Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΖΑΡΩΤΙΑΔΗΣ: ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΟΧΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ

Ο υποψήφιος δήμαρχος προτείνει ένα πρόγραμμα βιώσιμης κινητικότητας που στηρίζεται στη φιλοσοφία «αυτοκίνητο σταθμευμένο και όχι στην κυκλοφορία».

«Δεν γίνεται μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη χωρίς ελεγχόμενη στάθμευση. Άλλο όμως είναι η ελεγχόμενη στάθμευση και άλλο η λειτουργία αυτού του συστήματος που έχει καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα και μάλιστα όχι προς όφελος του δήμου, αλλά προς όφελος ιδιωτικών επιχειρήσεων»: τη θέση αυτή εξέφρασε ο επικεφαλής της ΔΚΘ «Υψίπολις» και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γρηγόρης Ζαρωτιάδης σε συνέντευξή του στον Real FM. Ο κ. Ζαρωτιάδης εξήγησε ότι η “Υψίπολις” προτείνει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βιώσιμης αστικής κινητικότητας το οποίο στηρίζεται στη φιλοσοφία “αυτοκίνητο σταθμευμένο και όχι στην κυκλοφορία”.

«Το πρόβλημα της μετακίνησης δεν μπορεί παρά να λυθεί οριστικά. Όσοι περιμένουν ως πανάκεια το Μετρό να λύσει το πρόβλημα, θα διαψευσθούν», τόνισε ο κ. Ζαρωτιάδης και συνέχισε: «Πρέπει να υπάρξει ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας, το οποίο θα έχει μητροπολιτικό χαρακτήρα για όλο το αστικό συγκρότημα. Είναι απαραίτητο να υπάρξουν εναλλακτικές λύσεις: Ηλεκτροκίνηση- όπου γίνεται-mini buses στις γειτονιές, υπέργεια μέσα σταθερής τροχιάς, ποδηλατόδρομοι, εναλλακτικές μορφές μετακίνησης».

Για το θέμα του ΟΑΣΘ ο επικεφαλής της ΔΚΘ “Υψίπολις” ξεκαθάρισε ότι «είμαι υπέρ της δημόσιας, ελεύθερης, κοινωνικά διαχειρίσιμης μετακίνησης στο εσωτερικό της πόλης”. Ταυτόχρονα όμως διευκρίνισε ότι “η επιλογή της κυβέρνησης σ' αυτό το σχήμα που έχουμε σήμερα, αφενός γιατί υπήρχαν προβλήματα από το προηγούμενο- που είχε προφανώς αδυναμίες- αφετέρου γιατί αυτό το σχήμα δεν λειτουργεί με την αποτελεσματικότητα και την αμεσότητα που απαιτείται, έχει καταστρέψει και ακυρώσει τη δημόσια μαζική μετακίνηση στην πόλη».

Απαντώντας σε ερώτηση για τα πατίνια που έχουν κατακλύσει τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Ζαρωτιάδης αποκάλυψε ότι έχει κάνει και ο ίδιος στην παραλία, καθώς είναι υπέρ της αξιοποίησης της τεχνολογίας, πρόσθεσε όμως ότι “απαιτείται βελτίωση του θεσμικού πλαισίου και του ΚΟΚ, με παρέμβαση του δήμου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες μετακίνησης μ' αυτά τα μέσα, τα οποία είναι μεν χρήσιμα, ταυτόχρονα όμως- αν δεν υπάρχει το ανάλογο πλαίσιο- μπορούν να καταστούν επικίνδυνα”.

Ο Γρηγόρης Ζαρωτιάδης τοποθετήθηκε επίσης για το θέμα της καθαριότητας επαναλαμβάνοντας τη θέση του για “μία δημόσια, δημοτική, μη ιδιωτικοποιημένη διαχείριση – αποκομιδή των απορριμμάτων”. Ο ίδιος εξήγησε ότι από τις επισκέψεις του στις υπηρεσίες του Δήμου διαπίστωσε ότι μπορεί κτιριολογικά και μηχανολογικά να έχουμε κάνει βήματα, έχουμε μείνει όμως δεκαετίες πίσω στο θέμα της οργάνωσης διοικητικών διεργασιών, του τρόπου δηλαδή με τον οποίο δομείται και “διοικείται” το όλο σύστημα».

“Στο θέμα αυτό εμείς, λόγω και της δικής μου ιδιότητας, μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Χρειάζεται αναδιοργάνωση, υπογειοποίηση κάδων, καλύτερος συντονισμός δρομολογίων και εξοπλισμού των απορριμματοφόρων, πάνω απ' όλα όμως απαιτείται μια καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών τόσο για τον πρώτο όσο και για τον δεύτερο βαθμό ανακύκλωσης. Θα έλεγα μάλιστα ότι ως προς το επόμενο βήμα, αυτό της αξιοποίησης των στερεών απορριμμάτων, υπάρχει χώρος για την ιδιωτική πρωτοβουλία. Ο Δήμος μπορεί να συντονίσει για αυτό τον σκοπό την προσέλκυση σχετικών κοινοτικών χρηματοδοτικών εργαλείων, αλλά και τη μόχλευση ιδιωτικών παραγωγικών κεφαλαίων” υπογράμμισε ο κ. Ζαρωτιάδης.

Πρόσθεσε δε ότι το ζήτημα της καθαριότητας δεν περιορίζεται στα σκουπίδια της πόλης, αλλά, για παράδειγμα, στα πλαστικά και στα μπάζα που συσσωρεύονται στον Θερμαϊκό και τα οποία αντιστρέφονται της προοπτικής της «γαλάζιας οικονομίας» για την περιοχή μας. Σχετικές μελέτες συναδέλφων του υποψηφίου δημάρχου στο ΑΠΘ έχουν αναδείξει τη σοβαρότητα του θέματος, στο οποίο, αν και αποτελεί δεν θεσμική δικαιοδοσία του, ο Δήμος της Θεσσαλονίκης μπορεί να συμβάλλει σημαντικά με σχετικές πρωτοβουλίες, διαθεσμικές συμμαχίες και άσκηση πολιτικής πίεσης.

Τέλος τοποθετήθηκε για το θέμα των μετεκλογικών συνεργασιών αναφέροντας ότι «η “Υψίπολις” στο αυριανό δημοτικό συμβούλιο, αν δεν έχει την ευθύνη της διοίκησης, θα είναι μία καθαρή, δημιουργική, γόνιμη, αντιπολιτευτική φωνή». Στην ερώτηση για το ποιά είναι τα σχήματα με τα οποία θα μπορούσε να συνεργαστεί, η απάντηση του κ. Ζαρωτιάδη ήταν ξεκάθαρη: “Είναι εμφανές ότι υπάρχουν σοβαρές αποστάσεις από σχηματισμούς που εκφράζονται στην άκρα εθνικιστική δεξιά. Υπάρχουν επίσης σοβαρές αποστάσεις από σχηματισμούς που προτάσσουν το θέμα της αστυνόμευσης και όχι της ανάπτυξης για τη βελτίωση των ζητημάτων της παραβατικότητας. Είμαστε μακριά από σχηματισμούς που θέλουν την ιδιωτικοποίηση των δημοτικών / δημόσιων υπηρεσιών και τέλος έχουμε δυσκολία επικοινωνίας και συναντίληψης με σχηματισμούς που εκφράζουν κεντρικές πολιτικές, κομματικές επιδιώξεις”.







A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ