Skip to main content

Φαίδων: ΗΠΑ και Καναδάς ο εξαγωγικός στόχος για το 2024

Η βιομηχανία ζαχαροπλαστικής από τη Νέα Σάντα Κιλκίς φιλοδοξεί να φτάσει τις εξαγωγές της στο 25%-30% επί του τζίρου εντός του νέου έτους - Αυξάνει παράλληλα τις προϊοντικές της προτάσεις που βασίζονται στην υγιεινή διατροφή

Τον εξαγωγικό στόχο των ΗΠΑ και του Καναδά θέτει για το 2024 η βιομηχανία ζαχαροπλαστικής Φαίδων από τη Νέα Σάντα Κιλκίς, που σχεδιάζει τη σημαντική διεύρυνση της παρουσίας της σε δύο αγορές με ελκυστικά χαρακτηριστικά, όπως είναι το εισόδημα, η κατανάλωση και η ζήτηση για διαφοροποιημένα προϊόντα. Οι σχετικές ενέργειες μάλιστα έχουν ήδη ξεκινήσει, ώστε η εταιρεία να αξιοποιήσει στο έπακρον τα πλεονεκτήματα της Αμερικής.

Άλλωστε, όπως λέει στη Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Φαίδων, Στάθης Γιαχανατζής, η ανάπτυξη των εξαγωγών είναι μονόδρομος ειδικά για τις επιχειρήσεις τροφίμων και δη τις μεσαίου μεγέθους. Σήμερα οι εξαγωγές της Φαίδων συνιστούν το 15-18% του κύκλου εργασιών της και ο στόχος είναι εντός του 2024 το ποσοστό αυτό να φτάσει στο 25-30%, αξιοποιώντας και τη συμβολή της επικείμενης εντατικοποίησης της δραστηριότητάς της στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά.  

Image

Περισσότερες επιλογές υγιεινής διατροφής

Παράλληλα, η εταιρεία αυξάνει τις προϊοντικές της προτάσεις που βασίζονται στην υγιεινή διατροφή με νέες σειρές, κίνηση που εξυπηρετείται και από τη νέα παραγωγική της γραμμή, η οποία εγκαταστάθηκε το 2021. Έτσι, έβγαλε στην αγορά τα Crispbreads, προϊόντα βασισμένα σε σπόρους, τα οποία είναι ιδανικά για όσους κάνουν κετογονική διατροφή, ενώ παρουσίασε πρόσφατα και μια νέα σειρά με προϊόντα βασισμένα στο ταχίνι και συγκεκριμένα με γεμιστά μπισκότα και πιτάκια με κρέμα ταχινιού, η οποία θα εμπλουτιστεί περαιτέρω. Πέραν όμως των νέων προϊόντων που αφουγκράζονται τις τάσεις της αγοράς για υγιεινή διατροφή, η Φαίδων προσπαθεί να δημιουργεί νέες, πιο υγιεινές εκδοχές και για τα κλασικά της προϊόντα. Έτσι, για παράδειγμα τα παραδοσιακά της βουτήματα κυκλοφορούν πλέον και χωρίς ζάχαρη. Όσον αφορά στις υπόλοιπες προϊοντικές της κατηγορίες ο εμπλουτισμός είναι συνεχής. Ενόψει Χριστουγέννων μάλιστα η εταιρεία κυκλοφόρησε δύο premium προτάσεις για μελομακάρονα και κουραμπιέδες σε μεταλλική συσκευασία. Σήμερα η Φαίδων διαθέτει 130 κωδικούς προϊόντων, τα οποία παράγονται σε συνολικά 11 παραγωγικές γραμμές στη μονάδα της στη Νέα Σάντα Κιλκίς, καλυμμένης επιφάνειας 15.000 τ.μ. σε συνολική έκταση 50 στρεμμάτων, ενώ απασχολεί 200 εργαζομένους.  

Image

Οι συνεχείς επενδύσεις και η αύξηση των μεγεθών το 2023

Η Φαίδων έχει επιλέξει αυτό το διάστημα να υλοποιεί επενδύσεις μικρότερης εμβέλειας με ίδια κεφάλαια για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και τη βελτίωση της παραγωγικής της δυναμικότητας, λαμβάνοντας υπόψη το πληθωριστικό κόστος, τις πολεμικές συρράξεις και γενικότερα τους παράγοντες αστάθειας διεθνώς, που απαιτούν τη χρηματοοικονομική της θωράκιση.  

Μετά την αύξηση το 2022 του κύκλου εργασιών της κατά 19% (13,5 εκατ.ευρώ) και τη μείωση των κερδών της, εξαιτίας της ραγδαίας κλιμάκωσης όλων των παραγόντων κόστους, από αυτό των πρώτων υλών και το ενεργειακό μέχρι το μεταφορικό, η Φαίδων εκτιμά ότι η χρήση του 2023 θα κλείσει με αύξηση που θα ξεπεράσει το 20%, ενώ αισθητά βελτιωμένη θα είναι και η κερδοφορία της, χάρη στην αύξηση του όγκου παραγωγής και στις μικρές ανατιμήσεις.

Η μακρόχρονη παρουσία της Φαίδων στο οργανωμένο λιανεμπόριο συμβαδίζει με την ανάπτυξη της κατηγορίας των «τυποποιημένων  αρτοποιημάτων» στα σούπερ μάρκετ, ενώ η γκάμα των προϊόντων της περιλαμβάνει από βουτήματα, κουλουράκια, πτι φουρ και σφολιατίνια μέχρι πιτάκια, κέικ, τσουρέκια και κριτσίνια.

Image