Skip to main content

Κρι Κρι: Γιορτάζει τα 70 χρόνια της με το πρώτο θεματικό πάρκο παγωτού στην Ελλάδα

Η 70ή επέτειος βρίσκει την Κρι Κρι να διανύει την πιο δυναμική περίοδο της ιστορίας της

Με τη δημιουργία του «Εργοστάσιου Παγωτού» στις Σέρρες, ενός μοναδικού θεματικού πάρκου και μουσείου, του πρώτου στην Ελλάδα σε βιομηχανικό χώρο, γιορτάζει η Κρι Κρι τα 70 χρόνια από την ίδρυσή της. Η 70ή επέτειος, εξάλλου, βρίσκει τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία να διανύει την πιο δυναμική περίοδο της ιστορίας της με επενδυτικά σχέδια ύψους 30 εκατ. ευρώ για το 2024-2025, άνοιγμα με νέα προϊόντα σε νέες αγορές του εξωτερικού, αύξηση πωλήσεων άνω του 20% και έκρηξη εξαγωγών της τάξεως του 32% το 2023.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι Παναγιώτης Τσινάβος κατά τη διάρκεια παρουσίασης του θεματικού πάρκου σε δημοσιογράφους, η διοίκηση της εταιρείας ήθελε να γιορτάσει τα 70 χρόνια της προσφέροντας ένα δώρο στην ελληνική κοινωνία. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα για ένα πρωτοποριακό πάρκο για το παγωτό εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα για μικρούς και μεγάλους, την οποία ανέλαβε να υλοποιήσει για την Κρι Κρι η Dream  Workers, η εταιρεία που έχει ταυτιστεί με τα θεματικά πάρκα στην Ελλάδα έχοντας δημιουργήσει την Ονειρούπολη, τον Μύλο των Ξωτικών, το Εργοστάσιο Σοκολάτας κ.ά.

Image

Το «Εργοστάσιο Παγωτού», το οποίο ανοίγει σήμερα, Τρίτη 12 Μαρτίου 2024 τις πύλες του με τα πρώτα σχολεία από Σέρρες και Δράμα, αναπτύσσεται σε έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο 2.000 τ.μ., τμήμα ενός σύγχρονου βιομηχανικού χώρου, όπου οι επισκέπτες θα ξεναγούνται σε έξι διαφορετικές αίθουσες ταξιδεύοντας στον χρόνο, ανακαλύπτοντας τα μυστικά του παγωτού, την ιστορία αλλά και την εξέλιξή του. Στο τέλος, μάλιστα, θα έχουν την ευκαιρία να παρασκευάζουν και να δοκιμάζουν τη δική τους αγαπημένη γεύση στο εργαστήρι παγωτού.

Image

Σύμφωνα με τον κ.Τσινάβο, το «Εργοστάσιο Παγωτού» είναι μία επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ και αναμένεται να αποτελέσει ισχυρό τουριστικό πόλο έλξης για την πόλη των Σερρών. «Σκοπός μας είναι χιλιάδες επισκέπτες, οικογένειες και μαθητές από όλη την Ελλάδα αλλά και τις γειτονικές βαλκανικές χώρες να επισκέπτονται το Θεματικό Πάρκο κάθε χρόνο, γνωρίζοντας έτσι τον κόσμο του, ενώ όραμά μας είναι η διάδοση της ιστορίας του ελληνικού παγωτού στις επόμενες γενιές», σημείωσε ο κ.Τσινάβος.

Μάλιστα, οι εκτιμήσεις της Κρι Κρι κάνουν λόγο για 50.000 μαθητές κάθε χρόνο κυρίως από την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.

Από την πλευρά του ο project manager της Dream Workers, Γρηγόρης Αβανίδης επισήμανε ότι το «Εργοστάσιο Παγωτού» συνδυάζει σε απόλυτο βαθμό την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία και αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς ανοίγοντας νέους δρόμους για τη δημιουργία θεματικών πάρκων σε βιομηχανικούς χώρους και στην Ελλάδα.

Image

Στόχος η ανάπτυξη του ελληνικού γιαουρτιού και παγωτού παγκοσμίως

Στα 70 χρόνια λειτουργίας της η Κρι Κρι εξελίχθηκε από μία μικρή οικογενειακή βιοτεχνία σε μία δυναμικά αναπτυσσόμενη επιχείρηση με παγκόσμια δραστηριότητα.

Οι πωλήσεις της εταιρείας το 2023 ανήλθαν σε περίπου 210 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αποτελούν εξαγωγές σε 42 χώρες. Η σερραϊκή επιχείρηση απασχολεί περισσότερους από 600 εργαζόμενους και τη δεκαετία 2014-2024 υλοποίησε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ.

Σήμερα η Κρι Κρι είναι 2η μάρκα στην ελληνική αγορά παγωτού με μερίδιο 22,5% (σε όγκο) και 20.000 σημεία πώλησης, ενώ είναι 1ος παραγωγός γιαουρτιού με το μερίδιο αγοράς της σε όγκο μαζί με τα Private Label προϊόντα να φθάνει το 50%.

Image

«Η Κρι Κρι παράγει σχεδόν το σύνολο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα, τα οποία κατέχουν σε όγκο το 35,3% της αγοράς. Ταυτόχρονα, είμαστε δεύτεροι στην παραγωγή επώνυμου γιαουρτιού με 14,2%. Ουσιαστικά, η Κρι Κρι παράγει ένα στα δύο γιαούρτια που καταναλώνονται στην ελληνική αγορά«, υπογράμμισε ο κ. Τσινάβος.

Η εταιρεία κινείται την τελευταία 20ετία με 16,5% μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων και αναμένει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης και το 2024. Αυτή η πορεία, σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, εξηγεί εν πολλοίς και για ποιον λόγο η Κρι Κρι δεν ενδιαφέρεται για εξαγορές. «Δεν υπάρχει λόγος να εξαγοράσω άλλη εταιρεία. Με αυτούς τους ρυθμούς είναι σαν να αγοράζω μία εταιρεία κάθε χρόνο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Image

Έχοντας εδραιώσει τη θέση της στην Ελλάδα, ο στρατηγικός στόχος της Κρι Κρι, πλέον, είναι η κατάκτηση των αγορών του εξωτερικού και δη της Ευρώπης, όπου υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη του ελληνικού γιαουρτιού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ευρωπαϊκή αγορά γιαουρτιού υπολογίζεται σε 25 δισ. ευρώ, με το μερίδιο που κατέχει το «τύπου ελληνικό γιαούρτι» να ανέρχεται σε 14%, ήτοι 3,5 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, η εταιρεία στοχεύει στην παγκοσμίως ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των High Protein γιαουρτιών προχωρώντας στην κυκλοφορία μίας νέας συνταγής ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεϊνη. Αγορές-στόχοι είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, οι Σκανδιναβικές χώρες και η Γαλλία.
Στρατηγικής σημασίας κατηγορία είναι και το Frozen yogurt χάρη στην καινοτομία της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας να παράγει το εν λόγω προϊόν χρησιμοποιώντας αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι Κρι Κρι. Ήδη, η εταιρεία εξάγει το Kri Kri Frozen Yogurt σε Ιταλία, Κορέα και Γερμανία, ενώ το 2024 θα μπει στις αγορές της Νορβηγίας, των ΗΠΑ, της Σιγκαπούρης και της Ταϊβάν. Παράλληλα, στοχεύει σε εξαγωγές σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία και Σαουδική Αραβία.

Όπως επισήμανε ο κ. Τσινάβος, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης των πωλήσεων δημιουργούν την ανάγκη για νέες επενδύσεις τη διετία 2024-2025 ύψους 30 εκατ. ευρώ, που αφορούν μεταξύ άλλων την επέκταση της μονάδας παραγωγής γιαουρτιού, την επέκταση της μονάδας παραγωγής γαλακτοκομικών, έναν νέο θάλαμο συντήρησης και χώρους παραλαβής γάλακτος.

Κατά τον ίδιο, οι επενδύσεις της εταιρείας, η οποία έχει σχεδόν μηδενικό δανεισμό, θα πραγματοποιηθούν κατά πάσα πιθανότητα με ίδια κεφάλαια.