Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021
x

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΤΟΝΟ ΣΕ… ΑΝΘΟΝΕΡΟ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

27/05/2020, 06:19 |
από Μαρία Μαθιοπούλου

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΤΟΝΟ ΣΕ… ΑΝΘΟΝΕΡΟ

A+
A-

Η Thinkgreen κυκλοφόρησε πρόσφατα τόνο σε βιολογικό ανθόνερο από απόσταξη ελληνικών αρωματικών βοτάνων και ετοιμάζεται να κατοχυρώσει την πατέντα του.

Ως παιδί έκανε με την οικογένειά της γαστρονομικά ταξίδια ανά την Ελλάδα, μαθαίνοντας κάθε διαφορετικό τόπο από τα ξεχωριστά του τρόφιμα

Αυτή την ελληνική «αξία» που από μικρή είχε μάθει να διακρίνει θέλησε να προβάλλει στο εξωτερικό η Νικολέτα Αυγήτα, δημιουργώντας στη Θεσσαλονίκη την Thinkgreen Natural Goods, μια εταιρεία με βιολογικά προϊόντα, από κονσερβοποιημένα αλιεύματα και ελαιόλαδα, μέχρι πιπεριές Φλωρίνης και τυριά, που δίνει τη δική της οπτική στον χώρο του τροφίμου και τη μοιράζεται με τους καταναλωτές 13 χωρών.

Μάλιστα, πριν από λίγο καιρό η εταιρεία κυκλοφόρησε στην αγορά ένα πρωτοποριακό προϊόν, τόνο κιτρινόπτερο σε βιολογικό ανθόνερο από απόσταξη ελληνικών αρωματικών βοτάνων, την πατέντα του οποίου ετοιμάζεται να κατοχυρώσει. Το μελισσόχορτο, η ρίγανη, η δάφνη και το φασκόμηλο «αγκαλιάζουν» με τα αρώματά τους τον τόνο, δίνοντάς του μια ξεχωριστή ελληνική γεύση, ενώ, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα έρευνες  για το προϊόν, ενσταλάζουν στο ψάρι και όλα τα θρεπτικά τους συστατικά, αλλά και τα αντιοξειδωτικά τους στοιχεία. Μάλιστα, στο πλαίσιο της Πιλοτικής Δράσης του διακρατικού έργου BLUE_BOOST, το οποίο τρέχει στην Κ. Μακεδονία το ΕΒΕΘ, η εταιρεία είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με το Εργαστήριο Ανάλυσης Μεταβολισμού, Βιοανόργανης Χημείας και Βιολογίας Οργανισμών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, προκειμένου να αναπτύξει το προϊόν της και να επιβεβαιώσει την υψηλή διατροφική του αξία μέσα από τη διαφορετική αυτή άλμη.

Η Thinkgreen σχεδιάζει ήδη να βγάλει στην αγορά γαύρο και σαρδέλα σε βιολογικό ανθόνερο, ενώ μέχρι το τέλος του 2021 θα έχει προσφέρει στους καταναλωτές δύο ακόμα αλιεύματα με διαφορετικό τρόπο, που για την ώρα κρατά μυστικό. Μάλιστα, η πρώτη υποδοχή του τόνου από το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, τη Σαουδική Αραβία και το Ντουμπάι, όπου εξάγεται ήδη, είναι ιδιαίτερα θετική και συνοδεύεται, όπως λέει η Νικολέτα Αυγήτα, από την έκπληξη όσων τον δοκιμάζουν.

Το όνειρο των εξαγωγών στη Γερμανία

Η Νικολέτα Αυγήτα, παιδί μιας βιοτεχνικής οικογένειας που ασχολούνταν με το ρούχο, έφυγε στα τέλη της δεκαετίας του ’70 για τη Γερμανία, όπου σπούδασε οικονομολόγος-μηχανολόγος παραγωγής. Το τρόφιμο ήταν ένας κλάδος που την ενδιέφερε από παλιά, ήδη από την παιδική της ηλικία, όταν πειραματιζόταν στην κουζίνα με διαφορετικά υλικά. Γνωρίζοντας την υψηλή ποιότητα των ελληνικών τροφίμων σε σχέση με τα ιταλικά και τα ισπανικά που κυκλοφορούσαν στη γερμανική αγορά, αλλά και βλέποντας πως οι Έλληνες παραγωγοί συχνά υποτιμούσαν τα προϊόντα που εξήγαγαν στη Γερμανία, σκέφτηκε να γίνει «πρεσβευτής» των ελληνικών διατροφικών «αρετών».

Έτσι ξεκίνησε τη δράση της από τη Γερμανία το 1987, φέρνοντας υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα από μικρούς Έλληνες παραγωγούς, ενώ δεν άργησε να έρθει σε επαφή και με τα βιολογικά είδη, που τότε κέρδιζαν έδαφος στη γερμανική αγορά. Το 1992 αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα για να οργανώσει καλύτερα τις παραγωγές για εξαγωγή, όμως τα σχέδιά της δεν πήγαν όπως περίμενε. Έτσι για μια δεκαετία περίπου εγκατέλειψε το εξαγωγικό εγχείρημα και εργάστηκε σε διάφορες εταιρείες, προτού αποφασίσει το 2003 να κάνει πραγματικότητα το όνειρό της, υπό διαφορετικές όμως συνθήκες. Ίδρυσε την Thinkgreen μαζί με τον οικονομολόγο-φοροτεχνικό Παναγιώτη Κουκάκη –με τον οποίο μέχρι και σήμερα έχει μια αρμονική συνεργασία- και όργωσε την Ελλάδα με τους συνεργάτες της για να βρει τις κατάλληλες βιολογικές καλλιέργειες για τα προϊόντα της. Με πυξίδα τις δικές της συνταγές και τις δικές της ποιοτικές προδιαγραφές δημιούργησε μέσα από τη συνεργασία με τρίτες παραγωγικές μονάδες μια σειρά βιολογικών προϊόντων από διάφορες διατροφικές κατηγορίες μου… μύριζαν Ελλάδα και έφεραν το brand name της Thinkgreen. Τα πρώτα είδη της μάλιστα ήταν ο τόνος, ο γαύρος και η σαρδέλα σε ελληνικό βιολογικό ελαιόλαδο, όταν μέχρι τότε οι περιέκτες ήταν ηλιέλαια και σπορέλαια, και στη συνέχεια οι θρούμπες ελιές Θάσου, το βιολογικό ούζο και οι πιπεριές Φλωρίνης σε ελαιόλαδο και ξίδι.

Από την πρώτη στιγμή η Thinkgreen είχε εξαγωγικό χαρακτήρα, με το 70% των πωλήσεών της να πραγματοποιείται πλέον στο εξωτερικό και σε χώρες όπως ο Λίβανος, το Ντουμπάι, η Γερμανία, η Ελβετία, το Βέλγιο, η Γαλλία και το Λουξεμβούργο.

Ο τόνος σε ανθόνερο

Η ιδέα ενός αλιεύματος σε ανθόνερο γεννήθηκε μετά τις συνεχείς ερωτήσεις σεφ και γευσιγνωστών στη Νικολέτα Αυγήτα για το ποια αρωματικά φυτά έβαζε στα κονσερβοποιημένα αλιεύματά της με το βιολογικό ελαιόλαδο. Αν και η δική της μόνιμη απάντηση ήταν πως το ποιοτικό ελαιόλαδο έφτανε για να «δικαιολογήσει» τις γεύσεις και τις μυρωδιές, η ιδέα για τη χρήση αρωματικών βοτάνων είχε μπει για τα καλά στο μυαλό της. Έτσι όταν αργότερα αναζήτησε τρόπους για να αντιμετωπίσει τον διεθνή ανταγωνισμό μέσω ενός προϊόντος με υψηλή ποιότητα αλλά ανταγωνιστική τιμή, σκέφτηκε ένα κονσερβοποιημένο αλίευμα σε ανθόνερο, που θα προέκυπτε από την απόσταξη αρωματικών φυτών για την εξαγωγή αρωματικών ελαίων.

Μετά από τρία χρόνια κοπιαστικής δουλειάς και με τα πρώτα δείγματα στη διάθεσή της, συμμετείχε στην πιλοτική δράση του έργου BLUE_BOOST με το πρότζεκτ Aroma-2-Fish και συνεργάστηκε με τον αναπληρωτή καθηγητή Λάμπρο Κοκοκύρη, για να ελέγξει την ποιότητα του προϊόντος, με τα πρώτα ευρήματα να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

«Ο τόνος στο ανθόνερο αξιοποιεί τις ιδιότητες των αρωματικών φυτών, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα προϊόν που, πέραν της ωραίας γεύσης και της ωραίας μυρωδιάς, είναι και υψηλής διατροφικής αξίας. Πρόκειται για ένα προϊόν υγιεινό, νόστιμο και θρεπτικό» λέει στη Voria.gr η Νικολέτα Αυγήτα, που παραδίδει μαθήματα μεσογειακής διατροφής στους ξένους.









ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ