Skip to main content

ΙΚΕΑ: Εξετάζει μπάσιμο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με κατάστημα «νέας γενιάς»

Αύξηση τζίρου 20% έγραψε κατάστημα της Θεσσαλονίκης στο πεντάμηνο - Εγκαίνια αύριο για το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στην Αλεξανδρούπολη

Αυξητικούς ρυθμούς κατέγραψε ο τζίρος του καταστήματος ΙΚΕΑ στη Θεσσαλονίκη το πρώτο πεντάμηνο του έτους έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Συγκεκριμένα έτρεξε με άνοδο 20% έναντι του πρώτου πενταμήνου του 2022, φέρνοντας χαμόγελα στη διοίκηση του ομίλου. Σημειώνεται πως περί το 3 με 4% του τζίρου του καταστήματος πραγματοποιείται από Βαλκάνιους καταναλωτές, που επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους στο κατάστημα της Θεσσαλονίκης, το οποίο μέτρα 22 χρόνια ζωής και αποτελεί το πρώτο κατάστημα του ομίλου που άνοιξε τις πύλες του επί ελληνικού εδάφους και εκτείνεται σε 22.000 τμ.

Δεν αποκλείεται όπως αποκάλυψαν στελέχη του ΙΚΕΑ, στο περιθώριο γεύματος με αφορμή το νέο κατάστημα του Ομίλου Fourlis στην Αλεξανδρούπολη, να υπάρξουν το επόμενο διάστημα ειδήσεις για τη δημιουργία καταστημάτων «νέας γενιάς», ένα μέσα στον ιστό της πόλης, ενδεχομένως στην οδό Τσιμισκή και ένα μεσαίου μεγέθους στα δυτικά της Θεσσαλονίκης.

Αξίζει να σημειωθεί πως το κατάστημα ΙΚΕΑ στην Αλεξανδρούπολη λειτουργεί σε ένα χώρο 1.300 τμ, πλησίον της Γέφυρας Μαΐστρου και αναμένεται να εγκαινιαστεί αύριο.

Image

Τα καταστήματα πόλης

Τα καταστήματα «νέας γενιάς» που αποτελούν το σύγχρονο εξελιγμένο project του ΙΚΕΑ, αναπτύσσονται είτε εντός εμπορικών κέντρων, είτε στον εμπορικό ιστό της πόλης και στοχεύουν να έρθουν πιο κοντά στον καταναλωτή εξυπηρετώντας τον με μια γκάμα προϊόντων τα οποία στην πλειονότητα τους αφορούν οικιακό εξοπλισμό.

Πρόκειται για μικρότερα καταστήματα βασισμένα πάντα στη φιλοσοφία του ΙΚΕΑ που εκτείνονται, συνήθως σε χώρους περί τα 2.000 τμ και σκοπεύουν να διευκολύνουν και να χαρίσουν μια ακόμα καλύτερη, ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών.

Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ «νέας γενιάς» στην Ελλάδα δημιουργήθηκε στον Πειραιά και ακολούθησε το δεύτερο στο The Mall Athens. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίσουν ραντεβού, διάρκειας ακόμη και μιας ώρας,  προκειμένου υπάλληλος του καταστήματος να τους προτείνει μια σειρά από ιδέες για το χώρο τους.

Image

Πώς ξεκίνησε η ιδέα

Η ΙΚΕΑ με περισσότερα από 400 καταστήματα σε 52 χώρες, αποφάσισε το 2018 να αφήσει πίσω της τα big boxes και να πειραματιστεί με νέες έννοιες λιανικής πώλησης σε «ζωντανούς αστικούς προορισμούς» εντείνοντας το άνοιγμα καταστημάτων μικρού μεγέθους μετά την πανδημία.

Το 2018 η σουηδική εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία ενός καταστήματος «πόλης» σ'έναν πολύ κεντρικό και εμπορικό δρόμο του Λονδίνου την Tottenham Court Road και ακολούθησε το κατάστημα στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης το  2019. Έκτοτε συνεχίζει να λανσάρει τέτοιου τύπου καταστήματα και σε άλλες χώρες.