Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου φέρνει ζήτηση και για φυσικά καταστήματα

Τι ζητούν οι ιδιοκτήτες e-shops που θέλουν να αποκτήσουν φυσική παρουσία – Αύξηση ζήτησης για καταστήματα στο κέντρο της πόλης.

Μπορεί η άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην περίοδο της καραντίνας να εκτόξευσε τη ζήτηση για logistics από μεγάλες επιχειρήσεις, ωστόσο τώρα βάζει μικρές επιχειρήσεις, που διέθεταν αποκλειστικά e-shops στο παιχνίδι της αναζήτησης επαγγελματικής στέγης.

Πρόκειται για περιπτώσεις επιχειρήσεων που λειτουργούσαν αποκλειστικά e-shop και στην περίοδο των αναγκαστικών πολύμηνων λουκέτων λόγω της πανδημίας, ενισχύθηκαν σημαντικά με αποτέλεσμα να αναζητούν, πλέον, κεντρικά καταστήματα για να τοποθετηθούν προκειμένου να αυξήσουν την αγοραστική τους πίτα. Αν και οι περιπτώσεις επί του παρόντος δεν είναι πολλές ωστόσο δεν αποκλείεται να δημιουργηθεί μία τάση που έρχεται για να μείνει, δεδομένου μάλιστα πως σταδιακά επανερχόμαστε στην κανονικότητα.

Οι ενδιαφερόμενοι αναζητούν κυρίως μικρά καταστήματα, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, χωρίς ωστόσο να πρόκειται για χώρους πρώτης προβολής, οι οποίοι βρίσκονται πάντα στο στόχαστρο μεγαλύτερων παικτών του λιανεμπορίου.

Όπως εξηγεί μιλώντας στη Voria.gr o Σάββας Αλβανούδης της Alvanoudis Real Estate, καλός γνωστής του κέντρου της Θεσσαλονίκης καθώς δραστηριοποιείται ως μεσίτης σε αυτό, η ζήτηση από επιχειρηματίες που διαθέτουν e-shops και θέλουν να προχωρήσουν και σε μίσθωση καταστήματος, στο παρελθόν δεν υπήρχε, ωστόσο, πλέον, αποτελεί απόρροια της μεγάλης κινητικότητας και της απήχησης που καταγράφει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, οι ιδιοκτήτες e-shops βλέπουν πως υπάρχει κινητικότητα στα φυσικά καταστήματα με αποτέλεσμα να θεωρούν πως είναι η κατάλληλη ώρα να αποκτήσουν και φυσική παρουσία. Κατά κύριο λόγο οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις προέρχονται από το χώρο της ένδυσης και υπόδησης, είδη που κατά την περίοδο των lockdowns, αρκετοί ήταν εκείνοι που τα τίμησαν δεόντως με τις αγορές τους.

Όπως λένε οι ειδικοί, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτέλεσε σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς οι περιορισμοί λόγω του κορωνοϊού, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν από τα καταστήματα.  Όπως μάλιστα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021 που δημοσίευσαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce «οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης εντοπίστηκαν, πέρυσι, στην Ελλάδα, με 77%».

Αυξήθηκε η ζήτηση για καταστήματα

Σύμφωνα με τον κ. Αλβανούδη, μετά από μία περίοδο, όπως αυτή του καλοκαιριού, που η ζήτηση για ενοικίαση καταστημάτων βρέθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα η κινητικότητα έχει αυξηθεί σημαντικά για το κέντρο της πόλης.

Η υπ΄αριθμόν ένα ζήτηση προέρχεται από επιχειρηματίες που θέλουν να ανοίξουν καφέ και ταχυφαγεία σε κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης με το ενδιαφέρον να εντοπίζεται σε καταστήματα από 20 έως 50 τμ.

Πάντως, ο δρόμος που δεν χάνει την αίγλη του και αποτελεί τον μόνιμο πόλο έλξης για μεγάλες επιχειρήσεις και πολυεθνικές, που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ένδυσης και της υπόδησης, είναι η Τσιμισκή, με την οδό Μητροπόλεως να συγκεντρώνει επίσης το δικό της μερίδιο στο ενδιαφέρον των επενδυτών.