Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020
x

ΓΚΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΑΝΙ ΠΑΤΑΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ - ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΕΙ Η ΑΓΟΡΑ

Η παρέμβαση θεωρείται καθοριστική για το μέλλον της ιστορικής αγοράς ώστε να μην απειληθεί ξανά με λουκέτο - Το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης

Ανεβάζει στροφές ο δήμος Θεσσαλονίκης προκειμένου να επιταχύνει τις διαδικασίες και να προχωρήσει όσα πιο γρήγορα γίνεται η πλήρης αναβάθμιση της αγοράς του Καπανίου, μίας από τις πιο παραδοσιακές αγορές στο κέντρο της πόλης.

Η ανακατασκευή της ιστορικής αγοράς θα πραγματοποιηθεί μέσω του έργου «Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου – Καπάνι», που υλοποιείται από τον δήμο Θεσσαλονίκης και τον Σύλλογο Επαγγελματικών Ιστορικού Κέντρου με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία.

Η παρέμβαση θεωρείται καθοριστική για το μέλλον της αγοράς, προκειμένου να αλλάξει πλήρως η εικόνα της και να μην απειληθεί εκ νέου με λουκέτο, όπως είχε γίνει τον περασμένο Μάιο από τον ΕΦΕΤ. Στην περιοχή σχεδιάζονται εργασίες εκσυγχρονισμού υποδομών, κατασκευή και αναβάθμιση πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, δενδροφυτεύσεις, τοποθέτηση νέου στεγάστρου και εγκατάσταση συστημάτων ασφάλειας και ελέγχου της αγοράς.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Μάκη Κυριζίδη, η Διεύθυνση Αστικού Σχεδιασμού έχει ήδη ολοκληρώσει τη μελέτη του έργου, προϋπολογισμού 1.730.850 ευρώ. «Ο φάκελος έχει ήδη αποσταλεί στην Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων και στην Εφορεία Αρχαιοτήτων, όπως προβλέπει ο νόμος, προκειμένου να καταθέσουν από την πλευρά τους τυχόν παρατηρήσεις ή αλλαγές», σημείωσε ο αντιδήμαρχος στη Voria.gr.

Στη συνέχεια, αφού ανάψει το πράσινο φως η Οικονομική Επιτροπή του δήμου, θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του εργολάβου που θα τρέξει το έργο. «Προσπαθούμε να κινηθούμε γρήγορα. Θα έχουμε και τις απαραίτητες συναντήσεις τις επόμενες ημέρες με τις δύο Εφορείες για να μην έχουμε καθυστερήσεις. Στόχος μας είναι το έργο να προχωρήσει άμεσα. Υπάρχει μια τεράστια δραστηριότητα στον δήμο, έχουμε κάθε εβδομάδα σχεδόν μια νέα  χρηματοδότησης για έργα», υπογράμμισε ο κ. Κυριζίδης.

Διαβάστε:Ζέρβας: Το Καπάνι μπορεί να γίνει η Boqueria της Θεσσαλονίκης

Πώς θα μεταμορφωθεί η αγορά Καπάνι

Στην περιοχή, που περικλείεται από τις οδούς Εγνατία, Αριστοτέλους, Ερμού και Βενιζέλου, σχεδιάζονται εργασίες εκσυγχρονισμού υποδομών, κατασκευή και αναβάθμιση πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, δενδροφυτεύσεις, τοποθέτηση νέου στεγάστρου και εγκατάσταση συστημάτων ασφάλειας και ελέγχου της αγοράς. Σε όλη την περιοχή προβλέπεται να αντικατασταθούν οι δαπεδοστρώσεις και σε όλους τους πεζόδρομους πρόκειται να κατασκευαστούν και οδεύσεις τυφλών.

Πρόκειται επίσης να τοποθετηθούν και νέα στέγαστρα και ειδικότερα στον κόμβο, που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Σολωμού και Μενεξέ. Τα κοινόχρηστα WC τα οποία λειτουργούν επί της οδού Ασκητού θα ανακατασκευαστούν ενώ θα δημιουργηθεί και χώρος υγιεινής Αμεα.

Δέντρα θα τοποθετηθούν στις οδούς Σπανδώνη, Κυδωνιάτου, Χαλκέων και στο τμήμα της οδού Βλάλη από την οδό Σπανδώνη μέχρι το Καπάνι, καθώς η περιοχή αυτή φιλοξενεί ηπιότερες χρήσεις και έχει φαρδύτερους δρόμους. Ανάμεσα στα δέντρα θα τοποθετηθούν καθιστικά.

Ηλεκτρονικοί πίνακες και συστήματα ασφαλείας

Συστήματα έξυπνης πόλης που αφορούν τη λειτουργία της αγοράς πρόκειται να εγκατασταθούν στην περιοχή. Μεταξύ αυτών ηλεκτρονικοί πίνακες ανακοινώσεων για προϊόντα, προσφορές, βασικές ανάγκες των επισκεπτών κλπ. Προβλέπεται επίσης η παροχή πληροφοριών προς smartphones ανάλογα με το προφίλ του επισκέπτη ή τις ανάγκες του. Παράλληλα, θα τοποθετηθούν κάμερες και συστήματα ασφαλείας.

Αναβάθμιση του δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης

Ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεννόηση με την ΕΥΑΘ, αποφασίστηκε με ευθύνη της εταιρείας, η απομάκρυνση όλου του παλιού δικτύου της αποχέτευσης και η αντικατάσταση των αγωγών ακαθάρτων και ομβρίων υδάτ ων με νέο αγωγό σύγχρονης τεχνολογίας.

Παράλληλα, σχεδιάζεται ξεχωριστή σύνδεση για κάθε καταναλωτή με την κεντρική αποχέτευση και ο κάθε καταστηματάρχης με δική του ευθύνη θα πρέπει να μεριμνήσει για τη λειτουργία της σύνδεσης. Επίσης, θα αντικατασταθούν και οι υφιστάμενοι αγωγοί ύδρευσης.






A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ