Skip to main content

Εντυπωσιακά βίντεο με το Thessaloniki Flyover στον περιφερειακό

Το σχέδιο παρουσίασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, δίνοντας στη δημοσιότητα εντυπωσιακά βίντεο από το έργο

Δεκατρία χιλιόμετρα έργου, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, τέσσερα χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.

Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της νέας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή της υπερυψωμένης γέφυρας. Το σχέδιο Thessaloniki Flyover παρουσίασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, δίνοντας στη δημοσιότητα εντυπωσιακά βίντεο από το έργο.

Εκτιμάται, σύμφωνα με τον υπουργό, ότι τέλος του 2021 με αρχές του 2022 θα υπάρχει οριστικός ανάδοχος του έργου. Η φάση υλοποίησης του έργου υπολογίζεται μεταξύ 3 – 4 ετών. Και μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ο χρόνος κατασκευής και παράδοσης να αποτελεί σοβαρό κριτήριο για την ανάθεση του έργου.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 370 εκ. ευρώ και θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, ενώ, όπως ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής, για τη χρήση του Flyover δεν θα υπάρχουν διόδια.

Σύμφωνα με τον υπουργό το έργο διακρίνεται σε δύο μέρη και συγκεκριμένα «το ένα η αναβάθμιση και ο εκσυχρονισμός του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου στο σύνολό του, στα 14 χλμ και το άλλο η δημιουργία ενός εντελώς νέου εναέριου αυτοκινητοδρόμου, που θα «πετάει», πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό».

Κατά την παρουσίαση ο υπουργός έκανε λόγο για ένα μεγάλο, σύγχρονο νέο δρόμο που σύντομα θα ξεκινήσει και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, «η νέα εσωτερική ανατολική περιφερειακή οδός αύριο θα είναι κατασκευασμένη ώστε να εξυπηρετεί ικανοποιητικά 10.000 οχήματα ανά ώρα ανά κατεύθυνση». Σήμερα η εσωτερική περιφερειακή μπορεί να εξυπηρετεί 5.000 - 5.500 οχήματα ανά ώρα. «Ενώ ο δρόμος είναι σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί γύρω στα 5.000 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση, το 2030 μπορεί και να φτάσουμε στα 7.500 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση. 50% παραπάνω. Δηλαδή το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος».


Όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι συνολικά, και σε σχέση με την Αττική Οδό, ο δείκτης θνησιμότητας είναι πάνω από 12 φορές μεγαλύτερος και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος, επισήμανε και πρόσθεσε: «Γι΄ αυτό και σας λέω ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα σώσει ζωές».

Πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας και παρεμβάσεις στους κόμβους

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και «εναέρια» τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.

Οι παρεμβάσεις θα είναι τεσσάρων ειδών:

Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.
Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία, και το Πανόραμα.
Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.
Και τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη - Πανόραμα - Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.

«Είναι ένα έργο που πραγματικά μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα σε αυτήν την πόλη», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καθώς όπως εξήγησε θα εκτραπεί το 25%- 35% της κυκλοφορίας στο υπερυψωμένο - εναέριο επίπεδο, με αποτέλεσμα πιο γρήγορες μετακινήσεις, πολύ λιγότερη ρύπανση, ασφάλεια, πιο σταθερούς χρόνους μετακίνησης, οικονομία για τους οδηγούς, πολύ πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία στην Καλαμαριά, γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική, αλλά και τις γειτονικές πόλεις.

Τα οφέλη από την κατασκευή και λειτουργία

Κυκλοφοριακή επάρκεια στον περιφερειακό και στους κόμβους του
Εκτροπή του 25% - 35% της κυκλοφορίας στο επίπεδο +1
Μείωση χρόνου μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
Μείωση αέριων ρύπων στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης
Μεγάλη μείωση των ατυχημάτων
Πιο σταθεροί χρόνοι μετακίνησης -μείωση απρόβλεπτων συμβάντων και καθυστερήσεων
Οικονομία για τους οδηγούς - μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων
Βελτίωση της προσβασιμότητας από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη [ Ευκαρπία - Καλαμαριά ]
Γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς όπως ΠΑΘΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Χαλκιδική
Πολύ πιο εύκολη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις [ Σέρρες - Γιαννιτσά - Κιλκίς - Κατερίνη ]

Η παρουσίαση του σχεδίου πραγματοποιήθηκε παρουσία του Γενικού Γραμματέα Γιώργου Καραγιάννη, της προϊσταμένης του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Μαρία Αντωνίου, του αντιπεριφερειάρχη Πάρι Μπίλια και του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα.