Skip to main content

Θεσσαλονίκη - Εστίαση: Τα ευτράπελα και οι δυσλειτουργίες των νέων μέτρων

Για θολά σημεία στα νέα μέτρα μιλούν επιχειρηματίες του κλάδου - Καταγγέλλουν προβλήματα στο σκανάρισμα των πράσινων πιστοποιητικών των τουριστών

Την ώρα που η κυβέρνηση ποντάρει στην ατομική και κοινωνική υπευθυνότητα των πολιτών σε μια προσπάθεια εντατικοποίησης του προγράμματος εμβολιασμού, ο κλάδος της εστίασης στη Θεσσαλονίκη ανησυχεί για τα νέα μέτρα που θα ισχύσουν, ενώ καταγράφει παραδοξότητες, θολά σημεία, αλλά και δυσλειτουργίες που ήδη υπάρχουν, όπως αυτές με το σκανάρισμα των πράσινων πιστοποιητικών, ειδικά των ευρωπαϊκών, σύμφωνα με λεγόμενα επιχειρηματιών.

Ο πονοκέφαλος των ανθρώπων της εστίασης για το πώς θα μπορέσει να εφαρμοστεί από τις 13 Σεπτεμβρίου το φρένο στους ανεμβολίαστους και η αγωνία για το πώς θα είναι βιώσιμες οι επιχειρήσεις τους εντείνονται και από την οργή, της οποίας γίνονται αποδέκτες, εργαζομένων που δεν έχουν εμβολιαστεί και αντιδρούν στο γεγονός ότι θα πρέπει να πληρώνουν από την τσέπη τους τα δυο rapid test την εβδομάδα, τα οποία προβλέπονται για τον κλάδο της εστίασης.

Και όλα αυτά, μάλιστα, την ώρα που φορείς υγείας δηλώνουν πως είναι ανέφικτο να πραγματοποιηθεί η εξέταση με την τιμή των rapid test στα 10 ευρώ, καθώς όπως λένε «η τιμή αυτή είναι κάτω του λειτουργικού κόστους, που είναι τουλάχιστον 12 ευρώ για το μέσο διαγνωστικό εργαστήριο».

Ωστόσο, ακόμη και αν τελικά ισχύσουν τα 10 ευρώ για το κάθε rapid test, οι εν λόγω εργαζόμενοι θα πρέπει να δίνουν τουλάχιστον 80 ευρώ τον μήνα ώστε να γίνονται δεκτοί στην εργασία τους.

Υποχρεωτικά εμβολιασμένοι πελάτες αλλά όχι...εργαζόμενοι

Αυτό που θεωρούν οι επιχειρηματίες ως κορωνίδα του προβλήματος της εστίασης είναι η αντιφατικότητα σχετικά με το ότι οι πελάτες που θα θέλουν να γευματίσουν ή να πιουν τον καφέ ή το ποτό τους στον εσωτερικό χώρο των καταστημάτων τους, από την έναρξη των μέτρων και μέχρι τον Μάρτιο που θα έχουν ισχύ, πρέπει να είναι εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες από κορωνοϊό, την ώρα που οι εργαζόμενοι δεν είναι υποχρεωτικό να είναι εμβολιασμένοι.

Μάλιστα αν κάποιος πελάτης ρωτήσει για το αν οι εργαζόμενοι είναι εμβολιασμένοι, κάτι που όπως επισημαίνουν επιχειρηματίες του κλάδου ήδη συμβαίνει, έρχονται αντιμέτωποι με δυσάρεστες καταστάσεις.

Παράλληλα, εξίσου οξύμωρο είναι ότι ο μη εμβολιασμένος εργαζόμενος μπορεί κατόπιν της διενέργειας των δυο rapid tests να δουλεύει στην εστίαση, ωστόσο δεν μπορεί αν θελήσει να πάει ως πελάτης ο ίδιος να φάει ή να πιει ένα ποτό.

Τι θα γίνει με τους εξωτερικούς σκεπαστούς χώρους

Για θολή ζώνη αναφορικά με τους σκεπαστούς χώρους που διαθέτουν αρκετά καταστήματα, τα οποία δεν έχουν εσωτερικούς χώρους, κάνουν λόγο επιχειρηματίες. Όπως λένε, είναι πολύ πιθανό και από αυτούς τους χώρους να εξαιρούνται οι ανεμβολιάστοι, ωστόσο θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν οι σκεπαστοί χώροι στο εξωτερικό των μαγαζιών θα θεωρούνται κλειστοί ή ανοιχτοί.

Δεν έχουν την πολυτέλεια να χάσουν ούτε έναν εργαζόμενο

Επιπλέον εκείνο που απασχολεί τους επιχειρηματίες της εστίασης είναι τι θα γίνει σε περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος δεν προσκομίσει τα δύο τεστ που προβλέπονται και μπει σε αναστολή. Και αυτό γιατί, όπως εξηγούν, ακόμη και έναν εργαζόμενο να χάσουν είναι… πολυτέλεια για αυτούς, καθώς, πλέον, είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν εξειδικευμένοι μάγειρες, αλλά και σερβιτόροι και λαντζέρηδες.

Η δυσκολία δεν έγκειται μόνο στο γεγονός πως κάποιοι εργαζόμενοι του χώρου για την καλοκαιρινή περίοδο δούλεψαν σε νησιά και άλλους καλοκαιρινούς προορισμούς, αλλά και εξαιτίας του ότι πολλοί εργαζόμενοι, μην αντέχοντας οικονομικά τις περιόδους των lockdowns να ζήσουν μόνο με τα επιδόματα που καταβάλλονταν, σε όσους βρίσκονταν σε αναστολή εργασίας, αναζήτησαν την τύχη τους σε άλλους επαγγελματικούς κλάδους.

Δυσλειτουργία στο σκανάρισμα των πράσινων πιστοποιητικών

Την ίδια ώρα, δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και, μάλιστα, ιδιαίτερα δημοφιλών, τόσο στο κέντρο όσο και σε άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης, που λειτουργούν και τους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων τους, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αλλά, όπως αναφέρουν στη Voria.gr, αρκετές φορές αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο σκανάρισμα των πράσινων ευρωπαϊκών πιστοποιητικών καθώς κάποιες φορές η εφαρμογή δεν τα βγάζει έγκυρα, ενώ δείχνουν γνήσια.

Όπως λένε οι επιχειρηματίες, παρά το γεγονός πως οι εν λόγω πελάτες φέρουν όλα τα απαραίτητα αποδεικτικά ταυτοπροσωπίας, που είναι υποχρεωμένοι να έχουν μαζί τους, δεν τους επιτρέπουν, τελικά, να μπουν στο εστιατόριο, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να χάνουν πελάτες κάνοντας λόγο για δυσλειτουργία της εφαρμογής σάρωσης, πρόβλημα που δεν αντιμετωπίζουν, όπως επισημαίνουν, με τα ελληνικά πιστοποιητικά.

Δεν είναι λίγες οι φορές που, όπως λένε, χρειάζεται να σκανάρουν υπό διαφορετική, μάλιστα, γωνία τα πιστοποιητικά, παραπάνω από μία φορές, μέχρι τελικά να εμφανιστούν έγκυρα.