Skip to main content

Η ακρίβεια λιώνει τα παγωτά: Έως και 2,30 ευρώ η μία μπάλα

Όλο και πιο ακριβή η αγαπημένη καλοκαιρινή συνήθεια - Γιατί εκτινάσσονται στα ύψη οι τιμές του παγωτού, πόσο αυξήθηκαν σε έναν μόλις χρόνο

Μια από τις πιο αγαπημένες συνήθειες του καλοκαιριού που μας συντροφεύει από τα παιδικά μας χρόνια, η απόλαυση ενός παγωτού, μετατρέπεται σε όλο και πιο ακριβή  αφού οι τιμές, τόσο των τυποποιημένων παγωτών στα ψυγεία όσο και των χειροποίητων στα ζαχαροπλαστεία έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.

Ένα μικρό κυπελλάκι παγωτού μόλις 90 γραμμαρίων στα ψυγεία των περιπτέρων και των μίνι μάρκετ έχει φτάσει να πωλείται προς 3.30 ευρώ όπως αναφέρει στη Voria.gr ο κ. Παναγιώτης ιδιοκτήτης παντοπωλείου στην ανατολική Θεσσαλονίκη.

«Το ίδιο ακριβώς κυπελλάκι, δηλαδή της ίδιας εταιρείας, 90 γραμμαρίων πέρσι το πουλούσαμε 2.60 ευρώ και τώρα το πουλάμε 3.30 ευρώ, άρα το κιλό θα το αγοράσει ο καταναλωτής 36.30 ευρώ. Το μεγαλύτερο καπελάκι των 297 γραμμαρίων πέρσι το δίναμε 6.40 ευρώ και φέτος κάνει 8.90 ευρώ», είπε χαρακτηριστικά.

Οι πελάτες, όπως λέει, δυσανασχετούν με τις τιμές, αλλά δεδομένου ότι αυτές παντού έχουν αυξηθεί και είναι ίδιες, «μη έχοντας άλλη επιλογή ο καταναλωτής στο τέλος δέχεται τις αυξήσεις αφού δεν βρίσκει να αγοράσει φθηνότερα.Τι να κάνει; Θέλει ένα παγωτό και το παίρνει».

Πανάκριβα πληρώνουν οι καταναλωτές τα παγωτά και στα ζαχαροπλαστεία όπου η μία μπάλα παγωτού πωλείται προς 2.30 ευρώ, ενώ πλέον ένα κιλό παγωτού πωλείται 16,5 ευρώ, όταν πέρυσι η τιμή του ήταν στα 15 ευρώ.

Όπως εξηγεί ο κ. Χάρης, ιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου στην οδό Ανθέων αιτία είναι η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, όπως το γάλα, η ζάχαρη κ.α. αλλά και αυτή στα τιμολόγια ενέργειας.

«Το παγωτό σε σχέση με τις περσινές τιμές στα ζαχαροπλαστεία έχει ανεβεί τουλάχιστον 20 με 30% κι αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην αύξηση των πρώτων υλών, στο γάλα, τη ζάχαρη και διάφορες άλλες, όπως οι ξηροί καρποί και δεύτερον στο κόστος στο ρεύμα, αέριο κλπ, το οποίο έχει ανέβει κι αυτό 30 με 40% μπορεί και 50% σε κάποιους μήνες του χρόνου. Οπότε όλο αυτό έχει επιβαρύνει το κόστος παραγωγής μας και το αποτέλεσμα είναι να έχουμε 30% αύξηση περίπου στις τιμές σε σχέση με πέρσι. Η πώληση δεν έχει μειωθεί τραγικά, αλλά είναι ο κόσμος πιο συγκρατημένος στην κατανάλωσή του». είπε χαρακτηριστικά.