.

«Η κατάσταση σήμερα είναι χειρότερη από τις κινητοποιήσεις του 2008, καθώς τώρα πια, μετά από 6 χρόνια βαθιάς κρίσης, δεν υπάρχει “λίπος” στις επιχειρήσεις. Οι αντοχές μας έχουν εξαντληθεί. Οι εξαγωγείς καταβάλλουν επιπλέον κόστος και εξυπηρετούν τους πελάτες τους για να μη τους χάσουν και να μην πληρώσουν τις ρήτρες των συμβολαίων», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

Επίσης, εξήγησε ότι οι παραγωγικοί φορείς της Βόρειας Ελλάδας ζήτησαν αρχικά μια λύση σε συνεννόηση με τους εργαζομένους, αλλά πλέον η κατάσταση έχει φτάσει στο μη περαιτέρω και απαιτούν από τη διοίκηση του λιμανιού να προχωρήσεις στις απαιτούμενες νομικές ενέργειες για να σταματήσει η απεργία.