Δευτέρα 2 Αυγούστου 2021
x

ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ… ΜΠΑΝΤΕΡΑΣ ΧΑΛΑΝΕ ΤΗΝ ΠΙΑΤΣΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Έρχονται κάτι Αμερικάνοι με κάποιον Μπαντέρας στη Θεσσαλονίκη και χαλάνε την πιάτσα, δηλαδή πληρώνουν για υπηρεσίες που τους εξυπηρετούν!

Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης συνεχίζονται σήμερα τα γυρίσματα της ταινίας του Χόλιγουντ στην οποία πρωταγωνιστεί ο Αντόνιο Μπαντέρας. Από τις 8 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα οι συντελεστές θα βρίσκονται στην οδό Εθνικής Αμύνης, στο τμήμα κάτω από την Τσιμισκή και μέχρι το Λευκό Πύργο, όπου μέχρι τις 5 το απόγευμα οι κινηματογραφικές μηχανές θα πάρουν φωτιά.

Τον αποκλεισμό της περιοχής, όπως και την απομάκρυνση των παρκαρισμένων αυτοκινήτων έχει αναλάβει η τροχαία Θεσσαλονίκης, που συνεργάζεται με την παραγωγή. Όπως λέει ο διευθυντής της Τροχαίας ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος τα σημερινά γυρίσματα δεν αναμένεται να προκαλέσουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης, καθώς ολοκληρώθηκε το δυσκολότερο κομμάτι, δηλαδή τα γυρίσματα στον περιφερειακό που οδήγησαν σε αποκλεισμό του δρόμου σε μήκος δύο χιλιομέτρων και στο μποτιλιάρισμα στην ανατολική Θεσσαλονίκη στα μέσα της εβδομάδας.

Η συγκεκριμένη δουλειά γίνεται από την πλευρά των ανθρώπων της ΕΛΑΣ με κέφι, όχι μόνο επειδή στηρίζουν μία κατάσταση που ωφελεί τη Θεσσαλονίκη, αλλά και επειδή η συνεργασία γίνεται με αντάλλαγμα. Οι Αμερικάνοι παραγωγοί της ταινίας πληρώνουν με βάση το τιμολόγιο που υπάρχει στην Ελληνική Αστυνομία για ανάλογες καταστάσεις. Το θέμα, βέβαια, δεν είναι επί της ουσίας οικονομικό, αλλά κυρίως… ψυχολογικό. Διότι στην Ελλάδα έχουμε συνηθίσει οι δουλειές στις οποίες συμβάλλουν υπηρεσίες του δημοσίου να γίνονται τζάμπα. Τα παλαιότερα χρόνια πολύ συχνά οι αστυνομικές δυνάμεις στη Θεσσαλονίκη –κυρίως η τροχαία- έκλειναν δρόμους, απέκλειαν πεζοδρόμια και περιχαράκωναν σημεία για να πραγματοποιηθούν με άνεση, άπλα και ασφάλεια –για παράδειγμα- εγκαίνια καταστημάτων. Χωρίς ποτέ κανείς επιχειρηματίας να διανοηθεί να πληρώσει για τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Ακριβώς όπως η φύλαξη στόχων και «στόχων» από πιθανές επιθετικές ενέργειες κάποιων παρέχεται σχεδόν πάντοτε δωρεάν. Η επίκληση της κοινωνικής και οικονομικής προσφοράς κάποιου ανθρώπου ή μίας επιχείρησης οδηγεί στο να υποχρεώνει τους μηχανισμούς του ελληνικού δημοσίου να εξυπηρετούν πέραν των καθηκόντων τους και φυσικά στο… τζάμπα. Πρόκειται για μια νοοτροπία με σταθερή αξία στη χώρα μας είτε πρόκειται για εγκαίνια, είτε για γυρίσματα εγχώριων παραγωγών, είτε για φύλαξη. Στο κάτω κάτω οι Έλληνες φορολογούνται!  Τώρα, βέβαια, έρχονται κάτι Αμερικάνοι με κάποιον Μπαντέρας στη Θεσσαλονίκη –προφανώς και κάποιοι άλλοι, αλλού στην Ελλάδα, όπου γυρίζονται διεθνείς παραγωγές- και χαλάνε την πιάτσα. Δηλαδή πληρώνουν για υπηρεσίες που τους εξυπηρετούν! Και, μάλιστα, πληρώνουν φορείς του Δημοσίου!  Αν είναι δυνατόν!

ΥΓ. Πριν από μερικά χρόνια ένας πρόεδρος της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης έλεγε ότι η πρακτική από την εμπειρία του στο συγκεκριμένο πόστο είχε καταλάβει ότι οι πάντες στην Ελλάδα θέλουν να εκμεταλλευτούν το δημόσιο. Και εξηγούσε το παράδειγμα της Έκθεσης: Οι διοικούντες δεν χάνουν ευκαιρία να εξυπηρετήσουν και να εξυπηρετηθούν, άλλωστε δεν αξιολογούνται παρά μόνο οι εργαζόμενοι έχουν άνεση και ασφάλεια με ό,τι σημαίνει κάτι τέτοιο, ενώ όλοι οι υπόλοιποι ζητούν εξυπηρετήσεις, που δεν θα ζητούσαν ποτέ από κάποιον ιδιώτη. Από μεγαλύτερες και ακόμη μεγαλύτερες εκπτώσεις, μέχρι χορηγίες άνευ ουσίας και παραχώρηση χώρων ή παροχή κάποιων υπηρεσιών δωρεάν, όταν –κατά την άποψη τους- συντρέχουν κοινωνικοί λόγοι, όπως για παράδειγμα μια εκδήλωση ενός συλλόγου καταγόμενων από κάποιο σημείο της ενδοχώρας που διαμένουν στη Θεσσαλονίκη.

ΥΓ2. Η «Λυσιστράτη», η αρχαία κωμωδία που έγραψε ο Αριστοφάνης πριν από 2.500 χρόνια τελειώνει με ένα χορικό που λέει περίπου το εξής: «Ελάτε στο συμπόσιο / πληρώνει το Δημόσιο». Αλλά τότε, τουλάχιστον, γιόρταζαν μια ειρήνη μετά από πολλά χρόνια πολέμου με τη Σπάρτη!




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ