Συνολικά 2.031 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών δέχθηκε το οχτάμηνο του 2019 το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ενώ, με τη μεσολάβηση του κέντρου στις επιχειρήσεις που είχαν δημιουργήσει προβλήματα στους καταναλωτές, τα μέλη αποζημιώθηκαν με 84.759,19 ευρώ.
Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:
A/A | Κατηγορία | Αριθμός | Ποσοστό | |
1 | Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος | 750 | 36,93 | |
Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών | 543 | |||
Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας | 144 | |||
Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος | 42 | |||
Φυσικό Αέριο | 9 | |||
Πάροχοι νερού | 12 | |||
2 | Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις | 231 | 11,37 | |
3 | Πωλήσεις από απόσταση/εκτός εμπορικού καταστήματος | 183 | 9,01 | |
4 | Τουριστικές υπηρεσίες | 144 | 7,09 | |
5 | Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών | 126 | 6,20 | |
6 | Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ | 72 | 3,55 | |
7 | Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες | 63 | 3,10 | |
8 | Ασφαλιστικές υπηρεσίες | 60 | 2,95 | |
9 | Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες | 60 | 2,95 | |
10 | Λοιπές καταγγελίες | 51 | 2,51 | |
11 | Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών | 42 | 2,07 | |
12 | Ινστιτούτα - Γυμναστήρια | 42 | 2,07 | |
13 | Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές | 39 | 1,92 | |
14 | Ακατάλληλα τρόφιμα | 39 | 1,92 | |
15 | Ενοίκια - Κοινόχρηστα | 27 | 1,33 | |
16 | Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής | 24 | 1,18 | |
17 | Προκαταβολές | 24 | 1,18 | |
18 | Εισπρακτικές εταιρίες | 15 | 0,74 | |
19 | Νοθεία - Κλοπή καυσίμων | 9 | 0,44 | |
20 | Φάρμακα - υγεία | 9 | 0,44 | |
21 | Σούπερ Μάρκετ | 9 | 0,44 | |
22 | Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) | 6 | 0,30 | |
23 | Εκπτώσεις | 6 | 0,30 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 2.031 | 100,00 |
Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2019, το ΚΕ.Π.Κ.Α δέχθηκε 462 καταγγελίες, 1.170 παράπονα, 399 ερωτήματα καταναλωτών.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν με το ποσό των 84.759,19 ευρώ. Αναλυτικά από:
Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 43.747,27 ευρώ
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 14.479,65 ευρώ
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 9.278,58 ευρώ
Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 6.600,00 ευρώ
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 5.928,99 ευρώ
Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 1.466,70 ευρώ
Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 1.200,00 ευρώ
Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 1.188,00 ευρώ
Επιστροφές προκαταβολών: 600,00 ευρώ
Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 150,00 ευρώ
Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 120,00 ευρώ
«Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά» καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.