Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Μικρό καλάθι για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις - «Αγορά μονίμως σε... προσφορές»

Δεν ελπίζουν σε ουσιαστική ενίσχυση των ταμείων τους οι έμποροι από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις που ξεκινούν την 1η Νοεμβρίου.

Την καταναλωτική… απροθυμία θα επιχειρήσει να ανατρέψει η φθινοπωρινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος, που κάνει πρεμιέρα την 1η Νοεμβρίου και θα είναι διάρκειας δύο εβδομάδων.

Οι άνθρωποι του εμπορίου, πάντως, κρατούν μικρό καλάθι, καθώς ούτως ή άλλως μερίδα του λιανεμπορίου όλο το διάστημα που διανύουμε πραγματοποιεί προσφορές σε συγκεκριμένα είδη, χωρίς ωστόσο να δελεάζει ουσιαστικά το αγοραστικό κοινό της Θεσσαλονίκης.

Είναι χαρακτηριστικό πως και τις ημέρες που τα πεζοδρόμια, ακόμη και στη δημοφιλή εμπορική οδό Τσιμισκή, «πλημμυρίζουν» από κόσμο, πολλά καταστήματα παραμένουν άδεια, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων που και πάλι δεν γνωρίζουν τις… δόξες του παρελθόντος.

Σε αυτό έχει συμβάλει όπως λένε εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, και η μεγέθυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι οι καταναλωτές που επιμένουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους διαδικτυακά, τακτική στην οποία έχουν εντρυφήσει, κυρίως, λόγω της πανδημίας.

Αγορά… μονίμως σε προσφορές

Η δεκαετής ύφεση και εν συνέχεια η υγειονομική κρίση που έφερε lockdowns και μετέπειτα μούδιασμα λόγω της ανησυχίας των καταναλωτών για επισκέψεις στα καταστήματα, δημιούργησε μια σχεδόν μόνιμη συνθήκη προσφορών στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Οι καταναλωτές κάνοντας βόλτα στα μαγαζιά, συχνά είτε βλέπουν στις προθήκες των καταστημάτων ενδείξεις  για κάποιο δώρο μετά την αγορά δυο ειδών, είτε ποσοστά μειωμένων τιμών, ή απλά τη λέξη «προσφορές». Παράλληλα ενημερώνονται με μεγάλη τακτικότητα μέσω μηνυμάτων για τις διαδικτυακές και όχι μόνον μειωμένες τιμές σε συγκεκριμένα είδη που μπορούν να βρουν σε μια σειρά καταστημάτων, κυρίως πολυεθνικών και μεγάλων ελληνικών αλυσίδων.

«Σε ένα τέτοιο περιβάλλον που ο κάθε επιχειρηματίας κάνει ό,τι επιθυμεί, έχει ξεφτίσει το νόημα των εκπτώσεων. Δεν νομίζω πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις θα προσφέρουν κάτι ουσιαστικό στους ούτως ή άλλως σχεδόν ανύπαρκτους τζίρους μας. Εύχομαι να μην επαληθευτώ, αλλά νομίζω πως αυτή είναι η πραγματικότητα» λέει έμπορος ενδυμάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

«Το φθινόπωρο μπήκε μουδιασμένα για το λιανεμπόριο, περιμένουμε, αν και είμαστε επιφυλακτικοί για τα αποτελέσματα, την προεκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου  μήπως κινηθούν κάπως τα πράγματα» αναφέρει έτερος επιχειρηματίας υπογραμμίζοντας πως η εκτίμηση του εμπορικού κόσμου είναι πως «ο χειμώνας αναμένεται ιδιαίτερα δύσκολος για πολλές ΜμΕ, ωστόσο η πραγματική κατάσταση του λιανεμπορίου θα αρχίσει να φαίνεται από την καινούργια χρονιά, όταν θα ξεκινήσει η αποπληρωμή των χρεών που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας».

Τι ισχύει για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις

Υπενθυμίζεται πως κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Πάντως για τους λάτρεις των υπερπροσφορών υπάρχει και η Black Friday, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου, ενώ λίγες ημέρες αργότερα,  τη  Δευτέρα 29 Νοεμβρίου, πέφτει η Cyber Monday,.

Στο μεταξύ, σημειώνεται πως τρεις Κυριακές απομένουν τυπικά για τη λειτουργία των καταστημάτων μέχρι το τέλος του έτους. Η 26η Δεκεμβρίου πέφτει την τελευταία Κυριακή πριν την Πρωτοχρονιά επομένως τα μαγαζιά αναμένεται να είναι κλειστά.

Συγκεκριμένα οι Κυριακές που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα είναι:

-7 Νοεμβρίου

-12 Δεκεμβρίου

-19 Δεκεμβρίου