Skip to main content

Ζέττα Μακρή στη Voria: Αποκλειστικά υπεύθυνος ο Καϊτεζίδης για το Ειδικό Σχολείο στην Πυλαία

Αρμοδιότητα των δήμων τα έργα συντήρησης των σχολείων, λέει η υφυπουργός Παιδείας και καλεί τον δήμαρχο Πυλαίας Χορτιάτη να προχωρήσει, τάχιστα, σε όλες εκείνες τις ενέργειες που θα αποκαταστήσουν την ηρεμία στην εκπαιδευτική κοινότητα - «Ουδέποτε επικοινώνησε μαζί μου για το θέμα»

Την αντίδραση της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, προκάλεσαν οι βολές του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη για το Ειδικό Σχολείο.

Υπενθυμίζεται ότι με ομόφωνη απόφασή του το δημοτικό συμβούλιο έκρινε ακατάλληλο και επικίνδυνο του κτήριο του 2ου Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) και ζήτησε τη μετεγκατάστασή του, ενώ ο δήμαρχος, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης δήλωσε πως έστειλε δύο επιστολές στην κ. Μακρή «για τις οποίες δεν είχα την παραμικρή απάντηση ή επικοινωνία. Την καλώ έστω και τώρα να αναλάβει τις ευθύνες της ώστε να προστατευθούν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί».

Διαβάστε σχετικάΒολές δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη κατά Ζέττας Μακρή για το Ειδικό Σχολείο - «Αδιαφορεί κρυπτόμενη»

Στην απάντηση που έστειλε στη Voria, η υφυπουργός ανέφερε πως «ουδέποτε έλαβα επιστολή, τηλεφώνημα ή είχα κάποια επικοινωνία με τον Δήμαρχο Πυλαίας - Χορτιάτη για το ζήτημα της στέγασης του 2ου ΕΕΕΕΚ».

Επισημαίνει πως η ευθύνη για τα έργα συντήρησης των διδακτηρίων είναι των δήμων και η επίλυση του συγκεκριμένου θέματος είναι αποκλειστική ευθύνη του δημάρχου. 

Τον καλεί δε να συνεργαστεί με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σημειώνοντας πως ο κ. Καϊτεζίδης δεν έχει ανταποκριθεί στις λύσεις που εκείνος του έχει προτείνει. 

Ολόκληρη η απάντηση της Ζέττας Μακρή:

«Ουδέποτε, από την ανάληψη των καθηκόντων μου, στις 4/01/2024, ως Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αρμόδιας για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, έλαβα επιστολή, τηλεφώνημα ή είχα κάποια επικοινωνία με τον Δήμαρχο Πυλαίας - Χορτιάτη για το ζήτημα της στέγασης του 2ου ΕΕΕΕΚ. Ενδεχομένως, ο Δήμαρχος να είχε συνεργασία με την προκάτοχό μου ή άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες, όχι όμως με εμένα.

Αυτονοήτως, θα ανταποκρινόμουν. Όπως έπραξα, ως όφειλα, όταν το ζήτησε η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη και μιλήσαμε, αυθημερόν. Για το θέμα αυτό απάντησα στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και συγκεκριμένα στην με αρ. 571 επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή ΚΚΕ κ. Γιάννη Δελή, στις 15-01-2024. Πολλές ενέργειες, λοιπόν, για «κρυπτόμενο» άτομο! Πολλές ενέργειες για “αδιάφορο” πολιτικό!

Σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες: η μέριμνα για την απόκτηση γης για σχολική χρήση, τον προγραμματισμό, την μελέτη και την ανέγερση νέων σχολικών υποδομών καθώς και για τα έργα συντήρησης, βελτίωσης, επισκευής των υφιστάμενων διδακτηρίων, εμπίπτει στον τομέα ευθύνης των Δήμων βάσει των διατάξεων των Ν.3463/2006 και Ν. 3852/2010. 

Παράλληλα, η εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως συντρέχουσα αρμοδιότητα την υλοποίηση έργων σχολικής στέγης δυνάμει σχετικών νομοθετικών διατάξεων. Άλλωστε, το νομικό πλαίσιο για τις σχολικές υποδομές και οι αντίστοιχες αρμοδιότητες των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα περιγράφονται, αναλυτικά, στο με αρ. πρωτ.: 62094/Α2/6-06-2023 σχετικό ενημερωτικό έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ, το οποίο έχει αποσταλεί σε όλους τους Δήμους της χώρας και, συνεπώς, αποδέκτης ήταν και ο Δήμος Πυλαίας - Χορτιάτη.

Επί της ουσίας: λόγω της αποκλειστικής ευθύνης του Δημάρχου για την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος, θα ζητούσα να συνεργαστεί με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Κόπτση, που, καθ’ υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του, έχει οργανώσει, τους τελευταίους μήνες, πολλές συναντήσεις με εκπροσώπους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τους Δημάρχους της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης (14 Δήμοι) για το θέμα αυτό και έχει επικοινωνήσει, πολλές φορές, τηλεφωνικώς, προτείνοντας διάφορες λύσεις χωρίς, όμως, ο Δήμαρχος να ανταποκριθεί, ως όφειλε

Συνεπώς, ο Δήμαρχος θα πρέπει να προχωρήσει, τάχιστα, σε όλες εκείνες τις ενέργειες που θα αποκαταστήσουν την ηρεμία στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους γονείς και στους μαθητές και θα εγγυηθούν την απρόσκοπτη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ιδιαίτερα ευαίσθητης όταν πρόκειται για παιδιά με ειδικές ανάγκες».