Skip to main content

Polyptychon Cultural Services: Η εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη που μας ξανασυστήνει τον πολιτισμό

Η Polyptychon του Γιάννη Ασπιώτη έχει υλοποιήσει περισσότερα από 200 έργα στα 13 χρόνια της ιστορίας της με έναν βασικό σκοπό: να κάνει τον κόσμο να αγαπήσει τον πολιτισμό

Πιστεύει πως ο πολιτισμός είναι… sexy, με μια τεράστια δυναμική που δεν έχουμε καταφέρει να αξιοποιήσουμε στην Ελλάδα. Γι’ αυτό και κάνει ό,τι μπορεί, ώστε να τον αποσυνδέσει από το στερεότυπο μιας βαρετής και μονοδιάστατης επίσκεψης σε ένα μουσείο ή έναν αρχαιολογικό χώρο, αναδεικνύοντας τον με σύγχρονα μέσα σε μια διαδραστική εμπειρία. Η Polyptychon Cultural Services, μια εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη που δραστηριοποιείται στο κομμάτι της πολιτιστικής διαχείρισης υπό μια σύγχρονη μορφή και βοηθά τους φορείς του πολιτισμού να κάνουν το βήμα του ψηφιακού μετασχηματισμού, έχει υλοποιήσει περισσότερα από 200 έργα στα 13 χρόνια της ιστορίας της με έναν βασικό σκοπό: να κάνει τον κόσμο να αγαπήσει τον πολιτισμό. Άλλωστε, αυτό ήταν εξαρχής το όραμα του δημιουργού της, Γιάννη Ασπιώτη, να γίνει δηλαδή ο πολιτισμός κομμάτι της ζωής μας με αναπτυξιακά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες και συμβολή στην κοινωνική συνοχή.

Αξιοποιώντας νέα τεχνολογικά εργαλεία, βάσεις δεδομένων, εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας και ξεκινώντας πάντα από ένα σενάριο η Polyptychon ξεδιπλώνει τις πολλές πτυχές του πολιτισμού, δικαιώνοντας και το όνομά της.

Image

Από το 2010 μεταμορφώνει ιστορίες σε ψηφιακές και φυσικές εμπειρίες επικοινωνίας, συμβάλλει με σύγχρονο τρόπο στην ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος μνημείων, τόπων και προορισμών και διαμορφώνει το πολιτιστικό αποτύπωμα οργανισμών, δημιουργώντας ισχυρούς πολιτισμικούς συνδέσμους με την κοινωνία, την οικονομία, τη διπλωματία και τον τουρισμό.

Στις τάξεις της, πέραν των άμεσα εμπλεκομένων με τον πολιτισμό, όπως είναι οι μουσειολόγοι και οι αρχαιολόγοι, έχει προγραμματιστές, multimedia designers, ειδικούς στο marketing και το branding και αρχιτέκτονες.  Μεταξύ των πελατών της βρίσκονται Εφορείες Αρχαιοτήτων από όλη την χώρα, δημόσια μουσεία, πολιτιστικοί φορείς, αλλά και ιδιώτες που αναπτύσσουν δράσεις στον πολιτισμό.

Image
Image

Πρόσφατα η Polyptychon ολοκλήρωσε το κομμάτι των ψηφιακών εφαρμογών στο νέο Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών, ενώ προσεχώς θα παρουσιάσει τη δουλειά της για την ψηφιακή περιήγηση στο Σπήλαιο των Πετραλώνων, ένα έργο που υλοποίησε σε συνεργασία με την Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας και το ΕΚΕΤΑ. Το πλέον αναμενόμενο όμως project είναι το Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, για το οποίο οι άνθρωποι της εταιρείας χρειάστηκε να ταξιδέψουν σε πολλές χώρες και να πραγματοποιήσουν χιλιάδες ώρες λήψεων. Παράλληλα, η Polyptychon συμμετέχει και σε ερευνητικά προγράμματα, έχοντας υλοποιήσει έργα για τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας, καθώς αγαπά κάθε τι νέο και καινοτόμο. Η δράση της δε επεκτείνεται και εκτός συνόρων, με έργα στα Βαλκάνια, σε Αλβανία και Βουλγαρία, αλλά και σε Κίνα, ενώ αυτή την περίοδο έχει επαφές και με τη Νιγηρία.  

Ένα από τα project που ο Γιάννης Ασπιώτης δεν θα ξεχάσει ποτέ ήταν μια έκθεση που έφερε κοντά 30 μουσεία από 20 χώρες και παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον, καθώς του απέδειξε τη δύναμη του πολιτισμού να ενώνει τους λαούς.  «Ο πολιτισμός μπορεί να είναι ελκυστικός, διασκεδαστικός και παράλληλα εκπαιδευτικός. Αυτό που θέλουμε να δημιουργήσουμε με τη δουλειά μας στην Polyptychon είναι χώροι εμπειρίας, όπου οι επισκέπτες δεν θα χαμηλώνουν τη φωνή τους, αλλά θα απολαμβάνουν αυτό το κάθε άλλο παρά βαρετό αγαθό που έχουμε στη διάθεσή μας σε αφθονία» λέει στη Voria.gr ο Γιάννης Ασπιώτης, που βλέπει τον κόσμο να ανταποκρίνεται σε αυτή τη διαφορετική οπτική.

Image

Πειραιάς-Θεσσαλονίκη
 
Ο Γιάννης Ασπιώτης ήρθε στη Θεσσαλονίκη από τον Πειραιά για να σπουδάσει στο Ιστορικό Αρχαιολογικό του ΑΠΘ. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του έφυγε για ένα μεταπτυχιακό γύρω από την πολιτιστική διαχείριση στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης και από το 2003, οπότε και επέστρεψε στην Ελλάδα, άρχισε να αναλαμβάνει εκθέσεις και πολιτιστικά έργα σε δημόσια μουσεία, με μακρά θητεία στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού και στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων. Σύντομα η ιδέα να δημιουργήσει κάτι δικό του μεγάλωσε μέσα του και με μια ομάδα ανθρώπων από διαφορετικά πεδία επιχείρησε να προσεγγίσει τον πολιτισμό με μια άλλη οπτική, πιο ελκυστική και συνάμα αναπτυξιακή.

Αν και Πειραιώτης, επέλεξε να δραστηριοποιηθεί και να ζήσει στη Θεσσαλονίκη, καθώς πιστεύει στη μεγάλη της πολιτιστική δυναμική, που όμως, όπως λέει, δεν έχει κεφαλαιοποιηθεί όπως της αξίζει.

 

Image