Skip to main content

Στον αστερισμό της Cyber Monday - Τα ποσοστά των εκπτώσεων

Από 15% έως 60% οι εκπτώσεις σε μεγάλη γκάμα προϊόντων - Αυξάνονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης που μυούνται στο e- εμπόριο.

Με Cyber Monday ξεκίνησε η ...Cyber Week, την ώρα που η άμεση άρση του lockdown, για την κοινότητα των λοιμωξιολόγων θεωρείται παρακινδυνευμένη, και οι όποιες αγορές γίνονται πλέον διαδικτυακά.

Η Cyber Monday, που έπεται της Black Friday - κατά τη διάρκεια της οποίας, φέτος, δεν ήταν λίγα τα νοικοκυριά που τίναξαν τη μπάνκα...των αγορών στον αέρα- μπορεί να μην έχει την αίγλη της προκατόχου της, ωστόσο αποτελεί μια ακόμη καλή ευκαιρία, για αγορές με εκπτώσεις που φτάνουν το 60%. Το Σαββατοκύριακο και το σημερινό πρωινό αλυσίδες καταστημάτων αποστέλλουν μηνύματα για να ενημερώσουν για τις προσφορές τους που σε επιλεγμένα ενδύματα κυμαίνονται από  15 έως 50%, σε υποδήματα και τσάντες φτάνουν το 60%, στα καλλυντικά το 50% ενώ στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη το 50%.

Χαρακτηριστικό είναι το σλόγκαν δημοφιλούς αλυσίδας ηλεκτρικών συσκευών που κάνει λόγο «για προσφορές που θα σπάσουν το διαδίκτυο».

Μονόδρομος το ηλεκτρονικό εμπόριο

Και μπορεί οι αλυσίδες καταστημάτων έχοντας το know how των ηλεκτρονικών πωλήσεων, να επιδίδονται, ευκολότερα, σε «ξέφρενες» προσφορές τις τελευταίες ημέρες, ωστόσο και για την πλειονότητα των μικρομεσαίων εμπόρων, όσων φυσικά διαθέτουν e-shops, οι διαδικτυακές πωλήσεις εν μέσω κορωνοϊού και με θολό το τοπίο ποτέ θα ανοίξουν και πως τα καταστήματα, αποτελούν, πλέον, μονόδρομο.

«Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις απλά μας δίνουν μικρές ανάσες για την επιβίωση μας, σε καμία περίπτωση δεν ισοσκελίζουν τους χαμένους τζίρους της προηγούμενης περιόδου. Συμμετείχαμε στη Black Friday και σήμερα στη Cyber Week, με περιορισμένα, όμως, αποτελέσματα» λέει, χαρακτηριστικά Θεσσαλονικιός έμπορος που διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα τα τελευταία χρόνια. «Η προσωπική επαφή με τον πελάτη είναι διαφορετική. Ο καταναλωτής επειδή, συχνά, δεν γνωρίζει τα νούμερα, καθώς από εταιρεία σε εταιρεία μπορεί να διαφοροποιούνται, θέλει να προβάρει τα ρούχα που αγοράζει. Κατά συνέπεια δεν είναι λίγοι εκείνοι που το σκέφτονται να αγοράσουν ηλεκτρονικά» σημειώνει ο ίδιος υπογραμμίζοντας πως δεν είναι λίγοι εκείνοι που και τη βδομάδα που διανύουμε αλλά και για όσο χρειαστεί θα κινηθούν στον αστερισμό των προσφορών προκειμένου να είναι δελεαστικοί.

Όπως όλα δείχνουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ήρθαν για να μείνουν και όπως λένε γνώστες της αγοράς, στο επόμενο διάστημα δεν θα είναι λίγοι οι μικρομεσαίοι που θα αποκτήσουν και διαδικτυακό κανάλι πωλήσεων.

Οδηγίες προς ναυτιλομένους

Σε ανακοίνωση της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σημειώνει ότι, για υπεύθυνες αγορές κατά τη διάρκεια της Cyber Monday, οι καταναλωτές πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα εξής:

•    Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
•        Πριν την αγορά, να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που ο νόμος απαιτεί από τους εμπόρους να παρέχουν στο καταναλωτικό κοινό, όπως σαφείς γενικές πληροφορίες για την ταυτότητά του (επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση εγκατάστασης, τυχόν αριθμό εμπορικού μητρώου).
•        Όταν γίνεται αναφορά στην τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, πρέπει να αναφέρεται η συνολική τιμή, στην οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνονται ο φόρος και όλα τα πρόσθετα έξοδα.
•        Ο καταναλωτής μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης από την ηλεκτρονική σύμβαση αζημίως μέσα σε προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών και χωρίς να χρειάζεται να αιτιολογήσει την απόφασή του.
•    Οι ρήτρες και όροι των ηλεκτρονικών συναλλαγών πρέπει να είναι κατά τέτοιο τρόπο διατυπωμένοι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να τους αναγνώσει πριν από τη σύναψη της σύμβασης.
•        Αν η υποβολή της διαδικτυακής παραγγελίας από τον καταναλωτή απαιτεί την ενεργοποίηση εικονιδίου επιλογής, σε αυτό πρέπει να αναγράφεται με ευκρίνεια ότι η παραγγελία πραγματοποιείται με υποχρέωση πληρωμής.
•    Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμόαποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
•    Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

Cyber Monday: Η ιστορία της ημέρας των ηλεκτρονικών προσφορών

Κυβερνο-Δευτέρα (Cyber Monday) είναι o εμπορικός όρος με προέλευση τις ΗΠΑ και αναφέρεται στην Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και την Μαύρη Παρασκευή (Black Friday), κατά την οποία οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να κάνουν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου (online shopping).

Καθιερώθηκε το 2005 (Δευτέρα 28 Νοεμβρίου) και γρήγορα απέκτησε διεθνείς διαστάσεις. Η πατρότητα του όρου ανήκει στην Έλεν Ντέιβις, αντιπρόεδρο της Εθνικής Ομοσπονδίας Εμπορίου των ΗΠΑ.

Η πορεία της Κυβερνο-Δευτέρας είναι διαρκώς ανοδική στις ΗΠΑ,σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία. Ο τζίρος των 600 εκ. δολαρίων το 2006 φαντάζει εντυπωσιακά μικρός σε σχέση με τα 10 δισ. δολάρια που ξόδεψαν οι αμερικανοί καταναλωτές το 2019.