Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Για πρώτη φορά χαρτογράφηση του ταξιδιού του ασθενή στο «Αφροδισίων»

Η έρευνα έγινε σε ένα διάστημα εννέα μηνών με τη χρήση ερωτηματολογίων που συμπλήρωσαν 800 ασθενείς - Τα ευρήματα και ο σκοπός.

Τα ταξίδι του ασθενή χαρτογραφήθηκε για πρώτη φορά στα ελληνικά δεδομένα στην Αποκεντρωμένη Μονάδα «Νοσοκομείο Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης» του Ιπποκρατείου, με σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας του πάσχοντα από δερματολογικό νόσημα, από τη στιγμή προσβολής του από τη νόσο μέχρι τη στιγμή πρόσβασης και λήψης της ορθής θεραπείας στο Νοσοκομείο.

Πρόκειται για μια ποιοτική και ποσοτική έρευνα, με τίτλο «Χαρτογραφώντας το Ταξίδι του Ασθενή», για την οποία το Νοσοκομείο βραβεύτηκε πρόσφατα με χρυσή διάκριση στα Healthcare Business Awards (Βραβεία Υγείας) για Δημόσιες και Ιδιωτικές Μονάδες Υγείας στην κατηγορία Ποιότητα και Φροντίδα Ασθενών.

Η έρευνα έγινε σε ένα διάστημα εννέα μηνών με τη χρήση ερωτηματολογίων που συμπλήρωσαν 800 ασθενείς, καθώς και ερωτηματολογίων κατανομής χρόνου στο σύνολο του προσωπικού του Νοσοκομείου, ενώ διενεργήθηκαν και συνεντεύξεις σε όλα τα τμήματα του Νοσοκομείου, με τη συμμετοχή όλων των ειδικοτήτων διοικητικού, ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού.

Σκοπός της έρευνας ήταν:

- Η βελτιστοποίηση και απλούστευση του «ταξιδιού του ασθενή».

- Η βελτιστοποίηση της καθημερινής παροχής ποιοτικού έργου στη φροντίδα υγείας των ασθενών, από τους επαγγελματίες του χώρου.

- Η μείωση του χρόνου που μεσολαβεί από τη στιγμή προσβολής του ασθενούς με κάποια νόσο έως την ορθή διάγνωση αυτής και τη χορήγηση της κατάλληλης θεραπείας, με παράλληλη επιτάχυνση όλων των διαδικασιών που απαιτούνται προς το σκοπό της ταχύτερης πρόσβασης σε αυτή.

- Η έρευνα των εξελισσόμενων αναγκών υγείας του πληθυσμού, εντοπισμός πιθανών ελλείψεων, υπερβολών, τυχόν επισφαλών διαδικασιών στις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και διατύπωση προτάσεων για την κάλυψή τους και την ορθότερη αναδιοργάνωσή τους.

- Η υποβολή προτάσεων για την εξοικονόμηση ανθρωπίνων πόρων και χρόνου μέσω μηχανιστικών διεργασιών, ώστε να δοθεί το περιθώριο υποδοχής περισσότερων ασθενών στο νοσοκομείο για λήψη εξίσου ποιοτικών υπηρεσιών υγείας.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του Νοσοκομείου, το έργο είχε αντίκτυπο ευρύτερα στο σύστημα υγείας καθώς η έως τώρα πορεία του αποδείχτηκε αποτελεσματική, με τις πρώτες ενδείξεις του να είναι ενθαρρυντικές και ελπιδοφόρες, σε τροχιά άμεσης ενεργοποίησης των διορθωτικών ενεργειών εκ μέρους της διοίκησης αλλά και της 4ης ΥΠΕ.

Παράλληλα, κατανοήθηκαν και αποτυπώθηκαν οι διαφορετικές οπτικές (ιατρών,νοσηλευτών, διοικητικού προσωπικού και ασθενών) σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση, δημιουργήθηκαν συμπεριφορικά προφίλ (Personas), τα οποία χρησιμοποιηθήκαν για την κατανόηση των προσδοκιών αλλά και των ζητημάτων προς επίλυση. Επίσης σχεδιάστηκαν λεπτομερώς τα διάφορα Ταξίδια Ασθενών, συμπεριλαμβανομένων των Emotional Journeys, FTEs, καναλιών κ.ά.