Skip to main content

Φεύγει από την Ελλάδα η ισπανική αλυσίδα μόδας Sfera - Κλείνουν τα καταστήματα

Διέθετε δύο καταστήματα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη

Την άμεση αποχώρησή της από την ελληνική αγορά δρομολογεί η ισπανική αλυσίδα μόδας Sfera, βάζοντας λουκέτο στα καταστήματα που διατηρούσε, καθώς δεν κατάφερε ποτέ να κερδίσει την απήχηση που επιθυμούσε.

Η ισπανική αλυσίδα διέθετε τρία καταστήματα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα δύο στην Αθήνα - ένα επί της οδού Σταδίου και ένα στο The Mall Athens - καθώς και ένα στη Θεσσαλονίκη, στο Mediterranean Cosmos.

Ως τις 17 Ιανουαρίου κλείνει το κατάστημα στη Σταδίου

Πηγές κοντά στην εταιρεία επιβεβαίωσαν πως το κατάστημα στο The Mall Athens έχει ήδη κλείσει, ενώ στις 17 Ιανουαρίου θα κατεβάσει ρολά και το κατάστημα της Σταδίου.

Όσο για την τύχη του προσωπικού που απασχολείτο στην εταιρεία, οι ίδιες πηγές εξήγησαν πως «οι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν κανονικά και θα αναζητήσουν αλλού δουλειά, δεδομένου ότι ο όμιλος δεν δραστηριοποιείται με κάποια άλλη εταιρεία στην Ελλάδα».

Ποιο είναι το ισπανικό brand Sfera

Το ισπανικό brand Sfera έκανε την εμφάνισή του στην Ελλάδα το 2005 και πριν προλάβει να συμπληρώσει 20 χρόνια παρουσίας, αποχωρεί.

Η αλυσίδα Sfera ιδρύθηκε με στόχο να γίνει το αντίπαλο δέος διάσημων αλυσίδων ένδυσης όπως H&M, Mango, Zara κλπ, ενώ πλέον ανήκει στον πανίσχυρο όμιλο πολυκαταστημάτων El Corte Ingles που μετρά πάνω από 80 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής.

Στα τέλη του 2022 διέθετε 490 σημεία πώλησης διεθνώς, τα οποία ήταν είτε εταιρικά καταστήματα, είτε λειτουργούσαν με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise). Τα 75 εξ αυτών βρίσκονταν μέσα στα πολυκαταστήματα της El Corte Ingles σε Ισπανία και Πορτογαλία.

Όπως προκύπτει από τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που καταχωρήθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο στο ΓΕΜΗ, η εν Ελλάδι θυγατρική της El Corte Ingles εμφάνισε για τη χρήση 2022 (αφορά στο διάστημα 01/03/2022 - 28/02/2023), καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 11,50 εκατ. ευρώ, έναντι 10,74 εκατ. ευρώ στη χρήση 2021.

Συνεχίζεται η επέλαση των ξένων αλυσίδων μόδας στην Ελλάδα

Το «αντίο» της ισπανικής αλυσίδας έρχεται την ώρα που κορυφώνεται η επέλαση των ξένων αλυσίδων μόδας στη χώρα μας, διεκδικώντας σημαντικά μερίδια σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά κι ενώ ο εγχώριος χάρτης του λιανεμπορίου δείχνει να «ξαναγράφεται» από την αρχή.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται κάποιες περισσότερο και κάποιες λιγότερο γνωστές αλυσίδες ένδυσης και ειδών σπιτιού – ως επί το πλείστον εκπτωτικές – όπως η πολωνική Sinsay (μέλος του μεγαλύτερου ομίλου μόδας της Πολωνίας, LPP), η επίσης πολωνική Pepco, καθώς και η τουρκική LC Waikiki.

Σημαντικό μερίδιο αγοράς αναμένεται σύντομα να διεκδικήσει και η γαλλική αλυσίδα Kiabi, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αρχίσει ήδη να αναζητά χώρους στην ελληνική επικράτεια, προκειμένου να αναπτύξει τα καταστήματά της. Πρόκειται για μια low cost γαλλική αλυσίδα ένδυσης, η οποία αναζητά τη δική της θέση μέσα στην εγχώρια αγορά, με μότο της «μόδα σε χαμηλές τιμές». Ανήκει στην πανίσχυρη οικογένεια Mulliez, η οποία διοικεί τον όμιλο Association Familiale Mulliez (AFM), ενώ άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Βόρεια Γαλλία το 1978.

Πηγή: insider.gr